dran2 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Nie wlezie. Kiedyś była kretyńska moda na wpychanie go na siłę pod uszczelki, zatarło to kilka widelców i stąd zła fama. Używany zgodnie z instrukcją nikomu nigdy nie zaszkodził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 13 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Dran2 co ty mówisz? Pod które uszczelki nie wejdzie? pod kurzowe nie wejdzie?przy technice ze pryskasz na golen i wciskasz golen wejdzie na bank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Niestety nasza dyskusje zakonczylyby tylko testy w warunkach laboratoryjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 Jeżeli masz sprawne uszczelki to nie wejdzie. Tak samo jak olej nie wychodzi ze środka. Po to są, nie dla bajeru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nerwus29 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Cześć, Zgłaszam się jako kolejny posiadacz amortyzatora z luzem roboczym - a dokładnie - Fox 32 Float 29 CTD Fit Performance 2014. Byłem z tym w CB. Pan wyginał go w rękach i starał się wyczuć ten luz - nie wyczuł W każdym razie przyjął i przeserwisował w ramach gwarancji. Po serwisie luzu nie wyczułem - było idealnie - po kilku dniach wszystko wróciło do "normy". Dałem sobie spokój i przestałem się martwić. Na dniach będę go serwisował - myślicie, że mogę go zalać rs 0w30? bo akurat taki mi został po serwisie rs. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Jeżeli masz sprawne uszczelki to nie wejdzie. Tak samo jak olej nie wychodzi ze środka. Po to są, nie dla bajeru. Jakos brunox potrafi wleźć miedzy zapieczony gwint a śrubę, a myślisz że wpychany pod gumę nie wejdzie? Olej ze środka nie wychodzi na lagi? To do czego syf na goleniach się przykleja? W takim razie po co w ogóle brunox skoro wystraczy pył z lag zdmuchnąć. To, że na uszczelkach nie masz syfu jak pod 15 letnią turbiną w tdi, to nie znaczy, ze olej się przez nie nie przedostaje/lub cokolwiek w druga stronę. Jeśli są takie super hiper szczelne, to po co wymieniac w lagach olej co 50 godzin jak sugeruje instrukcja. Co do olei to jest przypiety temat. Edytowane 1 Lipca 2015 przez radziuGD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekleczkowski Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) @nerwus29 ja w przyszłym tyg serwisuję mojego foxa i kupuję olej http://silkolene.com.pl/silkolene-pro-rsf-10.html#/product/4545 to jest to samo co oryginalny foxowy RED 10wt a o połowę tańszy. Na twoim miejscu nie używałbym tego oleju do rs bo zapewne ma inne właściwości. Edytowane 1 Lipca 2015 przez tomekleczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Brunox bardzo dobrze penetruje. Kiedys lekko prysnąłem nim w piastę bo coś się ciężko kręciła i zaraz się ożywiła. To samo z kółeczkami przerzutki. Brunox luzuje smary, rozpuszcza brudy. Moim osobistym zdaniem nie powinno się go zbyt często używać do czyszczenia lag w amortyzatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nerwus29 Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 Tomek - ja do swojego wedle spec muszę wlać 20W więc pomyślałem ze trochę gęstszy nie zaszkodzi - rzadszego raczej nie wleje. Zresztą w CB gość powiedział, że wlał mi coś gęstszego - szkoda, że nie zapytałem co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekleczkowski Napisano 1 Lipca 2015 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 (edytowane) Pisałem do foxa i dowiedziałem się, że w moim przypadku zarówno 10 red jak i 20 gold będą w porządku. Pewnie zależy od rocznika. Ja mam 2013 float ctd o/c evolution. Edytowane 1 Lipca 2015 przez tomekleczkowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 1 Lipca 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Lipca 2015 myślicie, że mogę go zalać rs 0w30 ja do swojego wedle spec muszę wlać 20W więc pomyślałem ze trochę gęstszy nie zaszkodzi Jeśli popatrzymy na te oleje z punktu widzenia " samochodowego", to olej 20W będzie teoretycznie gęstszy niż olej 0W. W przypadku amorków głównym parametrem nie jest gęstość ( cokolwiek to znaczy) ,ale lepkość oleju określana parametrem cSt@ ( viscosity) Jako że Fox dosyć mocno pilnuje ,aby pewne informacje nie wypływały na zewnątrz, ciężko jest znaleźć info o lepkości oleju Gold 20W. Plotka głosi,że dla tego oleju lepkość jest na poziomie 98.9cSt@40 i 13.6 cSt@100, co oznacza,ze 20W Gold jest bardzo gęstym olejem o wysokiej lepkości.Niestety nie znalazłem parametrów oleju 0W30 od RSa,ale raczej nie będzie miał wyższych parametrów niż olej 20W od Foxa. Z drugie jednak strony oba oleje są dedykowane do smarowania dolnych goleni ,więc teoretycznie można je stosować zamiennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blebnik Napisano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2015 Temat rozpoczynający się postem: http://www.forumrowerowe.org/topic/184424-amortyzator-luz-roboczy-fox-32-29-ctd-fit/?do=findComment&comment=1697563 #7 został zakończony tak, że fox wymienił górne golenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 11 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2015 Panowie sprawa wygląda tak. Miałem dwa FOXY FLOAT 32 29 skok 120 z 2014. W każdym po około 2-3 tygodniach występował luz roboczy organoleptycznie odczuwalny bardziej niż powinien. Powtarzam identyczne modele Performance z 2014 roku. Jakieś dwa miesiące temu nabyłęm canyona nerve z identycznym amorem FOX 32 FLOAT CTD tyle że skok 110mm i model z 2015r. Dwa miesiące użytkowania, żadnego śladu luzu roboczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 To się zdziwisz... tez mam canyona nerve z FOX 32 FLOAT 29 CTD ADJUST FIT FACTORY KASHIMA i po 2 tys km mam luz na prawej goleni . