Lepik Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Witam, kiedyś ustawiałem w swoim rowerze klocki hamulcowe tak, aby nie haczyły o tarczę, aby to zrobić odkręcałem hamulce, ale do rzeczy. Przez odkręcanie hamulców linka hamulcowa zrobiła się luźna i muszę naciskać klamkę do końca, aby porządnie zahamować. Nie znam się za bardzo na rowerach i prosiłbym o dokładny opis czynności, które mam wykonać, aby naciągnąć linkę. Z góry dziękuję, pozdrawiam Poniżej zamieszczam zdjęcia hamulców: https://www.dropbox.com/s/4et94olg3rabxdn/20150529_143552.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/tfh1d04bn60xut5/20150529_150719.jpg?dl=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 No to albo hamulce hydrauliczne, albo linka, bo się rozmijasz w temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lepik Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Ja chcę się dowiedzieć, co zrobić, żeby klamka od hamulców ciężej chodziła tak, abym nie musiał jej naciskać do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Looser Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 (edytowane) 1. w hydraulikach nie ma link2. prawdopodobnie zapowietrzyles3. trzeba odpowietrzyc - pogrzeb na forum sa tematy Edytowane 28 Maja 2015 przez Looser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lepik Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Dobrze, przepraszam, ale jak już napisałem nie znam się. To są moje hamulce. http://www.tektro.com/_english/01_products/01_prodetail.php?pid=187&sortname=Disc&sort=1&fid=1 Żeby zahamować nie muszę prawie używać siły, a wcześniej musiałem mocno ścisnąć klamkę, żeby zahamować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 To znaczy że dopiero teraz ustawiłeś je poprawnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lepik Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 No właśnie, nie chcę, żeby klamka była luźna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Weź się chłopie zdecyduj, w pierwszym poście piszesz że Ci wpada klamka, za chwilę piszesz że Ci hamuje za mocno... O co Ci chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Widzę że nie masz totalnego pojęcia o tym o czym piszesz. Żeby nie narobić sobie kłopotów najlepszym wyjściem będzie udanie się do dobrego punktu serwisującego rowery. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lepik Napisano 28 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 (edytowane) http://www.forumrowerowe.org/topic/182990-hamulce-tarczowe-luzne-linki-od-uzywania-hamulcow/ Mam takie pytanie, jak w tym temacie (link) tylko ja mam hamulce HYDRAULICZNE, ale ten sam problem. @Looser napisał, że może to być przyczyną zapowietrzenia. Edytowane 28 Maja 2015 przez Lepik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Od regulowania ustawienia zacisków (jeśli ustawiałeś z kołem/tarczą między klockami) nie jest możliwe zapowietrzenie hamulców. Chyba że klocki były zużyte aż do tłoczków, z blachami nośnymi wlącznie. Można zniwelować skok "jałowy" dźwigni (czyli ruch dźwigni do momentu gdy klocki dotykają tarczy) przez naciśnięcie ich bez tarczy między klockami. Demontujesz koło i naciskasz klamkę aż do kierownicy, raz. Zakładasz koło, naciskasz dźwignię, sprawdzasz czy jest twardsza. Jeśli est a tarczaociera o klocki próbujesz ustawić zacisk bez ocierania. Jeśli jedno naciśnięcie klamki nie pomogło to demontujesz koło i naciskasz dźwignię aż do kierownicy dwa razy, ponownie montujesz koło, naciskasz dźwignię a następnie jeśli jest różnica sprawdzasz czu klocki nie ocierają, korygujesz ustawienie zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.