Mod Team durnykot Napisano 28 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Specem nie jestem, ale jak tylko wsunie się górne golenie w ślizgi to żadnego luzu nie ma Jest- Foxy mają "urzędowy " luz między goleniami a ślizgami. Dolna śruba ma trzyma amor w kupie, aby dolne golenie nie wysunęły się z dolnych Mam inne zdanie,ale nie będę Cię przekonywał na siłę. Poza tym nikt nie napisał ,że tłumik jest jedyną przyczyną luzów,ale diagnozowanie wszystkiego na odległość raczej nie przyniesie rozwiązania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 29 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 29 Listopada 2015 (edytowane) Witam szanowne grono . Z ciekawością czytałem ten temat bo ostatnio nabyłem z rowerem Fox Evo OB RL 29 120 mm , i cholera ma luz na lewej ladze (jest na niej mocowanie pod zacisk hamulca ), prawa jest dobra bez luzów . Test jest prosty , hampel przedni do oporu i ruszam rowerem w przód i tył - trzymając palami na górnej ladze w miejscu gdzie znajduje się uszczelka kurzowa . Rozebrałem amorka i widać że powłoka teflonowa na lewej górnej ladze jest troszkę bardziej wytarta ( są pionowe smugi) .Lag górnych przecież nie będę wymieniał , za to wymieniłem ślizgi w dolnych lagach na nowe uprzednio je podcinając - trochę zabawy przy wymianie jest ale amorek w końcu nie ma luzów . Osobiście uważam że jazda z luzami na lagach to nieporozumienie , bo w ten sposób tylko dojeżdzamy amorka na amen - niszczą się górne lagi i ślizgi w dolnych . Pozdrawiam . Edytowane 29 Listopada 2015 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blebnik Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Czy możesz spróbować opisać wielkość tego luzu? Według manuali foxów luz powinien być, ale pytanie za 100pkt. to jak duży. Jestem ciekaw, jakie będą twoje wrażenia po następnym serwisie, czy ciaśniejsze spasowanie nie spowoduje starcia anody - w końcu już wystąpiło więc z kądś musiało się wziąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jahoo84 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Pochwal się lepiej w jaki sposób i czym wymieniłeś ślizgi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Według manuali foxów luz powinien być, ale pytanie za 100pkt. to jak duży Za stroną Foxa Bushings are sized before installation and re-checked for size after installation. Correct bushing tolerance is a diametric clearance of 0.0015”– 0.0090”. Czyli teoretycznie nie powinien być aż tak wyczuwalny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blebnik Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Tylko to info jest o starych foxach, to raz, dwa, ze to luz na styku laga-slizg, a nie jak duzy luz ma byc przy uszczelkach. Serwisant z foxa USA raz mi odpisal, ze luz badaja 'na wyczucie' a potem mierza jakos przy slizgach, dlatego szukam tego magicznego 'wyczucia'. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 30 Listopada 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 ze to luz na styku laga-slizg, a nie jak duzy luz ma byc przy uszczelkach Nie ma czegoś takiego jak luz między golenią a uszczelką- elementem prowadzącym jest ślizg, nie uszczelka. Zresztą nazwa Uszczelka określa przeznaczenie tego elementu. Poza tym wątpię,aby w nowych Foxach luz miałby być mniejszy. Wyczucie? Musiałbyś zbadać kilkadziesiąt amorków,aby je nabyć.Zresztą luz ma być niewyczuwalny dla zwykłego rowerzysty- jeśli go czujesz definitywnie na goleniach, to jest źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blebnik Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Nie ma czegoś takiego jak luz między golenią a uszczelką- elementem prowadzącym jest ślizg, nie uszczelka Nie wiem dlaczego spodziewales sie, ze uszczelka jest elementem odpowiadajacym za luz. Troche zbyt duzo zakladasz na podstawie cudzych wypowiedzi Oczywiscie chodzi o ocene luzu miedzy goleniami gornymi a dolnymi w miejscu, gdzie jest uszczelka. (Nie, nie chodzi o luz gora-dol, tylko w plaszczyznie poziomej ) Twoja odpowiedz, gdzie przytaczasz tolerancje dla odstepu miedzy goleniami a slizgami jest byc moze aktualna, ale raczej niepraktyczna w warunkach domowo-garazowych Zresztą nazwa Uszczelka określa przeznaczenie tego elementu. Dzieki za szczegolowe wyjasnienie:) Poza tym wątpię,aby w nowych