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Melman1980 Napisano 14 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2015 (edytowane) @Jeżdzisz w trybie "Climb" ? Ciekaw jestem swoja drogą w takim razie o ch... chodzi Moim zdaniem brak smarowania na tulejach górnych w amorze ale gdzie ten olej to nie wiem Chociaż mnie się zdaje, że to jest chyba problem blokady skoku amortyzatora czyli "climb". Jest bardzo sztywny i to on powoduje ewentualne niedogodności takie jak luz roboczy druga sprawa ze w otwartej kapieli tego problemu nie ma i wszystko przez tłumik FIT Edytowane 14 Września 2015 przez Melman1980 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 14 Września 2015 Udostępnij Napisano 14 Września 2015 Oczywiście że jeżdżę nie wyobrażam sobie jazdy bez tego trybu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 Witam. Dołączę się do tematu. Posiadam canyon nerve z fox'em CTD 120 mm z roku 2013 przejechane jakieś 1000 km . Szybko pojawił się luz i szukania. Z początku myślałem ze to przez tarcze 180 mm. Luz i stukanie jest wyczuwalne przy ruszaniu kołem przednim na boki. Był serwisowany ale nadal nie spełnia pokladanych w nim oczekiwań. Ręce opadają na myśl kolejnych kosztownych serwisach które niewiele zmieniają. Co może nieść ze sobą dalsza jazda z luzami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 Stukanie Foxów jest obecnie chyba czymś normalnym W rozmowie w zaprzyjaźnionym serwisie dowiedziałem się że Fox ma wadliwe tłumiki. Wadliwe tłumiki są wymieniane na inne wadliwe i nie będą wymieniane na niewadliwe tak długo jak te wadliwe producent ma na stanie. Pewien pan z pewnej firmy powiedział że wadliwy element tak czy inaczej ostatecznie ponownie ulegnie uszkodzeniu na 100 procent i będzie musiał być kolejny raz wymieniany, na równie niezawodny. Dziwna polityka w przypadku sprzętu za kilka tysięcy złotych i to posiadającego tak czy inaczej renomę i predystynującego do bycia hajendem. Prawdy na wspomniany temat dociekaj na własną rękę ja wiem "coś skądś" i niczego nie potwierdzę A co do nieusunięcia w serwisie problemu z którym się do serwisu przychodzi - pytanie kto ten serwis robił, ponieważ pewien polski autoryzowany ma opinię niepotrafiącego naprawić sprzętu Procedura wygląda następująco: amortyzator jest wysyłany z określoną usterką. Usterka jest przez serwis rozpoznana i zakwalifikowana do naprawy. Widelec jest naprawiany i odsyłany do wysyłającego z informacją że sprzęt został naprawiony i SPRAWDZONY jako działający bez usterki. Po wyjęciu z pudła i przy pierwszym teście okazuje się że wada nadal występuje mimo opisanych powyżej kroków mających na celu zlikwidowanie problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 24 Października 2015 Udostępnij Napisano 24 Października 2015 A czy nie można zakupić i zamontować innego tłumika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kolo1 Napisano 25 Października 2015 Udostępnij Napisano 25 Października 2015 (edytowane) można to zrobić - ale kosztem zwiększonej wagi Edytowane 25 Października 2015 przez kolo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poliglota Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Mam gdzieś wagę kosztem komfortowej jazdy. Czy może już ktoś kombinował z zamianą tłumików, może jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 28 Października 2015 Udostępnij Napisano 28 Października 2015 (edytowane) Ale Panowie - co ma luz na goleniach wspólnego z tłumikiem ?? Luz między goleniami i stukanie oznaczają wyrobione tuleje ślizgowe - chociaż po 1000km to raczej niemożliwe, albo tuleje były jakieś wadliwe od początku. Edytowane 28 Października 2015 przez Kowal1986 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 28 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Kowal, czy Ty wiesz jak jest skonstruowany amortyzator? Otóż tłumik jest elementem łączącym golenie górne i dolne , a jakikolwiek luz w tłumiku ( np. wyrobiona prowadnica trzpienia tłumika lub niedokręcona dolna śruba) może powodować stuki i wyczuwalne luzy. Zobacz ,z czego składa się FIT jak widzisz,miejsc do luzowania się i stukania jest kilka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kowal1986 Napisano 28 Października 2015 Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Specem nie jestem, ale jak tylko wsunie się górne golenie w ślizgi to żadnego luzu nie ma. Nie trzeba nawet dokręcać dolnych śrub, bo para ślizgów na każdą goleń wystarczająco dobrze ma stabilizować golenie dolne i górne.. Dolna śruba ma trzyma amor w kupie, aby dolne golenie nie wysunęły się z dolnych. Wszystkie bebechy tłumika pracują niezależnie i nie mają wpływu na luz między goleniami. Jednak mogę się nie znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 28 Października 2015 Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Stuki być może, ale luzy robią się na ślizgach a nie w tłumiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.