zsolpyW Napisano 29 Maja 2015 Napisano 29 Maja 2015 Poproszę o sugestie opon do roweru widniejącego na foto. Pojazd rocznik 1998, od 2009 leżakował w szopie. Zamierzam wymienić materiały explatacyjne,więc pora na opony. Jazda mieszana, szosa oraz lekki teren- drogi gruntowe, troche kamieniste jak to na wsi Opony o mniejszych oporach od tych, by lepiej się jeździło po szosie. Cenowo bardziej ekonomicznie, rower będzie zmieniony na nowy, nie chcę za bardzo inwestować. Oznaczenie na aktualnych oponach : 26x2.0 , średnica zewnętrzna felgi 26mm. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50a1721c1ea20b19.html Dzięki
zsolpyW Napisano 29 Maja 2015 Autor Napisano 29 Maja 2015 Dzięki za typa z opisu by wynikało że to to co ja chcę Czy da rade założyć opony trekkingowe czy trzebaby fele zmieniać ??
seraph Napisano 29 Maja 2015 Napisano 29 Maja 2015 Co masz na myśli pisząc o oponach trekingowych? 28'? Nie da rady, ale każda opona 26' będzie pasować i ja bym polecił Kenda Khan - tania, a dobra. Tak bez urazy, ale nic droższego ni ma sensu pakować w ten rower
doms Napisano 29 Maja 2015 Napisano 29 Maja 2015 Kupując nowe opony do tego roweru podwoisz jego wartość A tak na poważnie to znajomy miał taki właśnie rower jakieś 15 lat temu i pamiętam jak skakaliśmy z bardzo małych hopek to mu rama pękła. Odnośnie opon to polecam: http://allegro.pl/opona-26x1-95-kenda-khan-k935-antyprzebiciowa-935-i5364845906.html lub tańsze bez wkładki antyprzebiciowej: http://allegro.pl/opona-26-x-1-95-kenda-khan-k935-mtb-i5364850048.html Są też węższe 26x1,75 jak chcesz bardziej trekkingowe.
zsolpyW Napisano 29 Maja 2015 Autor Napisano 29 Maja 2015 No wiecie,takie aluzje do mojego sprzętu to już oldtimer, lasn lat 90'tych Kolega na gorze zasugerowal Smart Sam, z opisu wyglada superowo. Jak można by ją porównać do tej Kenda Khan ? ta druga nie ma klockow na bieżniku, chyba w lekkim terenie słabsza ? a na asfalcie ? a węższe węższe 26x1,75 muszą mieć też węższą fele ?
seraph Napisano 29 Maja 2015 Napisano 29 Maja 2015 W rowerach są obręcze, a nie felgi tak jakby się czepiać Do 1,75' nie musi być węższa. Jakbyś myślał o 1,5' lub mniej to powinna być węższa... W lekkim, suchym terenie to akurat prawie wszystko trzyma i może nie być klocków na środku. Te opony są moim zdaniem porównywalne jeśli chodzi o czysto rekreacyjną jazdę i kierowałbym się ceną.
zsolpyW Napisano 29 Maja 2015 Autor Napisano 29 Maja 2015 Dzięki A gdyby sie pojawiło troche błotka,kałuże ?? Khan da rade ? Jak się zmieni specyfika po założeniu węższych opon tego samego typu ? Przy okazji, sa jakies opony na zimę ? na forum widze tematy o zimówkach z kolcami. Mi chodzi o opony o odpowiednim bieżniku, mieszance dostosowane do jazdy w śniegu, chlapie.
seraph Napisano 29 Maja 2015 Napisano 29 Maja 2015 Trochę błotka ogarnie. Gorzej jakbyś chciał jakiś zakręt szybciej ogarnąć na mokrym lub stromy podjazd. Teoretycznie im węższa opona tym lżej się toczy, bo ciśnienie wyższe i może to prawda dla tanich opon. Te lepsze są projektowane tak, że i na 2,25' się lekko jedzie... Na zimę jak bez kolców to po prostu im szerzej tym lepiej - nawet 2,4' jak się mieści w widełki to nie zbywa.
