Skocz do zawartości

[Rower]Cube LTD Pro 27,5


phoe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Prawdopodobnie na dniach zamienię mojego Cube Attention 2013 29er na Cube LTD Pro 27,5.

 

Opis roweru: http://skiteam.pl/rowery/2110-rower-cube-ltd-pro-275-.html

Czy w tej cenie jest sens szukać coś innego, w sensie czy znajdę coś lepszego? Rower do ogólnego jeżdżenia po lesie itp, w Attention'ie z przodu jest Rock Shox XC 28(olejowy), jestem bardzo niezadowolony z jego pracy, zero możliwości regulacji itp, no ale to prawie że podstawowy amortyzator od SRAM'a... stąd wymiana całego roweru na nowy, tj na taki z Reba RL, bo samego amora się nie opłaca wymieniać.

 

W sumie od marki roweru tylko rama jest, a Cube akurat w miarę dobre robi jak chodzi o trwałość? Czy nie mam racji?

Ogólnie Cube bardzo korzystnie cenowo wypadają z tego co widzę.

 

Myślałem też o Scott Scale 750 lub Cube LTD SL 27,5, oba są na FOX'ie, warto dopłacić aż 1000zł żeby mieć FOX'a? Czytam i czytam, i podobno FOX i Reba RL są porównywalne, czyli nie warto? Do tego Reba łatwiejsza w serwisie podobno.

 

Załóżmy że wezmę któregoś z Cube, w obu przypadkach są mega lipne opony, ciężko dostać póki co 27,5, ale myślę o zakupie od razu Maxxis Pace 27,5 x 2.1(powinny być w miarę szybkie i w terenie lekkim też dawać rade), tylko że chciałbym je przerobić na bezdętkowe zęby mieć np na 2 lata spokój z ewentualnymi kapciami, ma to sens i czy to dużo roboty będzie z taką przeróbka? No i ogólnie czy bez zmiany kół to się to uda w ogóle?

Ewentualnie Race King 27,5x2.2 o ile znajdę zwijane.

Może sobie tubeless odpuścić i po prostu dętki wypełnić po 100-120ml uszczelniacza każda? Ale z tego co czytałem dużo lepuje się sprawdzi tutaj opona przerobiona na tubeless, niż uczelniana dętka.

Jakiś sprawdzony i dobry uszczelniacz ktoś zna? Slime, OKO? Ma to znaczenie który wybiorę?

 

No i co do opon, warto brać zwijane? Bo też kurde nie wiem już sam... pomijając 20zł różnicy w cenie, które lepiej wziąć drutowe za jakieś 60-70zł, czy zwijane za jakiieś 80-90zł, mowa o Race king lub Maxxis Pace. No chyba że ktoś zna jeszcze w miarę szybka, uniwersalną i trwałą oponę. Racing Ralph nie chcę, Smart Sam też bym wolał nie, chociaż mam obecnie 29x2.2 i jestem z nich zadowolony, nooo poza oporami toczenia na asfalcie... :( Może Smart Sama, ale węższego? Tylko nie ma nigdzie do kupienia na 27,5, haha.

 

Dajcie jakieś rady i sugestie, żebym znowu nie kupił coś z czego nie będę do końca zadowolony.

 

Dzięki z góry.

Napisano

daj klamry w temacie bo wyladuje to na smietniku /tzn w koszu/

 Np: [rower] Zamiana Cube Attention 29 na Cube Ldt pro 27,5

 

Nie spotkalem sie z opinia ze Cube robi zle ramy.Chociaz moze malo wiem.

Firma ma zanizona numeracje jezeli chodzi o ramy I slynie z tego ze ich gorne rury sa zazwyczaj krotsze niz u konkurencji.

Wiaze sie to z tym ze masz mniej sportowa sylwetke na rowerze,ale przeklada sie to np na lepsza sterownosc /w moim przypadku I tez Cube/

 

Ja ostatnio sie obrazilem na Fox'a.Odebralem go z serwisu I kosztowalo mnie to 130funtow.Wiec jesli chcesz zachowac gwarancje na ten amor,to musisz mu robic serwis wrecz co roku

Co do samej pracy to latam juz na swoim rok,a dalej przyzwyczajam sie do jego pracy :P

 

Czemu przesiadasz sie z 29 na 27,5? Tylko z powodu osprzetu?

