Skocz do zawartości

[amortyzator] Luz roboczy FOX 32 29 CTD FIT


Melman1980

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

 

 

Specem nie jestem, ale jak tylko wsunie się górne golenie w ślizgi to żadnego luzu nie ma

Jest- Foxy mają "urzędowy " luz między goleniami a ślizgami. 

 

 

Dolna śruba ma trzyma amor w kupie, aby dolne golenie nie wysunęły się z dolnych

Mam inne zdanie,ale nie będę Cię przekonywał na siłę.

Poza tym nikt nie napisał ,że tłumik jest jedyną przyczyną luzów,ale diagnozowanie wszystkiego na odległość raczej nie przyniesie rozwiązania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam szanowne grono :)

Z ciekawością czytałem ten temat bo ostatnio nabyłem z rowerem  Fox  Evo OB RL 29 120 mm  , i cholera ma luz na lewej ladze (jest na niej  mocowanie pod zacisk hamulca ), prawa jest dobra bez luzów  . Test jest prosty , hampel przedni do  oporu i ruszam rowerem w przód i tył - trzymając palami na górnej ladze  w miejscu gdzie znajduje się uszczelka kurzowa . Rozebrałem amorka i widać że powłoka teflonowa na lewej górnej  ladze jest troszkę bardziej wytarta ( są pionowe smugi) .Lag górnych przecież nie będę wymieniał , za to wymieniłem ślizgi w dolnych lagach na nowe  uprzednio je podcinając - trochę zabawy przy wymianie jest ale amorek w końcu nie ma luzów :)

Osobiście uważam że jazda z luzami na lagach  to nieporozumienie , bo w ten sposób tylko dojeżdzamy amorka na amen - niszczą się górne lagi i ślizgi w dolnych . Pozdrawiam . 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz spróbować opisać wielkość tego luzu?:) Według manuali foxów luz powinien być, ale pytanie za 100pkt. to jak duży. Jestem ciekaw, jakie będą twoje wrażenia po następnym serwisie, czy ciaśniejsze spasowanie nie spowoduje starcia anody - w końcu już wystąpiło więc z kądś musiało się wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Według manuali foxów luz powinien być, ale pytanie za 100pkt. to jak duży

Za stroną Foxa

Bushings are sized before installation and re-checked for size after installation. Correct bushing tolerance is a diametric clearance of 0.0015”– 0.0090”.

 

Czyli teoretycznie nie powinien być aż tak wyczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

ze to luz na styku laga-slizg, a nie jak duzy luz ma byc przy uszczelkach

Nie ma czegoś takiego jak luz między golenią a uszczelką- elementem prowadzącym jest ślizg, nie uszczelka. Zresztą nazwa Uszczelka określa przeznaczenie tego elementu. 

Poza tym wątpię,aby w nowych Foxach luz miałby być mniejszy. 

Wyczucie? Musiałbyś zbadać kilkadziesiąt amorków,aby je nabyć.Zresztą luz ma być niewyczuwalny dla zwykłego rowerzysty- jeśli go czujesz definitywnie na goleniach, to jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie ma czegoś takiego jak luz między golenią a uszczelką- elementem prowadzącym jest ślizg, nie uszczelka

Nie wiem dlaczego spodziewales sie, ze uszczelka jest elementem odpowiadajacym za luz. Troche zbyt duzo zakladasz na podstawie cudzych wypowiedzi :)

 

Oczywiscie chodzi o ocene luzu miedzy goleniami gornymi a dolnymi w miejscu, gdzie jest uszczelka. (Nie, nie chodzi o luz gora-dol, tylko w plaszczyznie poziomej ;) ) Twoja odpowiedz, gdzie przytaczasz tolerancje dla odstepu miedzy goleniami a slizgami jest byc moze aktualna, ale raczej niepraktyczna w warunkach domowo-garazowych :)

 

 

 

Zresztą nazwa Uszczelka określa przeznaczenie tego elementu.

Dzieki za szczegolowe wyjasnienie:)

 

 

 

Poza tym wątpię,aby w nowych Foxach luz miałby być mniejszy.

