Jusia Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Witam Zwracam się do Was z prośba o pomoc, gdyz mam pewien problem. Od kilku lat jeżdżę rowerem MTB, od dwóch lat startuję amatorsko w maratonach MTB i w wyścigach XC. Niedawno za radą znajomych do wykonywania niektórych treningów zakupiłam rower szosowy, gdyż doradzono mi,że jeśli będę trenować od czasu do czasu na rowerze szosowym, wzrośnie skuteczność treningów. Przedtem treningi typowo na asfalt wykonywałam rowerem górskim. Szosówkę posiadam od kilku dni. Mój problem polega na tym,że nie czuję się pewnie na szosówce. Bardzo obawiam się zakretów ( na rowerze mtb nie sprawiały mi one problemu) a długa droga hamowania tego roweru w porównaniu z rowerem MTB powoduje,że czuję się na nim niepewnie. Mam małe dłonie i mam wrażenie,że w górnym chwycie hamuję mało skutecznie.. Dodam,ze rok temu okazjonalnie wsiadłam na szosówkę i od razu skończyło się to zderzeniem z autem, więc może to kwestia mojej psychiki. Na mtb nie mam żadnych problemów z panowaniem nad rowerem. Czy ktoś może mi wyjaśnić skąd te obawy i czy miną, jesli pojeżdżę dłużej na szosie, czy może dać sobie spokój i używać nadal tylko mtb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tob Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Jeśli szosę masz dopiero od kilku dni, to moim zdaniem to całkiem normalne, że czujesz się niepewnie. Za tydzień, miesiąc, to minie, w końcu przyzwyczajenie to druga natura człowieka. Sam niedawno zmieniłem rower z MTB na trekkinga, na początku również czułem się nieswojo. Co do hamulców, nie znam się na hamulcach w szosówkach, ale jakby tak porównać do ostrego koła, to ciesz się, że w ogóle masz Jedyne co mogę poradzić, to wcześniejsze przewidywanie konieczności hamowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...