Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nie wlezie. Kiedyś była kretyńska moda na wpychanie go na siłę pod uszczelki, zatarło to kilka widelców i stąd zła fama. Używany zgodnie z instrukcją nikomu nigdy nie zaszkodził.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Cześć,

Zgłaszam się jako kolejny posiadacz amortyzatora z luzem roboczym - a dokładnie -  Fox 32 Float 29 CTD Fit Performance 2014. Byłem z tym w CB. Pan wyginał go w rękach i starał się wyczuć ten luz - nie wyczuł :) W każdym razie przyjął i przeserwisował w ramach gwarancji. Po  serwisie luzu nie wyczułem - było idealnie - po kilku dniach wszystko wróciło do "normy". Dałem sobie spokój i przestałem się martwić.

Na dniach będę go serwisował  - myślicie, że mogę go zalać rs 0w30? bo akurat taki mi został po serwisie rs.

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Jeżeli masz sprawne uszczelki to nie wejdzie. Tak samo jak olej nie wychodzi ze środka. Po to są, nie dla bajeru.

 

Jakos brunox potrafi wleźć miedzy zapieczony gwint a śrubę, a myślisz że wpychany pod gumę nie wejdzie?

Olej ze środka nie wychodzi na lagi? To do czego syf na goleniach się przykleja? W takim razie po co w ogóle brunox skoro wystraczy pył z lag zdmuchnąć.

 

To, że na uszczelkach nie masz syfu jak pod 15 letnią turbiną w tdi, to nie znaczy, ze olej się przez nie nie przedostaje/lub cokolwiek w druga stronę.

Jeśli są takie super hiper szczelne, to po co wymieniac w lagach olej co 50 godzin jak sugeruje instrukcja.

 

Co do olei to jest przypiety temat.

 

Edytowane przez radziuGD
Napisano

Brunox bardzo dobrze penetruje. Kiedys lekko prysnąłem nim w piastę bo coś się ciężko kręciła i zaraz się ożywiła. To samo z kółeczkami przerzutki. Brunox luzuje smary, rozpuszcza brudy. Moim osobistym zdaniem nie powinno się go zbyt często używać do czyszczenia lag w amortyzatorze. 

Napisano

Tomek  - ja do swojego wedle spec muszę wlać 20W więc pomyślałem ze trochę gęstszy nie zaszkodzi - rzadszego raczej nie wleje. Zresztą w CB gość powiedział, że wlał mi coś gęstszego - szkoda, że nie zapytałem co.

Napisano (edytowane)

Pisałem do foxa i dowiedziałem się, że w moim przypadku zarówno 10 red jak i 20 gold będą w porządku. Pewnie zależy od rocznika. Ja mam 2013 float ctd o/c evolution.

Edytowane przez tomekleczkowski
  • Mod Team
Napisano

 

 

myślicie, że mogę go zalać rs 0w30

 

 

ja do swojego wedle spec muszę wlać 20W więc pomyślałem ze trochę gęstszy nie zaszkodzi 

  Jeśli popatrzymy na te oleje z punktu widzenia " samochodowego", to olej 20W będzie teoretycznie gęstszy niż olej 0W. 

W przypadku amorków głównym parametrem nie jest gęstość ( cokolwiek to znaczy) ,ale lepkość oleju określana parametrem cSt@ ( viscosity)

Jako że Fox dosyć mocno pilnuje ,aby pewne informacje nie wypływały na zewnątrz, ciężko jest znaleźć info o lepkości oleju Gold 20W. Plotka głosi,że dla tego oleju lepkość jest na poziomie 98.9cSt@40 i 13.6 cSt@100, co oznacza,ze 20W Gold jest bardzo gęstym olejem o wysokiej lepkości.Niestety nie znalazłem parametrów oleju 0W30 od RSa,ale raczej nie będzie miał wyższych parametrów niż olej 20W od Foxa.

​Z drugie jednak strony oba oleje są dedykowane do smarowania dolnych goleni ,więc teoretycznie można je stosować zamiennie.

 

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Panowie sprawa wygląda tak. Miałem dwa FOXY FLOAT 32 29 skok 120 z 2014. W każdym po około 2-3 tygodniach występował luz roboczy organoleptycznie odczuwalny bardziej niż powinien. Powtarzam identyczne modele Performance z 2014 roku. Jakieś dwa miesiące temu nabyłęm canyona nerve z identycznym amorem FOX 32 FLOAT CTD tyle że skok 110mm i model z 2015r. Dwa miesiące użytkowania, żadnego śladu luzu roboczego.