W nowych foxach zmienil sie olej. Nowy olej ma ma na tyle rozne parametry wzgledem starego, ze trzeba pilnowac kompatybilnosci uszczelek. Nie jest to az taka abstrakcja, zeby zmienila sie tez tolerancja na slizgach - wszak nowy olej jest kompatybilny ze starymi amorkami (w pewnych warunkach), ale stary olej z nowymi amorami nie.

 

 

 

Wyczucie? Musiałbyś zbadać kilkadziesiąt amorków,aby je nabyć.

 

Dokladnie, ew. relacje organoleptyczne, nie pozostaje nam w tej chwili nic innego :) Chyba, ze znasz jakis prosty i pewny sposob, zeby powtarzalnie zmierzyc przemieszczanie sie goleni wzgledem siebie? Wpychanie miedzy slizgi a golenie zwyklego szczelinomierza to chyba zly pomysl?:)

 

 

 

Zresztą luz ma być niewyczuwalny dla zwykłego rowerzysty- jeśli go czujesz definitywnie na goleniach, to jest źle

 

Wlasnie o to 'wyczucie' mi chodzi, czy dana osoba czuje luz zawsze, po jezdzie, czy czuc go przy uszczelkach na ~1mm czy wiecej itd. dlatego wypytuje ludzi o ich wrazenia, ew. czy naprawiali to.

 

Odnosnie tej niewyczuwalnosci, to oczywiscie Fox i RS twierdza cos innego, niz ty piszesz. Macalem juz kilka nowych amorow (glownie Foxy 32, ale byl tez pajk, reby i revelation) i wiekszosc z nich miala luz. Oczywiscie, moglo sie zdarzyc, ze duza czesc amorow byla w jakis sposob uszkodzona, wszak sa problemy z jakoscia produkcji, ale na razie zbieram sobie relacje i staram sie wyrobic wlasne zdanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież opisałem jak sprawdzić luz na lagach w amorku , naciskasz przedni hampel do zablokowania koła , palce kładziesz ( zaciskasz ) na brzegach uszczelki kurzowej i górnych lag , a następnie ruszasz rowerem w przód i tył ( nie trzymać za kierownicę a lepiej za siodełko aby amorek nie bujał )   - wtedy czuć że górne lagi przemieszczają się względem dolnych w poziomie  . Jeśli tak się dzieje  to niestety pora wymienić ślizgi . Dobry amorek fox  nie ma żadnych wyczuwalnych luzów - tak jak napisał kolega Durnykot .

Potwierdzam że olej ma wpływ na luzy ( a raczej jego powiększanie się ) , bo akurat w moim przypdaku luz nastąpił na ladze z komorą powietrzną gdzie jest najgorsze smarowanie ( w drugiej jest tłumik z otwartą kąpielą olejową - lepsze smarowanie ) . Jestem jak na dłużsą metę w FIT- ach , bo tam to smarowanie ślizgów jest symboliczne :)

 

Pozdr. 

Edytowane przez kolo1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież opisałem jak sprawdzić luz na lagach w amorku , naciskasz przedni hampel do zablokowania koła , palce kładziesz ( zaciskasz ) na brzegach uszczelki kurzowej i górnych lag , a następnie ruszasz rowerem w przód i tył ( nie trzymać za kierownicę a lepiej za siodełko aby amorek nie bujał )   - wtedy czuć że górne lagi przemieszczają się względem dolnych w poziomie  . Jeśli tak się dzieje  to niestety pora wymienić ślizgi . Dobry amorek fox  nie ma żadnych wyczuwalnych luzów - tak jak napisał kolega Durnykot .

Potwierdzam że olej ma wpływ na luzy ( a raczej jego powiększanie się ) , bo akurat w moim przypdaku luz nastąpił na ladze z komorą powietrzną gdzie jest najgorsze smarowanie ( w drugiej jest tłumik z otwartą kąpielą olejową - lepsze smarowanie ) . Jestem jak na dłużsą metę w FIT- ach , bo tam to smarowanie ślizgów jest symboliczne :)

 

Pozdr. 

