Skocz do zawartości

[buty] dla początkującego

Hermes11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno zacząłem jeździć na ,,poważnie'' i chciałbym kupić sobie buty, tylko nie znam się na tym. Czy moglibyście mi pomóc?

Na allegro znalazłem buty:http://allegro.pl/buty-rowerowe-spd-louis-garneau-comp-mtb-2015-lg-i5377934991.html

I pedały w Decathlonie:https://www.decathlon.pl/peday-mtb-m-520-czarne-id_3169982.html

Czy ten zestaw będzie dobry na początek przygody z kolarstwem? Do tej pory używałem butów do biegania z Lidla i zwykłych podałów.

Moim zdaniem Ok.

Co do pedałów to ciężko amatorowi polecić coś innego niż M520, a buty firmy LG mam ja już od 5000 km w najróżniejszym terenie i jestem zadowolony. Przewiewne, ale do 0 stopni można jeszcze jeździć. Rozmiarówkę mają podobnie jak shimano zaniżoną - normalnie noszę 44, a te buty mam 45 (jak chcesz przymierzyć to te buty są w sklepie Suport na Sieńkiwicza).

Taniej to chyba tylko te z Lidla lub Exustary...

a ja jednak odradzę z tego względu że kiedyś też zaczynałem od butów na rzepy i często trzeba było poprawiać górny rzep, a były to bodajże shimano m122, po przesiadce na m182 z klamrą jest duża różnica. Więc zdecydowanie polecę z klamrą.

co do pedałów 520 to ja ujezdzam już drugą parę, pierwsza przeżyła z jakieś 20tys km, i jeszcze by śmigała ale klatka na tyle była już wyrobiona że nowe bloki nie pomagały. Drugie komplet po kilku jazdach zaczął coś piszczeć i trzeba było rozebrać, wyczyścić i przesmarować na nowo. Uszczelnienia rewelacyjnego nie mają, z czasem się te uszczelki rozwalają ale jak się od czasu do czasu rozbierze i przeserwisuję to potrafią wytrzymać długo.

a ja jednak odradzę z tego względu że kiedyś też zaczynałem od butów na rzepy i często trzeba było poprawiać górny rzep

Skończcie z takimi tekstami. Buty na 3 rzepy na początek przygody z SPD w sam raz. Raz zapięte i przez całe 100 km po asfalcie nic nie poprawiam, bo i po co?  Niczego nie musisz poprawiać.