 

Napisano

Jeśli chcesz mieć mleczko to musisz zaopatrzyć się w opony przystosowane do niego... Spokój na dwa lata :) mleczko wymienisz co 6 miesięcy... Ile masz wzrostu i jaki przekrok,że rezygnujesz z 29"? Jeśli o opony szybkie i w terenie dające radę mogę polecić maxxis ikon.. Pomyśl o marce Radon i modelu Race 6.0..Te marki są zbliżone geomtrią.. Tylko jak na Radonie 20" czułem się świetnie to cube musiałbym brać 21".. Tak jak kolega wyżej wspomniał zanikają rozmiarówkę..

Napisano

Mam jakoś 175cm, rozmiarówka to że zaniżają to mi tam rybka, bo rower kupie w sklepie stacjonarnym, więc go sobie przymierze.

 

29 kupiłem bo taki kaprys miałem no i lepszy do takiej ogólnej jazdy niż 26, rozmiar kół mi generalnie nie przeszkadza, na zakrętach trochę mniej stabilny, ale jak teraz są już dostępne 27,5 to wezmę 27,5, generalnie zmieniam rower ze względu na amor, bo nie opłaca się kupować nowej Reby czy FoX'a - to około 2000zł, a sprzedając obecny rower za 2000zł, dokładam 2500zł i mam to co chce + trochę lepszy osprzęt + ogólnie nowy rower.

 

@cr4zylucky

Opony tubeless ready? Ale co z obręczami? Nie będę miał problemu żeby je uszczelnić i ogólnie żeby opona złapała ciśnienie?

O Maxxis Ikon wiem, są na allegro nawet ale te Pace wydaja się być chyba lepsze do powiedzmy 60% asfalt, 40% droga leśna, z czasami jakiś zjazdem czy podjazdem z korzeniami itp.

Napisano

To co dałeś to trochę egotyczna marka i może być problem ze znalezieniem sklepu który ma rozmiar u siebie + nie muszę pół Polski za nim jechać, ale popatrzę w necie.

A z Cube mam dość spory sklep w mieście, te Cube LTD praktycznie wszystkie od ręki.

 

No i na SPD jeżdżę, taki nie do końca ze mnie amator, coś tam więcej jeżdżę ale generalnie łagodne trasy, a nie jakieś ostre kamieniste zjazdy itp, co najwyżej dystans jednego dnia 40-70km.

 

Dziwi mnie tylko czemu ten LTD 27,5 ma aż 700mm kierownice, gdy mój Attention 29 ma tylko 660mm, zawsze można skrócić...

Napisano

Zauważ, ze rama tego radona ma już mocowanie na sztywną oś, RS Reba również.. Ja na Twoim miejscu przymierzył bym cuba 18", jeśli będzie ok, to radon również  :)

Ps. kierownica w radonie ma 750mm :D co mi osobiście pasowałoby :D no i wagowo cube przegrywa, kg różnicy to już dużo..

 

Napisano

Odpada, musi być Reba lub Fox. A szfywną oś to ma Reba chyba zawsze w standardzie?

 

A wracając do systemu antyprzebiciowego że tak go nazwę, to ma sens zawalenie dętki uszczelniaczem czy to słabe rozwiązanie jest generalnie? No jest najprostsze.

Napisano

O jakiej osi mowa? To co trzyma koło do amortyzatora?

(w sensie wchodzi w piastę)

 

Nawet jak Cube LTD Pro ma tylko 9mm, to to raczej mi spokojnie wystarczy, w obecnym Attentionie 2013 wątpię że te motylki do przykręcania koła mają 9mm, a śmiga wszystko bez zarzutu.

 

I to nie jest tak, że ta oś przy dobrych amortyzatorach, to cześć amortyzatora? W sensie jest z nim dostarczana?

