Skocz do zawartości

[koła] Nowy Komplet 26"


Blaszka89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Otóż niedługo będę chciał pozmieniać nieco komponenty na lżejsze w swoim rowerze: MERIDA MATTS 300 TFS a dokładnie koła. Teraz posiadam zestaw seryjny Meridy :

Piasta P/T Shimano M475 disc 

Obręcze Matts PRO D 559x17

Szprychy i nyple stalowe (no name)  

 

Zastanawiam się nad tym czy kupować całe gotowe koła czy składać samemu? 

Pod uwagę wziałem póki co: 
Obręcze XCO RIO 26" (385G) (OBRĘCZ XCO RIO 26"559x17 32 otw (5325493529) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.) LUB
Sun Ringle Equalizer 21 spawana (350 g)  (Obręcz Sun Ringle Equalizer 21 spawana 2012 (5357317868) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.)

 

Szprychy DT Swiss Champion (Szprycha Champion czarna DT SWISS - CYKLOTUR.com

Nyple Alu Dt Swiss (Nypel aluminiowy 12mm czerwony DT SWISS - CYKLOTUR.com)
 

Piasta  Novatec  (NOVATEC D041SB i D042SB kolory XC MTB Enduro AM (5381859100) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

 

znacie może te marki - jak się sprawują, jaką mają wytrzymałość i sztywność? 
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi zmian :) 

Pozdrower

Napisano

Twój pomysł na koła wydaje mi się trochę nietrafiony.

Masz tutaj dobre piasty, aczkolwiek straaasznie ciężkie.

Do tego pancerne szprychy

Alu nyple które są dość drogie

i do tego ultralekkie obręcze z propozycji budżetowych.

 

Nie do końca wiadomo czy chcesz stworzyć lekkie czy wytrzymałe koła.

Bo te tutaj nie będa ani lekkie, ani wytrzymałe.

 

Napisz nam jaką masz koncepcję na koła? czy ma być jak najlżej, czy może chcesz mieć koła na lata na które nie będziesz zwracał uwagi

 

Podliczyłem Twoją koncepcję na koła i prawdopodobnie waga będzie oscylować w okolicy 1940gramów

Cena samych komponentów bez składania to około 700zł kupując każdy produkt w innym sklepie

 

 

ja bym Ci proponował wybrać takie komponenty:

Piasty Novatec 771 i 772sb, najlepsze novateci które dotychczas widziałem.

Przednia piastę możesz w każdej chwili konwertować z szybkozamykacza na Q15mm kosztem 40-50zł, czyli w przyszłości jak będziesz zmieniał widelec nie jestes niczym ograniczony.

Tylna piasta też jest konwertowalna na większość spotykanych aktualnie standardów.

 

Szprychy cieniowane do 1.6mm: DT Comp race, Pillar PSR TB2016 cena niewiele wyższa od DT Champion.

Poszukać tańszych nypli alu, srebrne nyple alu dostaniesz gratis do obu rodzaju szprych

 

Obręcze Remerx MasterDisc, mega tanie i pancerne obręcze. Waga 490gramów, ale za zaoszczędzone pieniądze jesteś w stanie wydać więcej na piasty.

W ten sposób zrzucisz z wagi 200gramów, jest kilka sklepów gdzie te wszystkie komponenty kupisz w jednym miejscu za około 750zł ze złożeniem

Ja oczywiście zapraszam do swojego sklepu :P

Napisano

I podlinkowałeś zdaje się aukcję właśnie Dawida ;)

 

Do autora tematu - nie popełnij tego błędu i nie szukaj ponownie obręczy o szerokości wewn. 17mm. Chyba, że to ma być kolejny "góral na szosę" i będziesz zakładał cienkie laczki...

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dzięki za wszystkie propozycje i podpowiedzi! :)

@modrzew to nie jest góral na szosę :) szukam typowo czegoś w teren (XC, maratony)

@dawid jeśli już się na coś zdecyduje to napisze celem konsultacji.

