marcinek1992 Napisano 26 Maja 2015 Napisano 26 Maja 2015 Witam Już niedługo będę musiał wymienić koło w mamy trekkingu. Potrzebuje MOCNEGO tylnego koła żeby szprychy nie pękały przy nyplu ani przy piaście. Z tego co pisze w swojej książce ZINN potrzebuje:-Piastę tylną minimum 36 szprych-( nawet nie wiem czy większe są robione)-Obręcz 36 oczek w kształcie litery V- Mam już taką- Remerx Grand Rock Cytuje Zinna: Przekrój obręczy:Im głębsza obręcz tym większe i wytrzymałość a dokładnie sztywność i wytrzymałość w płaszczyźnie poziomej. Bardzo głębokie stożkowe obręcze o przekroju w kształcie litery V mogą działać przy użyciu małej liczby szprych. -Mosiężne Nyple. I teraz pytanie do was:Zinn pisze żeby z jednej strony (lewej) koła zastosować zaplot na słoneczko a drugą strony na (3 krzyże?). Jak myślicie jest to dobry sposób?
paulsen Napisano 26 Maja 2015 Napisano 26 Maja 2015 Witam Już niedługo będę musiał wymienić koło w mamy trekkingu. Potrzebuje MOCNEGO tylnego koła żeby szprychy nie pękały przy nyplu ani przy piaście. Z tego co pisze w swojej książce ZINN potrzebuje: -Piastę tylną minimum 36 szprych-( nawet nie wiem czy większe są robione) -Obręcz 36 oczek w kształcie litery V- Mam już taką- Remerx Grand Rock Cytuje Zinna: -Mosiężne Nyple. I teraz pytanie do was: Zinn pisze żeby z jednej strony (lewej) koła zastosować zaplot na słoneczko a drugą strony na (3 krzyże?). Jak myślicie jest to dobry sposób? Proszę spojrzeć tutaj - są koła tylne jak i zestawy: http://www.rosebikes.pl/produkty/czci-rowerowe/koa/trekking/standardowe/?order=aprice#anchor_products
marcinek1992 Napisano 26 Maja 2015 Autor Napisano 26 Maja 2015 Panie. Mi chodzi aby złożyć koło tylne z poszczególnych elementów a nie kupował całe. I jeszcze ceny nie są w złotówkach.
dawid Napisano 30 Maja 2015 Napisano 30 Maja 2015 jaki masz budżet na takie koło?Piaste polecam novatec d062, na 4 lozyskach maszynowych
mklos1 Napisano 30 Maja 2015 Napisano 30 Maja 2015 @@marcinek1992, Jeżeli pękają szprychy, to koło jest źle zaplecione lub szprychy przeciągnięte. Miałem ten sam problem dawno temu. Kumpel wycentrował mi koło "na oko" i szprychy zaczęły strzelać jedna po drugiej. Nie wiem w jakim sklepie stołuje się ZINN, ale w ogólności nikt nie robi piast gęstszych niż 36 szprych. Odkąd jeżdżę na centrowanie do dobrego serwisu, to nie strzeliła mi ani jedna szprycha, mimo że jestem zawodnikiem wagi ciężkiej. Koło na 36 szprych nie jest panaceum. Ogumienie ma ZNACZĄCY wpływ na żywotność koła i interwały serwisowe.
dawid Napisano 30 Maja 2015 Napisano 30 Maja 2015 znalezienie kół na więcej niż 36szprych jest możliwe, ale znacznie podniesie koszty, bo głównie DT do Tandemów robie takie obręcze i piasty
marcinek1992 Napisano 2 Czerwca 2015 Autor Napisano 2 Czerwca 2015 Ogumienie ma ZNACZĄCY wpływ na żywotność koła. Co to znaczy? Czy mógłbyś rozwinąc swoją mysl? @@dawid, Rzeczywiście nie opłaca się brac takiej piasty bo jest strasznie droga.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.