Napisano (edytowane)

@Jeżdzisz w trybie "Climb" ?

 

Ciekaw jestem swoja drogą w takim razie o ch... chodzi :) Moim zdaniem brak smarowania na tulejach górnych w amorze ale gdzie ten olej to nie wiem :)

 

Chociaż mnie się zdaje, że to jest chyba problem blokady skoku amortyzatora czyli "climb". Jest bardzo sztywny i to on powoduje ewentualne niedogodności takie jak luz roboczy

druga sprawa ze w otwartej kapieli tego problemu nie ma :) i wszystko przez tłumik FIT :)

Edytowane przez Melman1980
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam.

 

Dołączę się do tematu. Posiadam canyon nerve z fox'em CTD 120 mm z roku 2013 przejechane jakieś 1000 km . Szybko pojawił się luz i szukania. Z początku myślałem ze to przez tarcze 180 mm. Luz i stukanie jest wyczuwalne przy ruszaniu kołem przednim na boki. Był serwisowany ale nadal nie spełnia pokladanych w nim oczekiwań. Ręce opadają na myśl kolejnych kosztownych serwisach które niewiele zmieniają. Co może nieść ze sobą dalsza jazda z luzami?

Napisano

Stukanie Foxów jest obecnie chyba czymś normalnym :)

W rozmowie w zaprzyjaźnionym serwisie dowiedziałem się że Fox ma wadliwe tłumiki. Wadliwe tłumiki są wymieniane na inne wadliwe i nie będą wymieniane na niewadliwe tak długo jak te wadliwe producent ma na stanie. Pewien pan z pewnej firmy powiedział że wadliwy element tak czy inaczej ostatecznie ponownie ulegnie uszkodzeniu na 100 procent i będzie musiał być kolejny raz wymieniany, na równie niezawodny.

Dziwna polityka w przypadku sprzętu za kilka tysięcy złotych i to posiadającego tak czy inaczej renomę i predystynującego do bycia hajendem.

Prawdy na wspomniany temat dociekaj na własną rękę ja wiem "coś skądś" i niczego nie potwierdzę :)


A co do nieusunięcia w serwisie problemu z którym się do serwisu przychodzi - pytanie kto ten serwis robił, ponieważ pewien polski autoryzowany ma opinię niepotrafiącego naprawić sprzętu :) Procedura wygląda następująco: amortyzator jest wysyłany z określoną usterką. Usterka jest przez serwis rozpoznana i zakwalifikowana do naprawy. Widelec jest naprawiany i odsyłany do wysyłającego z informacją że sprzęt został naprawiony i SPRAWDZONY jako działający bez usterki. Po wyjęciu z pudła i przy pierwszym teście okazuje się że wada nadal występuje mimo opisanych powyżej kroków mających na celu zlikwidowanie problemu  :laugh:

Napisano (edytowane)

Ale Panowie - co ma luz na goleniach wspólnego z tłumikiem ?? Luz między goleniami i stukanie oznaczają wyrobione tuleje ślizgowe - chociaż po 1000km to raczej niemożliwe, albo tuleje były jakieś wadliwe od początku.

Edytowane przez Kowal1986
  • Mod Team
Napisano

Kowal, czy Ty wiesz jak jest skonstruowany amortyzator? 

Otóż tłumik jest elementem łączącym golenie górne i dolne , a jakikolwiek luz w tłumiku ( np. wyrobiona prowadnica trzpienia tłumika lub niedokręcona dolna śruba) może powodować stuki i wyczuwalne luzy.

Zobacz ,z czego składa się FIT

Damper3Components.gif

jak widzisz,miejsc do luzowania się i stukania jest kilka.

 

Napisano

Specem nie jestem, ale jak tylko wsunie się górne golenie w ślizgi to żadnego luzu nie ma. Nie trzeba nawet dokręcać dolnych śrub, bo para ślizgów na każdą  goleń wystarczająco dobrze ma stabilizować golenie dolne i górne.. Dolna śruba ma trzyma amor w kupie, aby dolne golenie nie wysunęły się z dolnych. Wszystkie bebechy tłumika pracują niezależnie i nie mają wpływu na luz między goleniami.

 

Jednak mogę się nie znać.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...