Skocz do zawartości

[opony] wybór opon do starego 'górala'


zsolpyW

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poproszę o sugestie opon do roweru widniejącego na foto.  Pojazd rocznik 1998,  od 2009 leżakował w szopie. Zamierzam wymienić materiały explatacyjne,więc pora na opony.


 


 


Jazda mieszana, szosa oraz lekki teren- drogi gruntowe, troche kamieniste jak to na wsi   :icon_lol:


 


Opony o mniejszych oporach od tych, by lepiej się jeździło po szosie.


 


Cenowo bardziej ekonomicznie, rower będzie zmieniony na nowy, nie chcę za bardzo inwestować.


 


Oznaczenie na aktualnych oponach :  26x2.0   , średnica zewnętrzna felgi 26mm.


 


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50a1721c1ea20b19.html


 


Dzięki   :no:


Napisano

Dzięki za typa :D  z opisu by wynikało że to to co ja chcę :D

 

Czy da rade założyć opony trekkingowe czy trzebaby fele zmieniać ??

Napisano

Co masz na myśli pisząc o oponach trekingowych? 28'? Nie da rady, ale każda opona 26' będzie pasować i ja bym polecił Kenda Khan - tania, a dobra. Tak bez urazy, ale nic droższego ni ma sensu pakować w ten rower :sweat:

Napisano

Kupując nowe opony do tego roweru podwoisz jego wartość :D

A tak na poważnie to znajomy miał taki właśnie rower jakieś 15 lat temu i pamiętam jak skakaliśmy z bardzo małych hopek to mu rama pękła.

Odnośnie opon to polecam:

http://allegro.pl/opona-26x1-95-kenda-khan-k935-antyprzebiciowa-935-i5364845906.html

lub tańsze bez wkładki antyprzebiciowej:

http://allegro.pl/opona-26-x-1-95-kenda-khan-k935-mtb-i5364850048.html

Są też węższe 26x1,75 jak chcesz bardziej trekkingowe.

Napisano

No wiecie,takie aluzje do mojego sprzętu :P  to już oldtimer, lasn lat 90'tych  :teehee:

 

Kolega na gorze zasugerowal Smart Sam, z opisu wyglada superowo. Jak można by ją porównać do tej Kenda Khan ?  ta druga nie ma klockow na bieżniku, chyba w lekkim terenie słabsza ?  a na asfalcie ?

 

a węższe węższe 26x1,75  muszą mieć też węższą fele ?

Napisano

W rowerach są obręcze, a nie felgi tak jakby się czepiać :yucky: Do 1,75' nie musi być węższa. Jakbyś myślał o 1,5' lub mniej to powinna być węższa...

 

W lekkim, suchym terenie to akurat prawie wszystko trzyma i może nie być klocków na środku. Te opony są moim zdaniem porównywalne jeśli chodzi o czysto rekreacyjną jazdę i kierowałbym się ceną.

Napisano

Dzięki :)

 

A gdyby sie pojawiło troche błotka,kałuże ??  Khan da rade ?

Jak się zmieni specyfika po założeniu węższych opon tego samego typu ?  

 

Przy okazji, sa jakies opony na zimę ?  na forum widze tematy o zimówkach z kolcami. 

Mi chodzi o opony o odpowiednim bieżniku, mieszance dostosowane do jazdy w śniegu, chlapie.

Napisano

Trochę błotka ogarnie. Gorzej jakbyś chciał jakiś zakręt szybciej ogarnąć na mokrym lub stromy podjazd.

 

Teoretycznie im węższa opona tym lżej się toczy, bo ciśnienie wyższe i może to prawda dla tanich opon. Te lepsze są projektowane tak, że i na 2,25' się lekko jedzie...

 

Na zimę jak bez kolców to po prostu im szerzej tym lepiej - nawet 2,4' jak się mieści w widełki to nie zbywa.

Napisano

Skłaniam się do Smart Sam.  Ma dobre recenzje w necie, na allegro znalazłem za 50zl, tyle moge dać. Khan ponoć właśnie na mokrym słabawo z opinii wynika.

 

Pare pytanek odnośnie tych opon.

- Czy Smart Sam w terenie będzie lepszy od Khan ?  ma jakieś klocuszki, chyba w tym względzie to na plus

- opory toczenia na szosie - czy bieżnik Smart Sama ma większy opór niż Khan ?czy niekoniecznie jest to odczuwalne.

 

- Smart Sam jest antyprzebiciowy ?  z poniższego chyba to wynika.

http://rowertour.com/schwalbe-smart-sam-performance-26-x-2-25-opona-drutowa.html

 

- wrzucam foto aktualnych opon marketowych. Czy pewne jest, że Smart Sam będzie szybszy na asfalcie ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55f3339264e6c19c.html

 

- Tak z ciekawości, jaka jest różnica w zastosowaniu/jeździe oponami MTB wypukłymi, do takich spłaszczonych ???   

 

Mały offtop,  czy manetki sie konserwuje, czyms psika, smaruje ?

Zamierzam zostawić te co mam. Linki, pancerze oczywiście ałt :P

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/461de453dab4242b.html


Jeszcze polecono mi coś takiego  KENDA  KARMA 26x2,0 DTC ZWIJANA.

Jest porównywalna do Smart Sam ?  zwijalność mocno działa na jej korzyść ?


Schwalbe Land Cruiser 

Ma fajny bieznik wizualnie. I dość niedroga.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Ostatecznie zakupiłem Schwalbe Land cruiser.

Miałbym pytanie, czy ta opona ma jakiś system antyprzebiciowy ?