Foxach luz miałby być mniejszy. W nowych foxach zmienil sie olej. Nowy olej ma ma na tyle rozne parametry wzgledem starego, ze trzeba pilnowac kompatybilnosci uszczelek. Nie jest to az taka abstrakcja, zeby zmienila sie tez tolerancja na slizgach - wszak nowy olej jest kompatybilny ze starymi amorkami (w pewnych warunkach), ale stary olej z nowymi amorami nie. Wyczucie? Musiałbyś zbadać kilkadziesiąt amorków,aby je nabyć. Dokladnie, ew. relacje organoleptyczne, nie pozostaje nam w tej chwili nic innego Chyba, ze znasz jakis prosty i pewny sposob, zeby powtarzalnie zmierzyc przemieszczanie sie goleni wzgledem siebie? Wpychanie miedzy slizgi a golenie zwyklego szczelinomierza to chyba zly pomysl? Zresztą luz ma być niewyczuwalny dla zwykłego rowerzysty- jeśli go czujesz definitywnie na goleniach, to jest źle Wlasnie o to 'wyczucie' mi chodzi, czy dana osoba czuje luz zawsze, po jezdzie, czy czuc go przy uszczelkach na ~1mm czy wiecej itd. dlatego wypytuje ludzi o ich wrazenia, ew. czy naprawiali to. Odnosnie tej niewyczuwalnosci, to oczywiscie Fox i RS twierdza cos innego, niz ty piszesz. Macalem juz kilka nowych amorow (glownie Foxy 32, ale byl tez pajk, reby i revelation) i wiekszosc z nich miala luz. Oczywiscie, moglo sie zdarzyc, ze duza czesc amorow byla w jakis sposob uszkodzona, wszak sa problemy z jakoscia produkcji, ale na razie zbieram sobie relacje i staram sie wyrobic wlasne zdanie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 (edytowane) No przecież opisałem jak sprawdzić luz na lagach w amorku , naciskasz przedni hampel do zablokowania koła , palce kładziesz ( zaciskasz ) na brzegach uszczelki kurzowej i górnych lag , a następnie ruszasz rowerem w przód i tył ( nie trzymać za kierownicę a lepiej za siodełko aby amorek nie bujał ) - wtedy czuć że górne lagi przemieszczają się względem dolnych w poziomie . Jeśli tak się dzieje to niestety pora wymienić ślizgi . Dobry amorek fox nie ma żadnych wyczuwalnych luzów - tak jak napisał kolega Durnykot . Potwierdzam że olej ma wpływ na luzy ( a raczej jego powiększanie się ) , bo akurat w moim przypdaku luz nastąpił na ladze z komorą powietrzną gdzie jest najgorsze smarowanie ( w drugiej jest tłumik z otwartą kąpielą olejową - lepsze smarowanie ) . Jestem jak na dłużsą metę w FIT- ach , bo tam to smarowanie ślizgów jest symboliczne . Pozdr. Edytowane 30 Listopada 2015 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radomir82 Napisano 30 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 30 Listopada 2015 Zazwyczaj luz pojawia się najpierw na lewej goleni, w sprężynowych też, a wpływ na to mają siły przenoszone z zacisku hamulcowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blebnik Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 No przecież opisałem jak sprawdzić luz na lagach w amorku , naciskasz przedni hampel do zablokowania koła , palce kładziesz ( zaciskasz ) na brzegach uszczelki kurzowej i górnych lag , a następnie ruszasz rowerem w przód i tył ( nie trzymać za kierownicę a lepiej za siodełko aby amorek nie bujał ) - wtedy czuć że górne lagi przemieszczają się względem dolnych w poziomie . Jeśli tak się dzieje to niestety pora wymienić ślizgi . Dobry amorek fox nie ma żadnych wyczuwalnych luzów - tak jak napisał kolega Durnykot . Potwierdzam że olej ma wpływ na luzy ( a raczej jego powiększanie się ) , bo akurat w moim przypdaku luz nastąpił na ladze z komorą powietrzną gdzie jest najgorsze smarowanie ( w drugiej jest tłumik z otwartą kąpielą olejową - lepsze smarowanie ) . Jestem jak na dłużsą metę w FIT- ach , bo tam to smarowanie ślizgów jest symboliczne . Pozdr. A czy wczesniej wykonales podobna operacje w innym amorze i osiagnales takim 'bezluzowym' amorem po wymianie slizgow przebieg ponad 1 sezon? Mam pewne obawy, ze jak faktycznie spasujesz slizgi tak, ze bedzie zero luzu to zacznie scierac anode. