Skocz do zawartości

[Rower] 29er za około 5000zł


NowyUser99

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Planuję zmienić mojego wysłużonego Kross-a B3 na coś nowego. Z racji tego, że ni umie szukać w tych internetach gotowców to poskładał coś sam.


Proszę też o radę co wybrać. Efektem moich wypocin jest:


 


Amortyzator do 1400zł. Tapered, Raczej na oś 15, na 9 nie ma nic ciekawego no chyba, że ktoś coś zapoda. Blokada w manetce.


Fox 32 F110 CTD EWOLUTION 29 cali os 15 mm (5380165101) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Widełki rowerowe Rock Shox Reba RL widelec SA, (5372111517) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. - faworyt :E


Amortyzator Rock Shox Recon Gold 100 mm, 29" (5386971461) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


ROCK SHOX Sektor TK Silver 29" Solo Air 15mm (5314653255) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Hamulce do 700zł. Hydraulika, mój wybór to XT M785. Podobają mi się M775 ale nie znalazłem. Jest coś lepszego w tych pieniądzach?


Hamulce tarczowe Shimano XT BL-M785 +BR-M785 trail (5032720762) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Napęd do 1400zł. Ja wybrałem grupę XT.


Korba Shimano Deore XT FC-M780 42/32/24 3x10 175mm (5375374443) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Kaseta SHIMANO Deore Xt CS-M771 11-32 (5374291892) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Łańcuch Shimano Deore XT CN-HG95 SIL-TEC 10rz +PIN (5296111063) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Manetki SHIMANO DEORE XT SL-M780 para 3x10 10 NOWE (5374397960) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Przerzutka tylna Shimano Deore XT RD-M786 SGS BS (5375723339) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Shimano DEORE XT FD-M781 3x10 srebrna NOWA - TANIO (5390382868) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Kierownica nie za droga.


PRO LT RISER KIEROWNICA GIĘTA 40mm 31,8 x 720mm (5021539952) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Koła do 700zł. Zastanawiam się nad Shimano MT55 lub MT66. Macie inne propozycje?


Komplet kół Koła Shimano WH-MT55 MTB 29 WAWA (5371462584) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


KOŁA SHIMANO WH-MT66 CZARNE DISC UST CENTERLOCK (5153679457) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Mostek też do 100zł.


WSPORNIK KIEROWNICY PRO LT 90 mm +/-6 st 31.8 mm (5191543618) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Rama do 650zł.


Rama ACCENT Peak 29 2015 Kraków, Chrzanów M XL (5374303066) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Stery:


STERY ZINTEGROWANE TAPERED 1 i 1/8 - 1,5 cala WH (5375058112) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


Nowe Stery VP OnePointFive 1,5" Aheadset (5373785312) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


 


Sztyca. Ramę biorę XL więc dla mnie (186cm) powinno starczyć.


http://allegro.pl/smica-sztyca-pro-post-team-czarna-350x31-6-alu7075-i5338839259.html


 


Opony zwykłe i siodło mam. Czekam na propozycje i sugestie ale w ramach pieniężnych.


Idzie w tych pieniądzach coś lepszego dostać? Także z gotowych rowerów?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego nie umiesz szukać?? Sprzętu na pełnym XT?? Dorzucasz trochę grosza i masz rower na węglu a nie pospolitego do bólu Peak'a http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-29/author/sector-29-2015 albo na alu ze średnim kołem http://velo.pl/rowery/gorskie-sztywne/cross-country-275/author/egoist-275-2015

Nawet ten Romet wyjdzie lepiej http://allegro.pl/rower-romet-mustang-r-line-29-2-0-rama-19-tablet-i5088280566.html  Nie wspominam o sprzedaży wysyłkowej https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/series/grand-canyon-cf.html lub https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3643

 

Jednak jak koniecznie składać to wyjdzie drogo. Osprzęt dobrałeś na wysokim poziomie ale koła bym kupił na piastach DT Swiss coś w stylu 350-ek.

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz do około 5000? To nieprzekraczalnym maksem jest 5500 i koniec. A ty piszesz by dołożyć jeszcze 3000...

 

Za taką pomoc to ja dziękuję. Uważasz, że jesteś dobry to proponuj w budżecie... Masz przypadkiem duda na nazwisko?

 

Piszesz, że nie umiem szukać na pełnym XT. A sam nie znalazłeś. Przyjmijmy jako minimum osprzęt XT. PEŁEN. Lub osprzęt podobnej klasy.

 

Piszesz o innych kołach. A może by tak link podać? Bo to, że gdzieś studnie kopią to i ja wiem. Tylko gdzie?

Edytowane przez NowyUser99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś przez chwilę pomyślał to byś zdał sobie sprawę, że w kwocie do 5K nie masz szans się z tym osprzętem zmieścić. Dlatego zaproponowałem to co zaproponowałem. Skoro ma być do tej kwoty to zrób korektę. Nawet głównie po to by dostać lepsze koła, które w 29er są bardzo istotne. Tak czy inaczej z nowych nie ma szans poza ofertami wysyłkowymi kupić coś lepszego.

