pecetowiec Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Jestem w trakcie budowania fatbike'a ale obecnie jeżdżę trekiem Crosswind Travel up 28". Rower dostałem w spadku po nieudanym zakupie przez pana o wiele za niskiego jak na 28" calowe kółka. Darowanemu koniowi w zęby się nie patrzy więc zacząłem sobie na nim śmigać. Mój rower teraz leży i czeka w kolejce do spawania i obecnie jeżdżę tylko na Crosswind'zie. Poprzedni właściciel kupił go do jazdy typowo miejskiej, ja mieszkam w Tucholi więc drogami i chodnikami to ja pomykam góra 15% całej trasy. Naszło mnie na zmianę opon. Na piastach zaplecione mam obręcze 622-19c. Przeczesując to forum wyczytałem że mogę na te obręcze założyć szerokości 28-50. Teraz mam 40 i mam problem. Chciałbym wsadzić coś o bardziej terenowym bieżniku. Przeczesuje jakieś sklepy i alledrogo i wszystkie te bieżniki wydają mi się równie gładkie co moje. Są jakieś tam z klockami po boku ale mam tu takie tereny że potrzebowałbym czegoś bardziej " pękatego" co będzie miało przyczepność nie tylko na zakrętach. Mam pewne obawy do zakładania 50tek i może zmiana obręczy wchodzi w grę? Co myślicie?
KartofeL Napisano 24 Maja 2015 Napisano 24 Maja 2015 Może coś takiego: http://rowertak.pl/product-pol-167-Opona-28-700x45C-Kenda-Khan-K935-.html To są bardzo wąskie opony więc nie spodziewaj się bieżnika jak z MTB. Obręcze zostaw, ale sprawdź czy szersza opona zmieści Ci się w widełki zarówno z przodu jak i z tyłu.
pecetowiec Napisano 25 Maja 2015 Autor Napisano 25 Maja 2015 Wczoraj jeszcze znalazłem Kenda Karma http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5373896347 Muszę jednak podjechać i przymierzyć bo dolne widły z tyłu są naprawdę wąskie.
modrzew Napisano 25 Maja 2015 Napisano 25 Maja 2015 Nikt tego roweru nie projektował do jazdy w terenie więc ma takie widełki jakie ma. A co tu niby miała by pomóc zmiana obręczy?
pecetowiec Napisano 25 Maja 2015 Autor Napisano 25 Maja 2015 Wiem że opon szerszych nie założę niż pozwala mi na to rama, ale w przypadku kiedy na obręcz mm szerszą weszły by bardziej agresywne bieżniki które mogłyby spaść z tych moich to rozważałem taki pomysł. Ogólnie to patrzę na niektóre 29ery i rozumiem że to są zwyczajnie wyrośnięte MTB ? Jakoś przespałem moment pojawienia się ich więc nie za wiele o nich wiem.
chudeusz09 Napisano 25 Maja 2015 Napisano 25 Maja 2015 29er to taki 28er z większymi kapciami . Ot cała tajemnica.
chudeusz09 Napisano 25 Maja 2015 Napisano 25 Maja 2015 Tak. Rama jest w takich rowerach przystosowana do szerszych opon.
modrzew Napisano 25 Maja 2015 Napisano 25 Maja 2015 Nawet węższe obręcze spotyka się jeszcze w rowerach MTB XC, te Twoje 19mm spokojnie przyjmie opony 2.1", a i szersze też bez większych obaw, choć nie pokażą wtedy pełni swoich możliwości ("efekt żarówki"). Zmieniając u siebie obręcze na szersze jeszcze pogorszysz sprawę, bo szeroka opona jeszcze bardzie rozłoży się na boki. Wszelkie tabele i zalecenia producentów kół i opon traktuj poglądowo jako zalecenia a nie wyrocznię. Muszą uwzględniać pewien współczynnik bezpieczeństwa i tyle, czasem większy czasem mniejszy. Określenie 29er dotyczy tylko rowerów MTB, także mają one możliwość montażu szerszych kapci.
pecetowiec Napisano 25 Maja 2015 Autor Napisano 25 Maja 2015 Ok czyli żeby nie odbiegać od tematu, Kenda Karma jak na razie calkiem niezły pomysł, macie może jeszcze jakieś propozycje? Muszę jeszcze w innym dziale zapytać o amorek bo na tym to ja plomby z zębów stracę.
chudeusz09 Napisano 25 Maja 2015 Napisano 25 Maja 2015 Smart samów nie chcesz? Niedawno zmieniłem marathon racery (1,5") na smart samy (1,6") i miska mi się cieszy póki co. Na asfalcie wyjątkowo dobrze sobie radzą a w terenie zastrzeżeń brak. Nie mam niestety porównania z innymi i czy są lepsze czy gorsze od wyżej wymienianych, nie będę wyrokował.
KartofeL Napisano 25 Maja 2015 Napisano 25 Maja 2015 No niestety masz zły rower. Dobry dla Ciebie byłby właśnie MTB 29er z amortyzowanym widelcem wtedy spokojnie będziesz mógł założyć opony 29x2,4
pecetowiec Napisano 25 Maja 2015 Autor Napisano 25 Maja 2015 @KartofeL obecnie przerabiam 15letniego górala na fatbike'a i on docelowo będzie moim jednośladem do lasu. Teraz chcę coś zrobić z tym co mam a że dostałem ten rower za darmo to mam co mam. Na drogach i ścieżkach rowerowych jedzie pięknie ale jak tylko zboczę w las to nieubite leśne drogi mocno spowalniają...
KartofeL Napisano 25 Maja 2015 Napisano 25 Maja 2015 Bo to jest rower na asfalt, ścieżki rowerowe itp i tylko do tego został zaprojektowany. Niestety nic z tym nie zrobisz. Włożysz w niego pieniądze ai tak nie będzie jeździł tak jak byś tego oczekiwał, a później tej kasy nie odzyskasz. Jeśli pomimo tych rad chcesz go modyfikować Twoja sprawa, ale nikt tu Ci tego nie poleci bo jeśli będzie lepiej to tylko niewiele. Opony nie wsadzisz szerszej niż na to pozwalają widełki i koniec. Jak dasz szerszą obręcz to automatycznie ta sama opona (np. którą masz teraz) zrobi się szersza więc będzie mniej miejsca w widełkach. Może się okazać że opona 45c na szerszej obręczy w ogóle się nie zmieści. A ta opona 29x1.9 to raczej nie wejdzie tak czy siak. Moje zdanie: przyspiesz budowę fatbika a tym rowerem nie jeździj w terenie.
pecetowiec Napisano 25 Maja 2015 Autor Napisano 25 Maja 2015 Hmmm rzeczowo... ale dotarłeś do mnie i mnie przekonałeś ten zostaje na szosę a kasę którą bym wydał na przeróbki treka zainwestuje w przyśpieszenie budowy. Dzięki panowie, jak dla mnie temat do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.