mally Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Szukam ale jakoś nie mogę sobie poradzić więc proszę o pomoc. W rowerze 29 jest napę 2x10 korba 38/24 kaseta 11-36, u siebie na 26 obecnie mam korbę 42/32/22 i kasetę 11-34 na kołach 26. Chciałbym porównać przełożenia, czy ktoś jest wstanie mi pomóc.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hanzo Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Zrób w jakimś arkuszu kalkulacyjnym prostą tabelkę i po sprawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Najprostszy sposób przeliczenia - przy kole 29" przyjmuje się jak by korba miała o 4 zęby więcej niż przy 26", reszta to kwestia dzielenia przodu/tył. Niestety przy siłowych przełożeniach sporo tracisz ... 22/34 = 0,647, a 28/36 = 0,778 Gdyby tam była kaseta 11-40 stracił byś dużo mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 10 zębów różnicy z przodu to maks co da się ogarnąć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 przy kole 29" przyjmuje się jak by korba miała o 4 zęby więcej niż przy 26" A czemu tak? Nie lepiej taką samą różnicę jaka jest na średnicy koła czyli 11,5%? Dodawanie 4 zębów wprowadza skalę nieliniową, a zmiana rozmiaru koła jak najbardziej jest liniowa. Ja rok temu przesiadłem się z 22:32 (0,6875) na 26:36 (0,7222) i muszę przyznać, że momentami zaczęło mi brakować. Jak chcesz się pobawić, to jest trochę stron z kalkulatorami przełożeń np. http://www.gear-calculator.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2015 No ale 4 żeby to jest realna wartość, a 11,5% to co to jest? Chcesz dodać 4,37 czy tam 4,6 zęba? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Bo najlepiej skomplikować coś stosunkowo prostego, niech żyją kombinatorzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Ale jakie dodawać i kombinować? Ma być policzone realne przełożenie tak? No to normalnie przednia zębatka przez tylną np. 24/36=0,(6). Dla kół 29" w porównaniu do 26" będzie to 0,(6)*1,115=0,74(3). Mnożenie przez 1,115 wynika ze stosunku wielkości kół, 29/26 to właśnie około 1,115. To jest realna wielkość, a nie jakieś +4 zęby nie wiadomo skąd. Jak ktoś chce sobie porównywać, to dałem wyżej link do kalkulatora, gdzie nic nie trzeba samemu liczyć. Jak komuś za ciężko to gotowe zestawienie (przyjąłem dla kół 26" 9rz kasetę, a dla 29" 10rz): http://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=24,38&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2328&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&GR2=DERS&KB2=22,32,42&RZ2=11,13,15,17,20,23,26,30,34&UF2=2120 Jak się pobawi ustawieniami co ma się wyświetlać, to widać, że po takiej zmianie najlżejsze przełożenie będzie odpowiadało 1-2 w obecnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mally Napisano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2015 Dzięki Panowie za pomoc, wychodzi na to że 24/36 w 29 a 22/34 w 26 to nie aż tak duża różnica by się tym przejmować, tą różnice powinienem spokojnie zniwelować treningiem . Zekker dzięki za info i stronkę do kalkulatora . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.