Skocz do zawartości

[ok 8000] full enduro - jaki ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz kolejny, 

wieściłem problemy ze sprzedażą mojego thorxa 10, jednak dzisiaj był go oglądać bardzo zdecydowany klient, dlatego bez zwłoki zakładam temat z pytaniem: 

jaki rower do jazdy enduro w kwocie ok 8000 ( a najlepiej mniej :whistling:  ) możecie polecić ? mam 184 cm i ok 80 kg, preferuję koło 27,5

 

znawcą nie jestem, ale wstępnie zainteresowałem się:

 

1. http://sklep.sportprofit.pl/pl_PL/p/Cube-STEREO-160-HPA-PRO-27.5-green-n-black-2015/10131

 

2. http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2015/gorskie/fullsuspension/enduro-27-5/swag-50#.VW89Zc_tlRM

 

nie chcę za długo być bez dwóch kółek, dlatego proszę sugestie i porady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak dobrze ponegocjujesz, to za 8-9K dostaniesz np. Reigna 2 LTD. 
 

chodzi ci o ten model ??
http://www.rowerowy.pl/sklep/rowery/rowery-giant-2015/prd,giant-reign-275-2-ltd-19-l-sza-15,rid,31578.html

 

 

 

Również w magazynie Bike chwalili Toola .

i co z tego ? to dobrze, czy źle ? ( wole zapytać, bo nie do końca rozumiem niektórych żartów tutaj ) toola 1.0 czy 2.0 ??

 

a czy testy z bikeboard są miarodajne ? bo znalazłem opcję kupienia online numerów archiwalnych w których są opisane modele, które mam na oku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to są dla Ciebie spore pieniądze to warto nawet dołożyć niż kupować dość słaby sprzęt. Kosztem również sporego poczekania.

 

Z tej dwójki zdecydowanie Kellys. 

 

Co się tyczy Toola to jest za drogi na to co oferuje. Gdyby tam chociaż była regulowana sztyca. Poza tym warto się zastanowić czy kupować za tyle kasy rower wyprodukowany w liczbie "kilku sztuk".

 

Reigna 2 nie ma co podawać bo go po prostu już nie ma. Być może gdzieś jakimś cudem odpowiedni rozmiar się zawieruszył ale nie liczył bym na to.

 

Finalnie Swag 50 ma kilka wad ale jest dość przyzwoitą ofertą. Będzie problem w razie docelowej eksploatacji z łańcuchem bo nie ma ani napinacza i jest "zwykła" tylna zmieniarka. Do tego z tego co kojarzę wkładali do niego dość wąską kierę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kellys to bardzo długeczny tylny trójkąt (455 mm przy kole 27,5" to śmiech na sali) i duża baza kół, za cholerę nie będzie to zwrotny sprzęt, tylko kawał grzmota jadącego najlepiej na wprost. Również poderwanie tego do skoku to będzie koszmar ... Jeśli w teście o tym nie wspominają, to jest zwyczajnie tendencyjny, obawiam się, że jeśli nawet o tym piszą, to "drobnym drukiem" :whistling:

Zakup tego roweru bez testu w terenie to głupota. A polecanie go na podstawie wyposażenia jest wypaczeniem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą geometrię porównaj z Reignem , gdzie tylny trójkąt jest o 2 cm  :icon_exclaim:  krótszy, a kąt podsiodłowy o 1* wyższy :teehee:, przestań "beskid" dyrdymały wypisywać .

Nawet w Toolu dało się zrobić tylny trójkąt jak w Reignie, a podsiodłowy jest jest jeszcze ostrzejszy ... to jest nowoczesna, dobra geometria  ...

Kupienie Kellysa bez poważnego testu w terenie to głupota ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz a jeszcze nie dawno ten Reign tyłka geo nie porywał w tym miał i nie być zwrotny i nie jechać pod górę?? Popatrz z kolei na Speca Enduro gdzie masz widełki jeszcze krótsze. Naprawdę sądzisz, że aż tak to czuć?? Może niech kolega założy sobie temat na temat Kellys'a gdzieś na emtb.pl to mu tam wszystko wytłumaczą. Na pewno to nie będą jak to ująłeś "dyrdymały". Ja swoje powiedziałem i nie mam zamiaru się sprzeczać. Tym bardziej, że z tego co jest dobre i zostało na rynku to Swag jest dobrym wyborem. Ma jak wspomniałem pewne wady ale to "rasowa" endurówka jest i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , zgadzam się z Rulez'em . Tak długi tylny trójkąt musi się negatywnie odbić na skrętności roweru i ja osobiście bym tego nie kupił, 455mm przy 27.5 to jakaś kpina . Dla mnie osobiście każdy centymetr wyraźnie czuć .

 

Spec Enduro ze swoim krótkim ogonem czy Kona Honzo ( 415mm !!! ) skręca świetnie czego nie można powiedzieć o 455mm Kellysie...  

 

Ale ale .... nie można powiedzieć że rower z długim tyłem jest do niczego - ma to swoje plusy i minusy , rower będzie się inaczej zachowywał , będzie bardziej toporny , mniej zwinny , stabilny - ot zależy to od preferencji rowerzysty , rower z długim tyłem będzie np. gorzej wchodził w bandy ale na podjazdach w teorii powinno mniej podrywać koło ... Co kto lubi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kłaniam,

 

Nie jestem fetyszystą krótkich ogonów, ale jak przesiadłem się z Inbreda (445mm) na Nimble9 (415mm) i potem na Wyciora (431mm) to jednak różnica jest łatwo wyczówalna. A ja do specjalnie czułych nie należę...