zsolpyW Napisano 29 Maja 2015 Autor Napisano 29 Maja 2015 Skłaniam się do Smart Sam. Ma dobre recenzje w necie, na allegro znalazłem za 50zl, tyle moge dać. Khan ponoć właśnie na mokrym słabawo z opinii wynika. Pare pytanek odnośnie tych opon. - Czy Smart Sam w terenie będzie lepszy od Khan ? ma jakieś klocuszki, chyba w tym względzie to na plus - opory toczenia na szosie - czy bieżnik Smart Sama ma większy opór niż Khan ?czy niekoniecznie jest to odczuwalne. - Smart Sam jest antyprzebiciowy ? z poniższego chyba to wynika. http://rowertour.com/schwalbe-smart-sam-performance-26-x-2-25-opona-drutowa.html - wrzucam foto aktualnych opon marketowych. Czy pewne jest, że Smart Sam będzie szybszy na asfalcie ? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/55f3339264e6c19c.html - Tak z ciekawości, jaka jest różnica w zastosowaniu/jeździe oponami MTB wypukłymi, do takich spłaszczonych ??? Mały offtop, czy manetki sie konserwuje, czyms psika, smaruje ? Zamierzam zostawić te co mam. Linki, pancerze oczywiście ałt http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/461de453dab4242b.html Jeszcze polecono mi coś takiego KENDA KARMA 26x2,0 DTC ZWIJANA. Jest porównywalna do Smart Sam ? zwijalność mocno działa na jej korzyść ? Schwalbe Land Cruiser Ma fajny bieznik wizualnie. I dość niedroga.
chudeusz09 Napisano 29 Maja 2015 Napisano 29 Maja 2015 Zmieniłem schwalbe marathon racer (28" 1,5") na smart samy (28" 2,6") i jakichś dużych różnic na asfalcie nie zauważyłem. To tak w kwestii oporów...
zsolpyW Napisano 29 Lipca 2015 Autor Napisano 29 Lipca 2015 Ostatecznie zakupiłem Schwalbe Land cruiser. Miałbym pytanie, czy ta opona ma jakiś system antyprzebiciowy ? Jaka jest jej odpornosc, gwózdka przepuści, czy też powalczy ?
seraph Napisano 30 Lipca 2015 Napisano 30 Lipca 2015 Jeśli ma wkładkę KevlarGuard (nie wiem czy wszystkie mają, ale w znakomitej większości opisów jest, że tak) to gwoździem się nie da tego przebić. Szkłem raczej też nie, bo zdarzyło mi się parę razy najechać i zostają tylko "blizny" na bieżniku - dlatego radziłbym jednak omijać, ale kapcia raczej nie złapiesz. 4000 km zrobiłem i jednego kapcia nie złapałem, więc chyba działa
bbc Napisano 30 Lipca 2015 Napisano 30 Lipca 2015 Cenowo bardziej ekonomicznie No to ja bym Ci polecił wybrać coś Kendy. Ja kupiłem do starego górala Kenda Kobra K885 2.0 i po leśnych ścieżkach radzi sobie całkiem spoko (jeżdżę turystycznie). No i cena - 25zł - zachęcająca. Edit: Nie zauważyłem, że kupiłeś. Będzie dla potomności.
zsolpyW Napisano 30 Lipca 2015 Autor Napisano 30 Lipca 2015 Rowerek skonczylem. Wrzuce na forum fotki, teraz wyglada fajnie. No i jezdzi sie zdecydowanie lepiej. Land Cruisery wygladaja na nim mega efekciarsko!! Kupilem na allegro u mcBike, w opisie jest wkladka Kevlar Guard. wiec jesli opis nie klamie, to moge spokojnie szalec.
