michal883 Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Witam. Mam jakieś chińskie tarcze mechaniczne z których nie jestem zadowolony. Ponieważ mam 2 koła z przodu i jedno z tyłu potrzebuje z jednej klamki rozdzielić płyn na 2 zaciski. Myślałem o zaciskach shimano br-m445 albo 446, podobno słyną z bezawaryjności, dobrej siły hamowania i nie są piekielnie drogie. Do tego mam możliwość albo zamontowania klamki od magury hs 11 która ma długie ramie i wydaje się przez to mieć większą siłę nacisku i na pewno przetłoczy więcej płynu, albo oryginalną klamkę od zestawu shimano br-m445. Ponieważ w temacie hamulców tarczowych jestem laikiem widzę, że są jakieś wymiary podawane na aukcjach np 1000mm czy to jest rozstaw śrub mocujących hamulec do ramy? Nie wiem czy ktoś przerabiał taki zestaw 1 klamka na 2 zaciski, ciekawy jestem gdzie to można zakóć i czy nie ma gotowych trójników do takich rzeczy? Jakie zaciski kupić do tarczy żeby były niedrogie i w miarę porządne - w tektro padły mi uszczelki po pół roku jazdy i się zraziłem do tarczówek, ale teraz nie mam wyjścia - taka rama i jej nie przerobię. Mechaniczna klamka z rozdzielaczem na 2 koła - ma duze straty i stanowczo za małą siłę, więc musi być hydraulika tylko jaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal1289 Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Ponieważ w temacie hamulców tarczowych jestem laikiem widzę, że są jakieś wymiary podawane na aukcjach np 1000mm czy to jest rozstaw śrub mocujących hamulec do ramy? Chodzi o długość przewodu hamulcowego. Myślę że będzie problem bo nawet jak wstawisz trójnik to jedna klamka raczej nie wtłoczy płynu na dwa zaciski tak żeby to sensowanie hamowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal883 Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 no to mamy problem, bo mam ebike, który lata prawie 60 i musi to hamować jakoś sensownie. Zatrzymywanie tego z mechanicznej tarczówki przez 50m mnie nie satysfakcjonuje, bo zanim zahamuje będę już w samochodzie W gre wchodzą różne patenty - klamka od skutera, od suzuki gsxra ale średnice przewodów są już inne nie wiem, czy to ktoś mi zakuje.Ja w innym bajku pompowałem hamulec płynem, tak, żeby na odkręconej rączce już był twardy - dolewałem płynu pod ciśnieniem w spust płynu w jednym z tłoczków i nawet fajnie hamowało. z tym, że tam to w miarę seryjne hamulce były... Fajnie gdyby mi ktoś pomógł w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal1289 Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 To z klamką od skutera/motocykla brzmi sensownie. Klamka z fabrycznym przewodem hamulcowym bo średnice przewodów mogą być różne jeśli będziesz łączył na trójniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal883 Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 To kupię 2 zaciski shimano br-m615 Wyjdzie to koło 200zł. Hamulce mabury już mam, więc odkręcenie przewodu od klamki i dokręcenie do do hamulca problemem nie będzie i zobaczę jak to działa, jak się nei psrawdzi, to kupię jakąś klamkę od motoru. Pytanie, czy jeżeli w rowerze mam tarczówki mechaniczne to takie zaciski będą na pewno pasować? potrzebne są jakieś inne adaptery? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal1289 Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 Jeśli już masz tarczówki i nie zmieniasz tarcz (średnicy) to nowe zaciski powinny bez problemu pasować bo większość zacisków jest w standardzie post mount. Zależy jakie masz te mechaniczne hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal883 Napisano 5 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 hmmm made in china - tu jest pięta achillesa miał mi spawacz zrobić tarcze 210 ale już źle przyspawał uchwyty, bo kurier przysłał do niego 160mm z allegro, a ja powiedziałem, że ma robić uchwyty pod tarcze które mu prześle... i zamontowałem jakiekolwiek, aby się karnąć. Teraz hamulce pójdą do elektryka terenowego na sprzedaż, a tutaj chce hydraulikę. Nie wiem, ale wydaje mi się, że jak są 2 tarcze z przodu po 160mm to chyba problemów nie będzie na hydraulice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bukakewarior Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 no to mamy problem, bo mam ebike, który lata prawie 60 i musi to hamować jakoś sensownie. Zatrzymywanie tego z mechanicznej tarczówki przez 50m mnie nie satysfakcjonuje, bo zanim zahamuje będę już w samochodzie Hej. Zagadaj do autora tego tematu: KLIK Gość, ma już niemałe doświadczenie w produkcji elektryków, może coś poradzi odnośnie hebli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemokolarz Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Z ciekawości, wstaw foto jak wygląda mocowanie hamulca. Jeśli masz już standard pod tarczę 160mm, to prawdopodobnie z odpowiednim adapterem wstawisz 210mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Gdybym kombinował połączyć jedną klamkę z dwoma zaciskami to wybrał bym dźwignie Shimano Saint BL-M810, albo jak ma być taniej to Zee BL-M640. W związku z tym, że są to hamulce na cztery tłoczki pompują trochę więcej płynu. Przez jakiś czas miałem połączoną klamkę Saint z zaciskiem BR-M485, klocki łapały tarczę już przy niewielkim ruchu klamki. Myślę, że taka klamka da radę dwóm zwykłym zaciskom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Hanzo otóż nie - klamki saint / zee pompują tyle samo płynu co Deore / SLX / XT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Czy gdzieś w wątku jest mowa o klamkach/zaciskach Deore / SLX / XT? Nie widziałem, więc nie wiem po co ta odpowiedź. Ale dzięki. Pytanie jest o zaciski br-m445 albo 446. Ja natomiast z własnego doświadczenia wiem, że sanit pompuje więcej płynu niż klamka 485. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 7 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Czy gdzieś w wątku jest mowa o klamkach/zaciskach Deore / SLX / XT? Oj przepraszam , poprostu nadinterpretacja z mojej strony zdania "W związku z tym, że są to hamulce na cztery tłoczki pompują trochę więcej płynu." - nie wiem dlaczego pomyślałem że chodzi ci o porównanie względem dwutłoczkowych shimano a natomiast z własnego doświadczenia wiem, że sanit pompuje więcej płynu niż klamka 485. Tu masz rację , nowe klamki shimano pompują więcej płynu niż stare np.485 , 505 itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal883 Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2015 Dobra Pany ściągnąłem z chin rozdzielacz za 5$ 3 dni tego szukałem i znalazłem ;P Czy zaciski br-m445 wystarczą do hamowania na 2 przednie koła - będa bez problemu blokować koła 20" na tarczy 160mm? Widziałem takie komplety na allegro po 129zł przewód zacisk i klamka - klamki na sprzedaż a przewody z zaciskami do baja jak ulał, prosto do rozdzielacza i tam jeden przewód musze dokupić do klamki i za 250zł można śmigać Br615 z przewodami wyjdą jakieś 380zł, więc odczuwalnie więcej, trochę dla mnie dużo... Jak myślicie starczą br-m445? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Przy kole 20" powinno styknąć, ile wazy rower z uzytkownikiem? Z tyłu jest też jakis spowalniacz? Pamietaj, że do shimano nie można lać DOTa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.