 

Mi wyszło prawie 5300 nie wliczając kosztu wysyłek i składania. Zawsze też coś wychodzi drożej plus drobnica do dokupienia. Jak masz dostęp do tańszych części i sam wszystko zrobisz to może się wyrobisz. Jeśli nie to realnie aby to miało sens musisz jak wspomniałem wybrać inne części lub zbliżyć się do kwoty 6K. Wtedy to składanie będzie bardzo realne.

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko w jednym sklepie kupię. To są ceny orientacyjne. Myślę, że wyjdzie mnie to 5000. Składał będę sam.

No i jedna sprawa. Nie szukam karbonowej ramy bo nie mam na to kasy. Wolę osprzęt lepszy. Piszesz o kołach więc link poproszę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz fajnego silvera http://allegro.pl/rower-29-silverback-sola-1-full-xt-reba-no-tubes-i5377840029.html

co prawda jest na slx ale za to kółka ma lepsze i jeszcze 200 zł zostanie z budżetu

 

albo z canyona ale ten model https://www.canyon.com/pl/mountainbikes/bike.html?b=3645

Edytowane przez mmisiek9612
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może napiszę dlaczego co najmniej deore xt. Poniważ... to co proponujecie to ja mam aktualnie.

 

Ramę mam L dlatego zmiana jest konieczna. Amortyzator sr suntour xcm - wiadomo.

Korba, przerzutka przód i tył, kaseta slx serii 67x. Łańcuch xtr m981. Manetki deore s610. Hamulce deore m615. Tarcze rt76. Koła na joytech seryjne. Kierownica 740mm, mostek, sztyca zwykłe.

Nie wiem co wy tak z tymi kołami... Co w nich jest takiego złego? Piasty? Po dwóch,trzech miechach mogę zmienić piasty. Umiem zapleść koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może napiszę dlaczego co najmniej deore xt. Poniważ... to co proponujecie to ja mam aktualnie.

 

Ramę mam L dlatego zmiana jest konieczna. Amortyzator sr suntour xcm - wiadomo.

Korba, przerzutka przód i tył, kaseta slx serii 67x. Łańcuch xtr m981. Manetki deore s610. Hamulce deore m615. Tarcze rt76. Koła na joytech seryjne. Kierownica 740mm, mostek, sztyca zwykłe.

Nie wiem co wy tak z tymi kołami... Co w nich jest takiego złego? Piasty? Po dwóch,trzech miechach mogę zmienić piasty. Umiem zapleść koło.

 

To czy chcesz pełne XT to już Twoja sprawa. Problem w tym, że jak masz napięty budżet to warto z czegoś zrezygnować na rzecz czegoś innego. Tym bardziej jak nie odczujesz różnicy. Zamiast korby XT, hydrauliki czy przedniej zmieniarki spokojnie można wstawić SLX'a. 2-3 stówy zaoszczędzone wydać na inną ramę czy do lepszych kół.

 

Co do kół to nawet nie podałeś ani swojej wagi ani przeznaczenia. Zmienić piasty można tyle, że jaki to ma sens?? Nowe kosztują plus szprychy bo starych raczej nie wsadzisz. Pomimo, że od nastu lat korzystam z piast na kulkach to już nie kupił bym obecnie kół na innych piastach niż maszynowe. Piasty Shimano z jakością poszły bardzo w dół a zwłaszcza tylne.

Co jest zlego?? U mnie z 24 szprychami rozsypały by się dosyć szybko. Wina użytkowania i wagi. Jak jest u Ciebie nie mam pojęcia. Oczywiście koła pod 29er z racji samej budowy muszą być solidniejsze od mniejszych rozmiarów.

 

 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chce pełne XT bo to uzależnia zmianę. Mówiąc wprost: Jeśli nie na xt to wcale, bo dla mnie zmiana straci sens. To w ogóle skłania mnie do zmina jakichkolwiek...

 

Budżet napięty ale są rzeczy z których nie zrezygnuję. Powiedzmy, że dołożę te 200-300 na koła. Poproszę link do lepszych kół. A co złego jest w peaku? Wiele osób ma na nim rower z tego forum.

 

Ważę 90kg ale chcę zejść do 80. Przeznaczenie? Jazda amatorska ze sportowym zacięciem. Nie planuję maratonów. Raczej rajdy i wycieczki po 100 i więcej km. Bez wyścigów. Czasem teren i chopki ale bardzo rzadko. U mnie jest tak, że podstawowe koła z krossa level b3 2012 pierwszy raz centrowałem po 3 latach jazdy i 2500km przebiegu. A i tak jeszcze źle nie było...

Edytowane przez NowyUser99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat XT jest ok więc nie ma sprawy.

 

Co do kół to podałem Ci piastę DT 350 bo jest bardzo solidna. Na reszcie się aż tak dobrze nie znam by proponować konkret. Nawet nie orientuje się jaki tam jest w tym Peaku rozmiar osi. Niech się inni wypowiedzą.

 

W temacie ramy to znajomy pokazał mi ostatnio to co zamówił do składania i nie był super zachwycony. Spawy mogły by ładniej się prezentować. Plus taki, że miał chociaż prawidłowo pospawaną główkę. Przeczytaj sobie http://www.forumrowerowe.org/topic/100027-rama-accent-peak29/page-89  Fota nie kłamie.

