peludito Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Dzień dobry, mam taki amor, swoje lata ma, ale nie jest skatowany - golenie w idealnym stanie, wszystko proste, uszczelki trzymają. Jedyny problem jest z mechanizmem tłumienia powrotu. W prawej goleni od dołu jest taka czapeczka z małym, dość długim imbusem. Ten kluczyk można wyjąć, jest "w oleju", a po włożeniu w goleń czapka (pokrętło) wchodzi na uszczelkę i to powinno pozwalać na regulację tłumienia (żółw - zając). Nie pozwala, bo na 99% jest wyrobione gniazdo w mechanizmie: obrót jest możliwy, ale czuć niezdrowy opór i jest dokładnie takie poczucie, jakby przekręcać imbus w wyrobionym gnieździe. Nie miałem w ręku sprawnego Rock Shoxa z takim systemem, więc nawet nie wiem, jaką siłę trzeba przyłożyć normalnie, żeby dokonać regulacji w zdrowym amorze. Nie wiem też, czy do wymiany są całe bebechy od reboundu, czy sam ten giberes z gniazdem na imbus. I czy to w ogóle jeszcze bywa na rynku. Równie dobrze może być tak, że mechanizm się zastał i poprzedni właściciel wyrobił gniazdo próbując siłowo kręcić imbusem. Wiem, że z dostępnością gratów do starych amorów różnie bywa. Widziałem gdzieś na aukcjach i w internetowych sklepach części do Psylo, koło 30$ kosztuje taki zestaw naprawczy niby właśnie do mechanizmu rebound. Tam jest chyba ta cała ośka, elastomer z otworami, jakieś nakrętki i uszczelki - ale nie mam pojęcia, czy to jest to, czego potrzebuję. Czy ktoś z Was miał do czynienia z takim problemem? Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Znany problem rock shoxow z tamtej epoki, weź zwykły imbus i włóż go w gniazdo i spróbuj przekręcić, wymienić tego raczej się nie da , przynajmniej w sidzie takiej możliwości brak, wyregulować raz i wkręcić zwykła śrubę imbusowa z uszczelka aby olej nie leciał, możesz tez popuścić trochę śrubę od dołu bo zdarzało się ze za mocno dokręcona uniemożliwiała obrót tego plastyku odpowiedzialnego za regulacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peludito Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Zwykły się pewnie będzie tak samo kręcił, jak ten firmowy, chyba że wyrobiło się na tyle, że rozmiar większy wejdzie. Jak to - brak możliwości? Przecież to jest modułowa robota, tam jest mechanizm w goleni i on musi być demontowalny? Śrubę popuścić - chodzi o ten cały trzpień z uszczelką, który wychodzi z goleni i w który się wkłada imbus z czapeczką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 tak ta śrubka z uszczelka, ale inny imbus włożysz trochę głębiej niż ten z pokrętłem od rock shoxa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 (edytowane) Popraw temat / poproś o poprawienie administrację - klamry. Nic na razie nie pchaj w ten otwór ... nic na siłę. Tu masz dokumentację ... http://www.birota.ru/manuals/rockshox/user-guide/01psyloxc.pdf Wydaje mi się że tłumik jest podobny do SID`a XC z roku 2000 ... też miałem w nim zablokowaną regulacje tłumienia. Ja zdemontowałem tłumik i wrzuciłem go do nafty, płukanie, dmuchanie i tak w kółko. Raz na jakiś czas staraj się ruszyć regulacja aż w końcu puściła do pełnego zakresu. Jak masz wyrobione gniazdo do poziomu, w którym będzie problem używaniem po rozruszaniu możesz starać się je zregenerować klejem epoksydowym. Pozdrawiam Edytowane 29 Maja 2015 przez rzezniol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diarem Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 tlumik to najprostsze co może byc czyli otwarta kapiel olejowa tam nie trzeba nic na sile robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peludito Napisano 29 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 czyli tak - żeby się dostać do tego gniazda, musiałbym odkręcić zaślepkę z góry goleni, wtedy można wyjąć ten układ z kąpieli olejowej i zobaczyć, co tam się dzieje? Chętnie bym zablokował ten giberes w jakiejkolwiek innej pozycji, bo teraz wygląda na to, że zupełnie nie mam tłumienia - jeżdżę na sprężynie zamiast dobrego amora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Maja 2015 Udostępnij Napisano 29 Maja 2015 Jeśli regulacja nie zadziała to ostatecznie możesz wlać inny olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Nic Ci nie pozostaje jak wyjąć tłumik i wyczyścić by blokada swobodnie się obracała w tulei.Co do blokowania na stałe to ja bym spróbował regeneracji gniazda jakimś klejem tak jak już ktoś powyżej wspomniał.Wtedy miał byś całkowicie sprawną regulację , tam nie potrzeba jakiejś dużej siły to obrotu tłumienia więc myślę że dało by radę coś takiego wykonać.Tłumik wygląda podobnie jak z moim pilocie air xc jak nie jest identyczny , gniazdo nie siedzi zbyt głęboko ale rozebrać się chyba tego nie da więc trzeba by było kombinować bez rozbiórki , ostatecznie możesz poszukać takiego tłumika , może ktoś ma i sprzeda niedrogim kosztem jeśli amorek jest w dobrym stanie i jest tego wart. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peludito Napisano 8 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 któregoś dnia wykręciłem ten dolny element z małą uszczelką, na której zostaje imbus z pokrętłem regulacji - widać to gniazdo i jest wyrobione. Nie mam takiego dużego klucza, żeby odkręcić zakrętkę na goleni od góry i się dostać do mechanizmu, ale to nie jest nie do przeskoczenia. Na logikę tak trzeba by było zrobić: wyjąć, wyczyścić, aż będzie luz na obrocie, a potem zalać gniazdo imbusa jakimś sztywnym klejem, włożyć tam na mokro ten imbus może czymś posmarowany, żeby go nie związało, poczekać, aż klej stwardnieje, wyjąć imbus, włożyć mechanizm na miejsce, zalać olejem i po sprawie. Amor poza tą dolegliwością jest w super kondycji: uszczelki trzymają, powłoki jak nowe, nic mu nie jest. Jakiś dwuskładnikowy, epoksydowy klej się do tego nada, masz jakiś pomysł? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2015 Gniazdo jest zrobione z plastiku więc trzeba dobrać taki klej by właśnie z tym materiałem się ładnie połączył lecz z taką operacją nie miałem niestety żadnego do czynienia jedynie np gwinty plastikowe regenerowałem specjalnym topnikiem i stacja hot air ale nie wiem czy tu zdało by to egzamin.Na forum jest sporo speców o dużo większym doświadczeniu ode mnie więc na pewno znajdzie się ktoś kto robił już coś takiego albo wie jak to porządnie zrobić a na razie proponuję Ci wyciągnąć ten element i porządnie wyczyścić i odtłuścić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damian98 Napisano 21 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Mam taki sam problem jak przedstawiony w temacie z nowym Rock shox recon silver(najprawdopodobniej z 2013 tak jak rower). Rower jest nowy, więc we wrześniu jadę z tym na reklamację. Samo tłumienie działa naszczęscie na pozycji zająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.