Napisano

Dokładnie o to chodzi. Przy czym nie jest to warunek konieczny bo Reba jest bardzo sztywnym amorem. Nie mniej jednak za takie pieniądze czy ciut większe warto ten patent już mieć. Cięższa osoba i często zdejmująca dla przykładu do transportu przednie koło doceni ten wynalazek.

 

Jest też sztywna oś w ramie jak w przypadku tego Radona ale to już można spokojnie pominąć.

 

Oś 15mm nawet jak by była z nowym amorem w komplecie to i tak musi być do tego odpowiednia piasta.

Napisano

Ja mam coś koło 68kg, może 70kg maks, koło przednie tylko zdejmuje że tak powiem jak muszę, przebicie czy coś w tym stylu.

 

Co do piasty to jest oczywiste że w otwór 9mm, nie włożę 15mm, co najwyżej na odwrót z jakimś adapterem.

Nawet jak ta Reba w Cube by była na 9mm, to spokojnie mi wystarczy to, pytanie czy coś innego o czym producent roweru nie pisze może się różnić w amortyzatorze?

Napisano

kiedyś były reby w wersji silver wykonane z gorszych i cięższych materiałów i gold wykonana z lepszych i lżejszych materiałów, teraz jest RL i RLT, ta T ma dodatkowo takie pokrętło na goleni które w szybki sposób zmienia ustawienia kompresji, ale ta co jest w cube to nie jest najnowszy wypust bo najnowsze mają czarne lagi a ta wnioskując po zdjęciu ma srebrne także to raczej wersja silver co by potwierdzała waga całego roweru

 

a slade ma recona w wersji gold i tu różnice widać po wadzę cube 12,35 vs silver 12,1

Napisano

Mi na masie roweru w sumie w ogóle nie zależy, 12 czy 13kg, bez znaczenia.

Z Cube jest spory plus że pod domem na miejscu kupie, a nie z neta "w ciemno".

 

Poza tym że Reba waży te 200g więcej czy ile tam, to różnicy w pracy nie będzie? O różnicy pomiędzy RL i RLT to wiem, ale ciężko znaleźć będzie z RLT rower, co najwyżej zostaje FOX, który ma 3 tryby pracy. Ale czytam czytam o tych FOX'ach i chyba Rebe już lepiej, na dodatek sporo za rower na Rebie taniej wychodzi - prawie 1000zł.

Napisano

kiedyś były reby w wersji silver wykonane z gorszych i cięższych materiałów i gold wykonana z lepszych i lżejszych materiałów, teraz jest RL i RLT, ta T ma dodatkowo takie pokrętło na goleni które w szybki sposób zmienia ustawienia kompresji, ale ta co jest w cube to nie jest najnowszy wypust bo najnowsze mają czarne lagi a ta wnioskując po zdjęciu ma srebrne także to raczej wersja silver co by potwierdzała waga całego roweru

 

a slade ma recona w wersji gold i tu różnice widać po wadzę cube 12,35 vs silver 12,1

Chyba Ci się z reconem pomyliło.. A na wagę roweru nie tylko amortyzator ma wpływ, czasami na wymianie samych opon można zbić 300-400 gram..Reby nie są tylko z czarnymi lagami(model 2015)..

Napisano

No dobra, ta Reba RL w Cube LTD Pro jest dobra tak? Oś 9mm jest tam na 100%, bo piasta SLX w tym Cube to własnie 9mm z tego co znalazłem.

Cube na oponach na bank sporo traci, kloce drutowane 27x2,25, z przodu Tough Tom aka Nobby Nic 2014, z tyłu Rapid Rob(mega dziwna konfiguracja wg mnie)

przy wymianie na Maxxis Pace 27x2.1 myślę że było by zysku z 300-400g, które i tak stracę wpuszczając uszczelniacz do dętek, ale masa roweru jak się chce go mieć do po prostu jeżdżenia nie ma znaczenia kompletnie, a już na pewno nie +/- 0,5kg...

 

A co do Reby, to jest w ogle 2015? Bo na stronie SRAM'a jest tylko coś takiego:

https://www.sram.com/rockshox/products/reba-rl

RETAIL AVAILABILITY July 2014

Porażka jak chodzi o dokładne informacje itp...