 

Edytowane przez beskid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz że odczujesz jakąś różnicę pomiędzy hamulcami czy przednią przerzutką slx a xt?? Jeśli tak to się mylisz. Rożnica jest tylko w wadze i cenie.

Oczywiście manetki i tylna przerzutka pracuje lepiej w wersji xt.

Jeśli faktycznie zależy Ci na czymś innym to pomyśl nad osprzętem firmy Sram.

 

Co do firmy Accent i jej produktów to nie oszukujmy się nie jest to jakaś super marka

Edytowane przez mmisiek9612
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbrew pozorom czasami dla amatora ważniejszy jest osprzęt . Ja bym tam kupił konkretną ramę , amorek i koła , a resztę przełożył ( mimo że ma znaczek slx :P

Tak a propo , zza Odrą mają dobre ceny na duże rozmiary Kubusiów :) 
http://www.bike-discount.de/en/shop/hardtail-29-8670/l-24

 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kół to znalazłem Mavic

http://allegro.pl/kola-mavic-crossone-29-2015-bikestacja-i5363619036.html

 

Zawsze może zdarzyć się wada produkcyjna. W okresie, gdy kupiłem mojego krossa ludzie narzekali na pękające w nich ramy. Mnie nic takiego się nie stało... Ramy innej raczej nie będzie bo cube są pod 1i1/8", a pod to trudno o jakiś widełek konkretny i pod oś 15mm. Nie wspominając jeszcze o kolorach... A czy lepsza rama będzie za mnie pedałować czy coś? By się opłacało do niej 600zł dopłacać i nic nie zyskać?

 

Mów do ściany... Napisałem, że minimum to XT. Nie chce SLXów bo nie po to zmieniam. Komentarze w tym temacie (XT) zostawcie dla siebie bo na mnie nie robicie wrażenia takimi kąśliwymi uwagami. W ogóle co to za oszczędność 20zł na przedniej przerzutce? 100zł za korbę do zestawu to też nie dużo. Na tarcze mam już pieniądze osobne. Spokojna wasza rozczochrana. Na piwo też ;)

 

No ja nie jeżdżę w wyścigach, ani w maratonach. Nie potrzebuję karbonowej ramy by dojechać do pracy 20km w jedną stronę lub do jazdy w rajdach i wycieczkach ponad 100km dziennie. Tak samo 1400-1500 za amortyzator to moim zdaniem full kasy więc przesadzacie. Gdzie kolega amator jazdy rowerem z pracy mówi, że dużo wydał na dobry rower. Wydał mniej niż 900zł...

Edytowane przez NowyUser99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja bym tam kupił konkretną ramę , amorek i koła , a resztę przełożył ( mimo że ma znaczek slx ) 


Całkowicie zgadzam się co do kół i ramy. Moim zdaniem dobre koła w rowerach 29" są szalenie istotne. Na 29" można jechać szybciej, ale trzeba więcej siły włożyć w rozpędzenie roweru. Więc waga, 'sztywność koła', dobra piasta to podstawa. Moim zdaniem na tym elemencie nie ma co oszczędzać. 

Co do kasy wydanej na amorka moim skromnym zdaniem uważam, że przy takich przebiegach i jeśli kolega nie chce startować w maratonach nie warto ładować się w amora za więcej niż 1400-1500 zł. Może na początku na FOXie za 3000zł i więcej jedzie się fajnie. Ale potem się zapaskudzi, trzeba przeserwisować itd, a to są koszty, które rosną wraz ze stopniem zaawansowania sprzętu. Sam zamieniłem RockShoxa Torę na FOXa i powiem szczerze iż żałuję, że nie kupiłem kolejnego RockShoxa ze średniej półki. A to co się zaoszczędzi warto wydać na koła, albo na osprzęt XT, jeśli to takie istotne.

Pozdro!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtórzę tylko. Nie potrzebuję super ramy. Obecna by mi wystarczała. Zmieniam tylko dlatego, że wezmę XL. Gdy kupowałem swój rower maksem było L. A sama rama Peaka jest lepiej obrobiona niż moja B3 Krossa...

 

Tak właśnie myślę, że 1500 na amortyzator to max. Więcej nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sobie policz. 

xt 1800 

reba 1400 

koła 1100 ( od Daveo coś na 350 ) 

rama 650 

Razem jakieś 5 tys. Więc albo idziesz na jakieś kompromisy , czytaj łańcuch , pp , korba z niższej grupy , albo częściowa przekładka tego co masz obecnie ( rurki, opony , tarcze ) albo też zwiększasz budżet. Nic innego przy takich założeniach jak w pierwszym poście nie wymyślisz , ani my też 

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj opony, dętki, gripy , pancerze, stery , siodełko , koszty wysyłki / składania /narzędzi jak nie masz a będziesz sam składał ( z uwzględnieniem planowania główki pod stery i mufy ). No i klockowate koła przy pełnym xt ...bessensu . Zresztą , jak złożysz pochwal sięj ak to wyszło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...