Jaka jest jej odpornosc, gwózdka przepuści, czy też powalczy ?

:icon_cool:

Napisano

Jeśli ma wkładkę KevlarGuard  (nie wiem czy wszystkie mają, ale w znakomitej większości opisów jest, że tak) to gwoździem się nie da tego przebić. Szkłem raczej też nie, bo zdarzyło mi się parę razy najechać i zostają tylko "blizny" na bieżniku - dlatego radziłbym jednak omijać, ale kapcia raczej nie złapiesz. 4000 km zrobiłem i jednego kapcia nie złapałem, więc chyba działa :thumbsup:

Napisano
Cenowo bardziej ekonomicznie

No to ja bym Ci polecił wybrać coś Kendy. Ja kupiłem do starego górala Kenda Kobra K885 2.0 i po leśnych ścieżkach radzi sobie całkiem spoko (jeżdżę turystycznie). No i cena - 25zł - zachęcająca. 

 

Edit: Nie zauważyłem, że kupiłeś. Będzie dla potomności. ;)

Napisano

Rowerek skonczylem. Wrzuce na forum fotki, teraz wyglada fajnie. No i jezdzi sie zdecydowanie lepiej.

Land Cruisery wygladaja na nim  mega efekciarsko!!

 

Kupilem na allegro u mcBike, w opisie jest wkladka Kevlar Guard. wiec jesli opis nie klamie, to moge spokojnie szalec.

 

 

  • 4 tygodnie później...
Napisano

Rower skonczylem, jest godnie przygotowany do uzytkowania !

Celem byla konserwaca, wymiana czesci eksplatacyjnych, szczegolnie marketowych hamulcow bardzo niebezpiecznych.

 

Zostal porzadnie umyty, ogniska korozji zabezpieczone, wszelkie lozyska nasmarowane.

Rama nawoskowana swietnym preparatem Finish Kare 1000p.

 

Wymienione/zamontowane czesci:

 

- pancerzyki i linki 

- hamulce VB Shimano BR-M422 FX43SS, klamki Shimano BL-M421 

- opony Schwalbe land cruiser 26x2.00, detki Schwalbe

- lancuch Shimano

- blotniki ORION 26''

- odblaski

- smar Rohloff

 

Rowerem w efekcie jezdzi sie znacznie lepiej, mnieszy opor na kolach, przede wszystkim wreszcie pewnie hamuje!

 

Cala akcja wyniosla niecale 500zl. Owszem moznaby kupic za to jakas nowa marketowke. Ale sporo sie nauczylem, zopatrzylem sie w narzedzia i mam satysfakcje :D

Pozatym jesli bede duzo jezdzil kupie nowy rower (oczywsicie z czynnym udzialem doswiadczonych forumowiczow :)  a jesli nie to bede mial czym po piwko skoczyc :P

 

 

 

P1340060J_wqqsxnx.jpg

P1340061J_wqqsxne.jpg

P1340062J_wqqsxna.jpg

P1340064J_wqqsxnq.jpg

P1340066J_wqqsxer.jpg

P1340067J_wqqsxex.jpg

P1340068J_wqqsxen.jpg

P1340069J_wqqsxea.jpg

Napisano

 

 

Cala akcja wyniosla niecale 500zl. Owszem moznaby kupic za to jakas nowa marketowke.

 

Rowerom z marketu mówimy zdecydowane NIE :voodoo:  

Serwisowałeś amortyzator? Działa to jakkolwiek?

Napisano

Na tyle jest sprezyna, bardzo twardo sie ugina. Przod dziala, jest wyrazny opor. Nie wiem co mozna z amorem zrobic, musze zglebic temat. Drobne podpowiedzi mile widziane :D

Napisano

Rozkręć, umyj, nasmaruj i złóż. Do takiego widelca to może być ten sam smar co do łożysk. Tylny nie może być za miękki bo by Cię bujało za bardzo, a i przód mógłby się nie zapadać...

 

Kiedyś pokusiłem się o serwis tak starego widelca i przed serwisem był totalnie zakleszczony, a po serwisie znów się bujał jak głupi, więc chyba mogłem go nie ruszać :yucky:

Napisano

Przy okazji drobne pytanko,

 

Napompowalem opony do 2,5 bar po 3 tyg i dwoch krotkich przejazdzkach jest 1,7 bar. 

Czy taki ubytek jest normalny ?  zastanawiam sie czy nie bylo bledem nie wymienienie tej tasmy w wewnatrz obreczy. Stara jest twarda i taka przydeformowana.....  ale spadek cisnienia jest rowny w 2 oponach.

 

Drobnostka, ktora nie daje mi spokoju, chcialem opony szybsze na asfalt od tych starych. Ostatecznie na tych Land Cruiser  jedzie sie lzej i mysle ze sa OK, natomiast zastanawiam sie czy wersja wezsza 26x1,75  mialaby odczuwalnie mniejsze opory ? te mimo wszystko ciagle sa grube.

Napisano

Opory toczenia raczej byłyby te same - spadłaby tylko lekko waga, więc może łatwiej byłoby się rozpędzać i pod górę, ale może byś tego wcale nie odczuł.

 

Co do ciśnienia to to jest jeszcze raczej normalne tym bardziej przez 3 tygodnie. Zdarzało mi się, że dętki trzymały lepiej ale i zdarzało, że gorzej. Raczej bym się nie przejmował... Bezdętkowe koła trzeba dopompowywać co tydzień i nie ubolewam, ale może to przez to, że mam stare opony.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...