Skocz do zawartości

[kierownica] wymiana z prostej na baranka - Unibike Viper


SpinDoktor

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Jeżdżę obecnie na rowerze Unibike Viper GTS 2014. Szukałem taniego. uniwersalnego (asfalt, utwardzane drogi i sakwy) roweru i został mi na tym forum polecony właśnie viper. Z czasem zacząłem widzieć co jest mi bardziej potrzebne, co mi nie pasuje i co chcę wymienić.

Obecnie jestem w trakcie odchudzania roweru (i siebie) oraz małych modyfikacji, sztywny widelec, węższe opony (na co dzień - marathon racer 1.2, wyprawki - 1.5 marathon plus).

A teraz istota tego tematu - uszosowienie, czyli wymiana na baranka! Chociaż w zasadzie dążę do przełajowego-trekkinga.Tak, kosztów jestem świadomy.

 

Lista sprzętu:

  1. KIEROWNICA - PRO LT COMPACT 31,8mm x 440mm - 110 zł,
  2. MOSTEK obecnie mam regulowany, ale jest na 31,8 mm więc, jak na razie zostawię,
  3. KLAMKOMANETKI - Shimano ST 3500 3x9 lub ST 3400 2/3x9- 450 zł/290 zł - warto dopłacać? Żadnych barendów itp. nie chcę. Trudno, koszt wkalkulowany.
  4. OWIJKA - już mam.
  5. HAMULCE - tu mam największy problem. Obecne v-ki o d*** rozbić, ciąg klamkomanetki szosowej nie ogarnie v-ek. Mini v-ki też nie będą dobre, używam za szerokich opon - 1.5. Zostają canti, nie chcę się pchać w tarcze. Czy Shimano BR CX70 lub CX50 będą dobre? 
    Doczytałem również o montażu canti. Rama vipera oczywiście nie ma wieszaków do mocowani hamulców typu cantilever. W internetach na przód polecany jest wieszak zintegrowany podkładką pod mostek (http://www.bikecenter.pl/p6374,pro-podkladka-pod-stery-z-oparciem-na-kable.html). Co na tył?
  6. czytałem również o możliwym problemie klamkomanetek i przedniej przerzutki, która jest z grupy górskiej - najwyżej wymienię.

Co jeszcze może mnie spotkać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się bawiłem w zmianę crossa na przełaja. Pojeździłem trochę na starej ramie i w efekcie złożyłem crossa do kupy, sprzedałem i złożyłem przełajówkę od zera.

Pierwszy problem jaki ci się pojawi to geometria. Jak będziesz chciał zamontować sztywny widelec, to przód ci pójdzie do dołu, bo amortyzowane widelce są dłuższe niż sztywniaki i w efekcie może ci się niewygodnie jeździć.

 

Idąc dalej - klamkomanetki. Sam mam sore 2x9 i w zasadzie jest ok. Przełożenia zmienia się elegancko, hamuje też dobrze, jednak jakbym teraz miał się zastanawiać nad klamkomanetkami, to wolałbym dołożyć 100zł i kupić 105. Macałem sobie 105 w sklepach i jest dużo bardziej ergonomiczna.

 

Co do hamulców to najłatwiej moim zdaniem można zamontować tarcze do przełajów/szosy - bez zbędnego kombinowania, jednak jest to największy koszt. Ja mam avid bb7 road, i jest ok, ale ludzie polecają też między innymi hayes cx-5, natomiast odradzają słabsze modele.

Można też się bawić w canti (w zasadzie dobre hamulce, ale jakoś do mnie nie przemawiały). Są też inne wynalazki, co się nazywają mini v-brake, albo u-brake z dłuższym ramieniem, ale w przypadku tych dwóch ostatnich, to trzeba by poprzymierzać się, żeby nie okazało się, że ci opona nie wejdzie. Na początku przerabiania szukałem właśnie tych ostatnich rozwiązań, ale nigdzie sklepach ich nie mieli, a zamawiać w ciemno nie chciałem, to zostałem przy tarczach.

 

Do zestawu dodaj jeszcze klamki przełajowe - przydają się, w szczególności, jak nie jesteś przyzwyczajony do szosowych, a masz stromy zjazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wtedy musi wykminić inną opcję zmiany biegów. Ta klamka to hamulec tylko. Montować zwykłe przerzutki na baranku... to będzie po pierwsze niewygodne, a po drugie beznadziejnie wyglądać. Może zawsze zamontować dźwignie na ramie, jak w starszych szosach się montowało, ale o ile w przypadku szosy, gdzie jedziesz równo i biegi zmieniasz nieczęsto, tak w przełaju, jak chcesz w teren wjechać, to częściej wachlujesz przełożeniami i średnio widzę co chwila puszczać kierownicę i sięgać do tych dźwigienek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to też myślę o takiej wymianie; 
osobiście manetkę wrzuciłbym na lemondke ale niekoniecznie na końcach jak w czasówkach ale bliżej mostka;

60 zł za klamkę to nie majątek więc można to potraktować jako rozwiązanie tymczasowe i stopniowo wymieniać hamulce na np. przełajowe tarcze 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

brak dzyndzla.

