pitv Napisano 1 Czerwca 2015 Napisano 1 Czerwca 2015 Witam. Jest mnóstwo tematów związanych ze składaniem kół, jednak w większości przypadków po 2-3 postach rozmowa schodzi poza temat i jest po wszystkim. Jeśli chodzi o ofertę części do MTB, jestem jeszcze laikiem, więc zwracam się tutaj o pomoc w złożeniu, lub kupnie złożonych kół. Budżet to 800-900zł za komplet. Jeżdżę na Unibike Flite '13, dużo śmigam w maratonach. Jestem wysoki i ważę dość dużo - 90kg. Fajnie by było, gdyby piasty były na łożyskach maszynowych (przeraża mnie trochę konieczność częstego serwisowania łożysk kulkowych, być może niesłusznie). Osie 9mm, mocowanie tarcz obojętne (obecnie Center Lock). Z góry dziękuję za pomoc.
MokryxD Napisano 1 Czerwca 2015 Napisano 1 Czerwca 2015 Jak dobrze kojarzę, to za 1000zł można złożyć już kółka na DT350s i obręczach typu DT X392 i podobne.
dawid Napisano 1 Czerwca 2015 Napisano 1 Czerwca 2015 Obręcze X392 raczej słabo sobie poradzą z 90kg wagi, powoli dochodzę do wniosku że to aktualnie jedyna obręcz jaka nie wyszła DT z nowej kolekcji. Do około 900zł masz prawdopodobnie dwie możliwości: 1.Złapać okazję na DT 350s z budżetowymi obręczami i szprychami. 2. Złożyć na Novatecu i lepszych obręczach. Pierwsza opcja zapewni Ci długą i bezawaryjną jazdę. Piasty DT z systemem starratchet są bardzo niezawodne i naprawdę rzadko ktoś zgłasza problem z tymi piastami. Mają praktycznie jedną wadę, jest nią utrudniona wymiana łożyska w korpusie od strony kasety, na szczęście to łożysko jest najmniej narażone na żużycie, aczkolwiek w każdym większym mieście powinien znaleźć się serwis co to ogarnie. Jak nie pozostaje wysyłać koła. Budżetowe obręcze na pewno sporo wytrzymają, jedyną ich wadą będzie duża waga. Druga opcja będzie na pewno sporo lżejsza. Piasty Novateca miewają problemy z systemem zapadkowym. Poprzednia wersja NT 712, 812sb z alu bębenkami potrafiła posypać się przy zapadkach bębenka. Jak również zdarzało się że pierścień zębaty po których zazębiają się zapadki zrywał gwint na którym był wkręcany. Nowe wersje piast mają 4 zapadki i wprasowywany w wielowpust pierścień zębaty, póki co na forum jak i u siebie w sklepie nie widziałem żeby ktoś miał problemy z systemem zapadkowym. Obręcze którymi warto sie zainteresować to DT 533d, M442, jak ma być pancernie to e512 WTB ma niezłe obręcze z serii st i23, ale aktualnie chyba ciężko dostać rozmiar 29er Jak jesteś zainteresowany to pisz na priv i mogę przygotować kilka opcji na koła, do 950zł na pewno coś ciekawego się znajdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.