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 1 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2015 Slizgi w foxach wymieniałem nie raz , jednym zajechanym foxem, po jego serwisie zrobiłem ponad 1 sezon - tu jest temat http://www.forumrowerowe.org/topic/160055-amortyzator-zakup-lag-do-foxa-talasa/ .Laga wytarła się jeszcze gorzej ale - takiego luzu jak w tym foxie 29 który mam teraz - nie było . Zasadnicze pytanie co rozumiesz pod pojęciem "bezluzowym " ? .Amorek nie może mieć wyczuwalnych luzów w "palcach " - bo wtedy górne lagi tłuką już o ślizgi w dolnych goleniach i jest po ptakach . Jak kilkanaście amorków rozbierzesz - kilka rozwalisz , to nabędziesz odpowiedniego doświadczenia , tego nie da się wytłumaczyć . Tak samo jest z ustawianiem luzu na piastach z konusami - tu nawet nowe koła potrafią już być fabrycznie za mocno skręcone .Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 18 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Panowie dokonałem po 50 godzinach wymiany oleju...Po oproznieniu lagów ze starego "golda" swoją drogą bardzo czystego na moje oko jest go tam ze 20ml na lagę. Wyczscilem złożyłem zalałem świeżym olejem do tego nasączając w "goldzie" gąbki. Panowie minął miesiąc nie mam totalnie żadnego luzu roboczego podejrzewam, że to się może zmienić ale podstawą jest chyba głównym problemem jest zbyt nmała ilość zalewana pierwotnie przez producenta. Należy zauważyć też, że FOX chyba od 2014 roku zalewa FIT goldem + na gąbki gold, wcześniej green i gąbki we FOX fluid Jak wiemy, że fox fluid to olej 7wt a gold 20wt czyli dużo większa lepkość. Może tu jest pies pogrzebany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnnyno Napisano 7 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Jak się spisuje amorek? Nadal bez luzów po wymianie oleju? Pytam bo mam podobny problem, ostatnio wykryłem luz w moim FOX 32 Float 29 120mm CTD FIT 15-QR taper Kashima (przejechane z 300km). I jestem przerażony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 7 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2016 Problem póki co nie występuję Tak sobie myślę, że ja mam skok 110mm to też moze mieć znaczenie bo krótsze ramię amora tyle, że jest jeszcze kwestia tego, że od nowości w tym amorze miałem bardzo mały ten luz delikatnie wyczuwalny. Dwa lata temu miałem treka z identycznym amorem jak Ty ale performance bez kashimy i luz był mega duży po około 200km, a teraz uważaj kupiłem identyczny nówke miałem okazje niewiele dołożyc i luz na goleniach również występował na ten moment tydzien temu przeorałem bajka po lasku wolskim w Krakowie, Zakrzówku, Sikorniku i na razie luzu brak ale tak na serio totalnie brak. Spróbuj zalać go goldem i nasącz dobrze gąbki ale przedtem sprawdz czy uszczelki są dostosowane do Golda poza tym mam podejrzenie, że serwisanci ładują na gąbki jeszcze fox fluid o niskiej lepkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnnyno Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Zauważyłem jeszcze, że gdy lekko go docisnę (ok 1cm) to luz praktycznie znika, a jak docisnę jeszcze mocniej (2-3 cm) to wcale nie ma luzu. Może to rzeczywiście jakiś luz roboczy czy coś.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 @up bo to jest luz roboczy. Fox twierdzi, że to normalne zjawisko przy próbie statycznej. Podczas pracy amortyzatora nie ma prawa być takiego zjawiska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnnyno Napisano 8 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Fox twierdzi, że to normalne zjawisko przy próbie statycznej. Podczas pracy amortyzatora nie ma prawa być takiego zjawiska A masz jakiś link czy coś, gdzie można poczytać o tym? Ciekawe jaki to ma wpływ ma amortyzator kiedy przednie koło nie dotytka ziemi, np jak się podskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 8 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2016 Proszę http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/Inspection_Guidelines.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pyzas Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 Witam Mam Foxa Performance 32 Fit 4 z 2016 roku i luz przy próbie statycznej jest. Miałem z tego powodu sny o amortyzatorach i inne niemiłe akcje, więc zapakowałem rower i pojechałem do autoryzowanego serwisu Gregorio w Ustroniu, gdzie pokazano mi, że po delikatnym ugięciu amora luz nie występuje i ten typ po prostu tak ma. Dwa dni później spotkałem pana na Giancie za milion (full z napędem elektrycznym), który też miał zamontowanego Foxa Performance i on luz również miał, od tego momentu śpię spokojnie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.