 

Nie dyskwalifikuje to oczywiście tego Swag'a ale trzeba zdawac sobie sprawę jak to-to będzie skręcać, lub czego podczas skręcania wymagać.

 

Jeśli ktoś się na to godzi i mu odpowiada to prysz bardzo...

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo i się naczyta (1enduro) tam gdzie prezentacja fulli do 8K jak to Kellys Swag 10 (identyczne geo) jest tym czym napisałem. Pewnie @Wooyek coś pomylił albo nie zwrócił uwagi na tą "chorą" konstrukcję lub co gorsza się gość nie zna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beskid, może nie masz wrażliwości na geometrię i prowadzenie roweru, a może za mało rowerów objeździłeś żeby zauważyć różnice w prowadzeniu rowerów, ale to nie zmienia faktu, że Kellys to kawał krowy prowadzącej się jak tankowiec :teehee:, może zakładającemu temat taki rower pasuje, mi nie ... Reign w porównaniu z Kellysem to zwinna kozica :whistling: trochę więcej jest tu opinii potwierdzających moje zdanie.

Nigdy nie był dla mnie priorytetem osprzęt roweru, tylko to jak jego geometria mi pasuje. Mogę przeżyć bez opuszczanej sztycy, jej dokupienie jest mniej kosztowne niż zmiana nie trafionej ramy ... więc polecam zakładającemu temat - dokładne objeżdżenie w terenie przed zakupem.

 

PS

Do sprawnego podjeżdżania nie jest potrzebny tył 455 mm :no:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rulez tu nie chodzi o to jakie ja mam doświadczenie tylko o fakt, że jak by to ująć "zrównałeś ten rower z ziemią". Ja również byłem bardzo na nie ale musiałem część opinii odszczekać. Miałem okazję się na nim przejechać. Fakt wprawdzie w tak dupianym miejscu jak Lasek Wolski w Krk ale zawsze coś. Kolejny fakt, że jest bardziej "toporny" ale daleko tutaj to stwierdzenia jakoby geo było zupełną kpiną. Ja bym go również nie kupił chyba, że był bym zdesperowany bo nie ma wiele na rynku (sezon w pełni), nie stać mnie na więcej i tak dalej. Dlatego zasugerowałem do już i tak sporej kwoty dołożyć grosza bo za 10-11K są już rowery przez "duże Enduro".

 

Z resztą się z Tobą zgadzam bo sztyca regulowana w najnowszych konstrukcyjnie rowerach enduro nie jest aż tak często potrzebna. Wręcz nie da się za bardzo wychylać do tyłu bo skończy się to żle.

 

Zainteresowany coś milczy a już powinny być jakieś przemyślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajnie, że jest dyskusja, bo mogę poznać więcej punktów widzenia.

co w takim razie sądzicie o takim sprzęcie: 

 

1. http://www.rosebikes.pl/bike/rose-uncle-jimbo-1-275-2015/aid:739065 - tutaj tylko online, co zdaje się być dużym minusem, z drugiej strony można wymienić prawie każdą część dopasowując rower do swoich wymagań 

 

2. http://rowerowy.com/sklep/rowery/enduro-allmountain/prod/meta-am-3 - kompletnie nie znam 

 

3. http://velo.pl/rowery/gorskie-full-suspension/freeride-275/author/patriot-evo-2015 - no i chyba jeden z "klasyków" 

 

a teraz zabieram się za test swaga, żeby móc skonfrontować Wasze uwagi z wiedzą innych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna uwaga. Nie można "wyjąć" z geometrii roweru jednego elementu i stwierdzić, że przez to rama (rower) to kupa. Trzeba spojrzeć na całość i tak go ocenić.

Długi tylny trójkąt to nie tylko wady, są też zalety takiego rozwiązania, na przykład stabilność roweru na zjazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, napisałem o tym w pierwszym poście - "kawał grzmota jadącego najlepiej na wprost", i nie pisałem nic o jednym elemencie, tylko o tylnym trójkącie + baza kół + kąt podsiodłówki, dlatego nie wyciągaj z kontekstu jednego elementu ... a na końcu napisałem, żeby nie kupował bez jazdy próbnej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To super, kup sobie rower na podstawie tego testu, na pewno będziesz szczęśliwy. Miałem okazję skonfrontować testy Bikeboard z pewnymi rowerami, i niestety o wadach piszą drobnym drukiem, lub wcale, a czasami piszą głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To super, kup sobie rower na podstawie tego testu, na pewno będziesz szczęśliwy.
 

nie pomagasz kolego ... . Nie w tym rzecz - jestem rowerowym laikiem, będę miał do wydania ( jak dla mnie ) duże pieniądze i stoję przed niezłym dylematem - twoje porady, czy testy z gazet ? nie neguję tego co piszesz, ale jeśli chcesz pomóc to w trochę inny sposób, niż cytat, który podałem wyżej :whistling:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic z tego, na pewno na podstawie testu nie powinieneś kupować tego roweru, powinieneś zabrać go w góry i pojeździć w terenie do którego został zaprojektowany.

No chyba, że nie masz wyczucia roweru, wtedy zacznij od byle czego (czyli np. takiego Kellysa) i konfrontuj z innymi rowerami. Wtedy za pewną cenę będziesz wiedział czy trafiłeś dobrze.

Jak dla mnie ten rower odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...