kabudza Napisano 1 Czerwca 2015 Napisano 1 Czerwca 2015 Hej! Wczoraj w moim miejskim pomykaczu (stara szosa 1969 Gitane Super Corsa) zerwał się gwint w sterówce. Szczerze mówią spodziewałem się tego bo już od dłuższego czasu był raczej symboliczny. Czy coś można z tym jeszcze zrobić czy raczej czeka mnie zakup nowego sztućca?
lajtspid Napisano 1 Czerwca 2015 Napisano 1 Czerwca 2015 Wklej zdjęcie, bo bez oględzin to ciężko ocenić.
Garlock Napisano 1 Czerwca 2015 Napisano 1 Czerwca 2015 Gdybyś musiał jednak wymieniać, to do starego francuza będziesz musiał zapewne dokupić nowe stery (bo gwint na nowym widelcu jest inny) i mostek pewnie trzeba będzie owinąć blaszką z puszki po piwie bo będzie miał 0,2mm luzu.
kabudza Napisano 1 Czerwca 2015 Autor Napisano 1 Czerwca 2015 Hej, dzięki za odpowiedź. Podeślę fotkę jak wrócę do omu
MMMAAACCC7 Napisano 6 Czerwca 2015 Napisano 6 Czerwca 2015 zawsze możesz dołożyć podkładki (o ile gwint zerwałeś ponad stożkiem) i dopiero dać kontrę
kabudza Napisano 7 Czerwca 2015 Autor Napisano 7 Czerwca 2015 Dzięki za pomysł, niestety nie mogę rozebrać teraz sterów do zdjęcia - żal nie skorzystać z pogody Może tylko dodam, że gwin wygląda nie do końca jak zerwany tylko jakby się "wytarł".
Hetman Napisano 8 Czerwca 2015 Napisano 8 Czerwca 2015 Obejma ze śrubką zamiast kontry i skręcasz jak ahead.
Classified Napisano 8 Czerwca 2015 Napisano 8 Czerwca 2015 Przy czym do tej obejmy najlepiej jest wytoczyć sobie wgłębienie na sterówce, tak na wszelki wypadek. Mozna też przegwintować od nowa sterówkę i dac nakrętkę kontrującą na pasujący gwint (jezeli obecny gwint był głęboki a resztkis tarego są jest niewielka szansa że po przegwintowaniu stara nakrętka będzie łapać, ale może to być niebezpieczne)
Hetman Napisano 8 Czerwca 2015 Napisano 8 Czerwca 2015 Tere fere, rurki są cienkościenne a gwint wprowadza karb. Nie ma na co przegwintowywać.
Classified Napisano 9 Czerwca 2015 Napisano 9 Czerwca 2015 Hmm. Ja nie wykonywałem tej procedury na sterówce, ale - ogladałem takowe próby u kolegi. Nie wydawało mi się, aby - przy pracy na zużytym gwincie - przegwintowanie przekroczyło połowę dostępnej grubości blachy. jedyne co wymagało wymiany to nakrętka kontrująca. Bo wszystko zależy od tego, jaki skok i średnicę gwintu przyjmiemy.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.