Co to za dzyndzel? Ergonomia to podstawa, myślę głównie o dłuższych trasach, ścigać się specjalnie nie będę.

 

 

Jak będziesz chciał zamontować sztywny widelec, to przód ci pójdzie do dołu

 

Wiem o tym, ten temat już przemaglowałem. Kupuję widelec force trekking, najdłuższa rura, przy krótszych widelcach inni nie narzekali, choć faktycznie czuli różnicę.

 

 

 

Można też się bawić w canti

Przy canti zostanę. Pytanie, jakie? 

 

 

dodaj jeszcze klamki przełajowe

 

Słusznie, ale nie chcę generować dodatkowych kosztów. Odpuszczę, będę początkiem spokojniej jeździł.

 

 

 

TEKTRO RL520

 

Jak pisałem wyżej, nie chcę się bawić w bar endy, chociaż rower nie jest do wyścigów.

Klamkomanetki są do nabycia, to jest pewne. Nie będę kombinował.

 

Podsumowując. Nadal nie wiem co z hamulcami. CX50 lub CX70 się nadadzą do moich opon? Czy canti da radę na rowerze z sakwami?

Macie namiary na sklep z tanią podkładką pod mostek z uchwytem do canti? Ta PRO jest cholernie droga. 1" kosztują parę groszy, a na 1 1/8" ciężko znaleźć coś rozsądnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie wszystko się da i na wszystkim da się jeździć:) można się bawić w tymczasowe rozwiązania, ale w efekcie na czas "przejściowy" będziesz się męczyć, bo gwarantuję ci, że nie będzie to wygodne (na szosie jak cię mogę, ale w terenie już słabo), a łączny koszt, jak już uzbierasz to co chcesz docelowo może okazać się większy przez "tymczasowe" rozwiązania.

Jak dla mnie to trzeba sobie zaplanować co się chce mieć w rowerze, policzyć ile to będzie kosztować, zobaczyć ile się ma i jeżeli brakuje, to poczekać z przerabianiem, dozbierać kasę i zmontować rower raz, a dobrze. Zawsze można się posiłkować częściami używanymi. Wyszukać na allegro, czy gdzieś komponentów w dobrym stanie, a zawsze będzie taniej niż nówka, która będzie nowa do pierwszej jazdy, a potem stanie się używaną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chcę zrobić, fundusze mam. Problemem jest tylko to, że nie chcę kupić części, które nie będą ze sobą kompatybilne.

Nie chcę półśrodków; raz a dobrze! Dlatego temat klamkomanetek sprowadza się do pytania, które wybrać, a nie co zamiast ich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc, co do klamkomanetek to polecam dopłacić do shimano 105 st-5700.

Co do hamulców canti, to ci nie powiem, bo ja na początku z nich zrezygnowałem i zdecydowałem się na tarczowe, jednak drupa shimano cx została stworzona do przełaju, więc powinno być dobrze.

 

 

 

brak dzyndzla. Co to za dzyndzel?
 

jaki dzyndzel?

 

p.s. zastanów się nad sprzedażą aktualnego roweru i złożeniu przełajówki od zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można się było domyślać klamka hamulca była gumowata, skok duży i duża też siła hamowania - łatwo było zablokować tylne koło, czy też postawić na przednie. Z tego powodu zdemontowałem te STX-RC i  zamontowałem canti LX. Siła hamowania jest mniejsza ale nie trzeba już tak uważać przy hamowaniu. Aczkolwiek może jeszcze powrócę do V-Brake ;) Są to V- Brake dające sporo możliwości kombinowania, taki jak te: http://forum.retromtb.pl/printview.php?t=282&start=0&sid=518907d95cc210af86a887796d1db89b

Natomiast przerzutka przednia Deore LX po zamontowaniu linki z drugiej strony śruby działa zaskakująco poprawnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak jestem tego świadom, ale obecnie nie mogę sobie pozwolić na drugi rower (tu nie chodzi o finanse). Za ok. 3 lata kupię ramę przełajową, przerzucę przełajowy osprzęt, a obecny unibike wróci do pierwotnej formy i będzie służył na 40 km (w obie strony) dojazdy do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Utknąłem i nie wiem czy nie porzucę pomysłu.

Problemem jest przednia przerzutka - alivio t4000. Istnieje spore ryzyko niekompatybilności klamek 3500, przerzutki i korby acera m391 (48x36x26T). Przerzutka ma górny ciąg, 3 przełożenia. W przypadku braku możliwości wyregulowania jest jakiś ratunek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

OK, kupiłem szosę. Unibike ma być rowerem trekkingowym.

Dalej mam ochotę na baranka, ale sprawa, tym razem, może być łatwiejsza.

Ze względów zdrowotnych mam przymusową przerwę od jazdy, w ogóle sportu, więc czas na chore pomysły :)

 

Główne założenia:

- kierownica baranek,

- klamki hamulcowe szosowe,

- bar endy,

- jak najmniej wymiany części.

 

Chwilowo błądzę we mgle, także chętnie wysłucham waszych pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...