Pozdro

Napisano

Ja też polecam złożenie kół u Dawida. Wydaje mi się jednak, że lepiej wziąć tańsze/cięższe piasty i lżejsze obręcze. Jestem wyznawcą religii "masy rotującej" i wynika z niej, że wagę obręczy bardziej czuć niż wagę piasty. Przy okazji rozejrzyj się też po oponach, przy okazji na nowe koła warto założyć coś lekkiego.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu, bo zagadnienie w sumie podobne, a "przyszłym pokoleniom" będzie łatwiej znaleźć. 8-D Pytanie pewnie głównie do Dawida.

 

Będę zmieniał koła w swoim Levelu A2. A przynajmniej noszę się powoli z takim zamiarem.

 

Zależy mi na łożyskach maszynowych, 9mm osi i obręczy 26"x21mm (ew 22). Wytrzymałe, koła na lata typu załóż-i-zapomnij.

 

Absolutnie nie zależy mi na wadze. Tarcze też zaczynają wołać o wymianę, więc jest mi obojętne, czy to CenterLock czy 6 śrub - i tak będę miał nowe. Nie muszą to być koła "rozwojowe" (pozwalające na zamontowanie na stałej osi, bezdętkowe), bo w bardziej dalekosiężnych planach mam kupno 29-tki, co zabija wszelką kompatybilność.

 

Ważę 80-85kg, ale zawsze jeżdżę z dużym plecakiem, w którym mam pół warsztatu i parę litrów płynu. Głównie po leśnych, polnych czy kamienistych ścieżkach, ale staram się też na rowerze wpaść raz na jakiś czas w góry, więc to też muszą wytrzymać.

 

Z oferty Dawida widzę na Allegro

http://allegro.pl/dt-370-straight-pull-dt-533d-dt-champion-i5112704474.html

 

Znajomy stara się mnie przekonać do nowych Marvicków Crossride'ów z 2014 które ma "w promocyjnej cenie - mam coś zaproponować", ale to chyba 19-tki

 

Cena - najtaniej spełniające założenia. 8-)

Napisano

Właśnie idioto- i lenwio-odporność maszynowych do mnie bardo przemawia. 8-)

 

Ale 22,5mm szerokości to już za dużo. A ile ważył/kosztował by taki zestaw na węższej i mniejszej obręczy?

Napisano

Te piasty cenę mają niesamowitą. Jak piszesz, że nie ma w nich żadnej miny, to może być hicior. Zastanawia mnie tylko ośka w tych piastach - w sensie ta część, o którą opiera się widelec. Mają taką żebrowaną powierzchnię, jak moje noname'owe kulki. Novatec i droższe Force mają tą część gładką. Żona ma Novateca i koło, a właściwie tarcza, idealnie wskakuje na swoje miejsce w zacisk hamulcowy, a ja zawsze muszę swoje lekko poprawiać. Pytanie, czy może takie coś brać się z kształtu końcówki ośki? Czy to raczej przypadek?  

Napisano

Chyba jedyna obręcz co ma 21mm szerokości wewnetrznej i jest w miarę dobrej cenie to Remer Hurry, kosztuje 90zł, czyli 60zł więcej na komplecie niż 533d

 

Te piasty Force mają z tyłu 2 łożyska maszynowe + łożyska kulkowe w bębenku.

Bębenek jest wkręcany imbusem więc w razie problemów z bębenkiem  raczej nie ma sie co bawić w jego serwis tylko wykrecić stary i wkręcić nowy, bo pewnie cena będzie przystępna.

 

wydaje mi się gwintowana oś nie ma wpływu na to jak wskakuje do widelca, chyba ze jest jakas minimalna różnica w grubości tych osi.

 

Serwis tych Forców moim zdaniem jest banalnie prosty, a lozyska bez problemu wskakuja na swoje miejsce, także po płaskimi kluczami nic więcej do serwisu nie potrzeba i zabawy jest zdecydowanie mniej niż z lozyskami kulkowymi.

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...