zsolpyW Napisano 23 Sierpnia 2015 Autor Napisano 23 Sierpnia 2015 Rower skonczylem, jest godnie przygotowany do uzytkowania ! Celem byla konserwaca, wymiana czesci eksplatacyjnych, szczegolnie marketowych hamulcow bardzo niebezpiecznych. Zostal porzadnie umyty, ogniska korozji zabezpieczone, wszelkie lozyska nasmarowane. Rama nawoskowana swietnym preparatem Finish Kare 1000p. Wymienione/zamontowane czesci: - pancerzyki i linki - hamulce VB Shimano BR-M422 FX43SS, klamki Shimano BL-M421 - opony Schwalbe land cruiser 26x2.00, detki Schwalbe - lancuch Shimano - blotniki ORION 26'' - odblaski - smar Rohloff Rowerem w efekcie jezdzi sie znacznie lepiej, mnieszy opor na kolach, przede wszystkim wreszcie pewnie hamuje! Cala akcja wyniosla niecale 500zl. Owszem moznaby kupic za to jakas nowa marketowke. Ale sporo sie nauczylem, zopatrzylem sie w narzedzia i mam satysfakcje Pozatym jesli bede duzo jezdzil kupie nowy rower (oczywsicie z czynnym udzialem doswiadczonych forumowiczow a jesli nie to bede mial czym po piwko skoczyc
seraph Napisano 24 Sierpnia 2015 Napisano 24 Sierpnia 2015 Cala akcja wyniosla niecale 500zl. Owszem moznaby kupic za to jakas nowa marketowke. Rowerom z marketu mówimy zdecydowane NIE Serwisowałeś amortyzator? Działa to jakkolwiek?
zsolpyW Napisano 24 Sierpnia 2015 Autor Napisano 24 Sierpnia 2015 Na tyle jest sprezyna, bardzo twardo sie ugina. Przod dziala, jest wyrazny opor. Nie wiem co mozna z amorem zrobic, musze zglebic temat. Drobne podpowiedzi mile widziane
seraph Napisano 24 Sierpnia 2015 Napisano 24 Sierpnia 2015 Rozkręć, umyj, nasmaruj i złóż. Do takiego widelca to może być ten sam smar co do łożysk. Tylny nie może być za miękki bo by Cię bujało za bardzo, a i przód mógłby się nie zapadać... Kiedyś pokusiłem się o serwis tak starego widelca i przed serwisem był totalnie zakleszczony, a po serwisie znów się bujał jak głupi, więc chyba mogłem go nie ruszać
zsolpyW Napisano 25 Sierpnia 2015 Autor Napisano 25 Sierpnia 2015 Przy okazji drobne pytanko, Napompowalem opony do 2,5 bar po 3 tyg i dwoch krotkich przejazdzkach jest 1,7 bar. Czy taki ubytek jest normalny ? zastanawiam sie czy nie bylo bledem nie wymienienie tej tasmy w wewnatrz obreczy. Stara jest twarda i taka przydeformowana..... ale spadek cisnienia jest rowny w 2 oponach. Drobnostka, ktora nie daje mi spokoju, chcialem opony szybsze na asfalt od tych starych. Ostatecznie na tych Land Cruiser jedzie sie lzej i mysle ze sa OK, natomiast zastanawiam sie czy wersja wezsza 26x1,75 mialaby odczuwalnie mniejsze opory ? te mimo wszystko ciagle sa grube.
seraph Napisano 25 Sierpnia 2015 Napisano 25 Sierpnia 2015 Opory toczenia raczej byłyby te same - spadłaby tylko lekko waga, więc może łatwiej byłoby się rozpędzać i pod górę, ale może byś tego wcale nie odczuł. Co do ciśnienia to to jest jeszcze raczej normalne tym bardziej przez 3 tygodnie. Zdarzało mi się, że dętki trzymały lepiej ale i zdarzało, że gorzej. Raczej bym się nie przejmował... Bezdętkowe koła trzeba dopompowywać co tydzień i nie ubolewam, ale może to przez to, że mam stare opony.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.