 

A czy wczesniej wykonales podobna operacje w innym amorze i osiagnales takim 'bezluzowym' amorem po wymianie slizgow przebieg ponad 1 sezon? Mam pewne obawy, ze jak faktycznie spasujesz slizgi tak, ze bedzie zero luzu to zacznie scierac anode.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slizgi w foxach wymieniałem nie raz , jednym zajechanym foxem, po jego serwisie  zrobiłem ponad 1 sezon - tu jest temat http://www.forumrowerowe.org/topic/160055-amortyzator-zakup-lag-do-foxa-talasa/ .Laga wytarła się jeszcze gorzej ale - takiego luzu jak w tym foxie 29 który mam teraz - nie było .  Zasadnicze pytanie co rozumiesz pod pojęciem "bezluzowym " ? .Amorek nie może mieć wyczuwalnych luzów w "palcach " - bo wtedy górne lagi tłuką już o ślizgi w dolnych goleniach i jest po ptakach  .  Jak kilkanaście amorków rozbierzesz - kilka rozwalisz , to nabędziesz odpowiedniego  doświadczenia , tego nie da się wytłumaczyć . Tak samo jest z ustawianiem luzu na  piastach z konusami - tu nawet nowe koła potrafią już być fabrycznie za mocno skręcone   .Pozdr. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie dokonałem po 50 godzinach wymiany oleju...Po oproznieniu lagów ze starego "golda" swoją drogą bardzo czystego na moje oko jest go tam ze 20ml na lagę. Wyczscilem złożyłem zalałem świeżym olejem do tego nasączając w "goldzie" gąbki. Panowie minął miesiąc nie mam totalnie żadnego luzu roboczego :) podejrzewam, że to się może zmienić ale podstawą jest chyba głównym problemem jest zbyt nmała ilość zalewana pierwotnie przez producenta. Należy zauważyć też, że FOX chyba od 2014 roku zalewa FIT goldem + na gąbki gold, wcześniej green i gąbki we FOX fluid

Jak wiemy, że fox fluid to olej 7wt a gold 20wt czyli dużo większa lepkość. Może tu jest pies pogrzebany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Problem póki co nie występuję :) Tak sobie myślę, że ja mam skok 110mm to też moze mieć znaczenie bo krótsze ramię amora tyle, że jest jeszcze kwestia tego, że od nowości w tym amorze miałem bardzo mały ten luz delikatnie wyczuwalny. Dwa lata temu miałem treka z identycznym amorem jak Ty ale performance bez kashimy i luz był mega duży po około 200km, a teraz uważaj kupiłem identyczny nówke miałem okazje niewiele dołożyc i luz na goleniach również występował :) na ten moment tydzien temu przeorałem bajka po lasku wolskim w Krakowie, Zakrzówku, Sikorniku i na razie luzu brak ale tak na serio totalnie brak. Spróbuj zalać go goldem i nasącz dobrze gąbki ale przedtem sprawdz czy uszczelki są dostosowane do Golda poza tym mam podejrzenie, że serwisanci ładują na gąbki jeszcze fox fluid o niskiej lepkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fox twierdzi, że to normalne zjawisko przy próbie statycznej. Podczas pracy amortyzatora nie ma prawa być takiego zjawiska

 

 

A masz jakiś link czy coś, gdzie można poczytać o tym?

 

Ciekawe jaki to ma wpływ ma amortyzator kiedy przednie koło nie dotytka ziemi, np jak się podskoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Mam Foxa Performance 32 Fit 4 z 2016 roku i luz przy próbie statycznej jest. Miałem z tego powodu sny o amortyzatorach i inne niemiłe akcje, więc zapakowałem rower i pojechałem do autoryzowanego serwisu Gregorio w Ustroniu, gdzie pokazano mi, że po delikatnym ugięciu amora luz nie występuje i ten typ po prostu tak ma. Dwa dni później spotkałem pana na Giancie za milion (full z napędem elektrycznym), który też miał zamontowanego Foxa Performance i on luz również miał, od tego momentu śpię spokojnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...