Napisano

 

 

Chyba Ci się z reconem pomyliło..

 

no teraz tak szukam w gogle na potwierdzenie i rzeczywiście to do recona był taki podział, ale coś mi świtało że rebie też no cóż przepraszam za pomyłkę

 

zależy za ile możesz kupić tego cube jak powyżej 4200 to wolałbym silvera bo słyszałem po forum że można go wyrwać za 3700 a 500 zł piechotą nie chodzi masz za to dobry zestaw spd i to naprawdę dobry

Napisano
 Ale czytam czytam o tych FOX'ach i chyba Rebe już lepiej, na dodatek sporo za rower na Rebie taniej wychodzi - prawie 1000zł.

 

Jeśli chodzi Ci o porównanie z LTD SL 27,5 to różnice na plus do LTD Pro są dość istotne. Jeśli masz fundusze do tego powalczyć o rabat to wersja SL jest sporo lepszym wyborem. Przynajmniej dla mnie.

 

Napisano

Mam M088 + PD-M540 więc nie potrzebuje kupować zestawu SPD.

No na pewno trochę taniej go dostane, ewentualnie nóżkę oryginalna(a to też 100zł) do niego czy coś jeszcze.

 

 

Jeśli chodzi Ci o porównanie z LTD SL 27,5 to różnice na plus do LTD Pro są dość istotne. Jeśli masz fundusze do tego powalczyć o rabat to wersja SL jest sporo lepszym wyborem. Przynajmniej dla mnie.
 

 

No tak, bo jest że tak powiem na XT, a nie na SLX, ale naprawdę tego akurat nie potrzebuje(to nie są jakieś mega różnice w technologi, jakości itp, bądźmy szczerzy), dopłacić to też jakiś wielki problem nie jest, chodzi mi o ten amortyzator głównie. Ale wtedy bym chyba Scott'a Scale 750 wybrał i tak, bo opon nie muszę wymieniać Maxxis Ikon 27,5 x 2.2. Chociaż Scott już na samych hamulcach sporo odstaje, model 4xx, a nie 6xx jak w Cube LTD SL, a to już robi różnice przy hamowaniu więc chyba nie warto na Scotta patrzeć w ogóle. ;p

Napisano

Nie, nie chodzi o to, ze jest na XT. Oczywiście manetki XT to bardzo duża różnica w stosunku do SLX. Przede wszystkim lepsze koła bo DT na maszynach, dużo lepsza hydraulika bo 615-ki. I oczywiście ten Fox jest na sztywnej osi.

 

A Scale 750 jest bardzo słaby jak za te pieniądze.

Napisano

Wiem o hamulcach, SLX'a już niby naprawdę dają radę ogólnie.

No ale FOX nie jest dużo bardziej problematyczny w użytkowaniu? Bo w necie naprawdę jest sporo krytyki na FOX'a... no i komentarzy ze jednak się sporo płaci za sam napis FOX.

Napisano

A co Ty masz z tą Rebą?? I tak cokolwiek kupisz czy Fox'a czy RS'a zaraz serwis bo baardzo duża szansa, że w środku jest "pustynia". Poza tym dla mnie Reba Solo Air jest gigantycznie przereklamowana. Jedzie na wysokich notowaniach poprzedniczki Dual Air i tyle. Patrz na resztę bo lepsze koła, hydraulika i manetki to wymierne korzyści już na starcie.

Napisano

Nie wiem, chwalą wszędzie tą Rebe, nie jeździłem na żadnym dobrym amorze powietrznym więc tylko mogę szukać na necie różnych opinii, wiem że sprężynowe cudo olejowe to mega lipa bo mam takie coś obecnie. ;p

 

A z tą pustynią to chodzi ci że oleju jest mało? To akurat z tego co czytałem dotyczy głownie RS 2013 i części 2014, niby w FOXie aż tak nie oszczędzają, niby...

 

A ten FOX w Cube LTD SL nie ma regulacji na kierownicy, co za kpina...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...