DEVILEK Napisano 23 Maja 2015 Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Powitał Kilka moich słów dla potomnych, którzy na kasie nie śpią. Miałem ja w swoim pomykaczu osławionego Manitou R7, z tłumieniem TPC ( bez blokady, dwie komory ). Historia jego taka, że poległ gwint od pręta kompresji tłumienia, a tym samym w zasadzie wideł do kosza. Mniejsza o to co się z nim stało. Będąc w sytuacji awaryjnej ( dzień przed wyjazdem w paGórki @ Beskidy ), do dyspozycji miałem jedynie na stanie RS Dart 2, który leżakował u mnie z dobre prawie 2 lata. Szybki telefon do właściciela, mogę ciąć sterówkę i zakładać Nie pozostało nic innego, jak szybki serwis ; jak mógłby być inny przy sprężynowcu. 30 minut i temat ogarnięty, dodatkowo, zalałem go olejem 5W w ilości 15ml. Producent zaleca 20ml@15W, prawa laga zalana według zaleceń producenta, ale także olejem 5W. Z samego przed wyjazdem szybki montaż do końca i jazda w góry Już pierwsze metry dały mi do zrozumienia, że z tego coś będzie. Wideł uginał się całkiem przyjemnie, wybierając dość małe nie równości. W górach przeszedł test bojowy i nie zawiódł. Praca dobra, nie zapada się, jak miałem czasami z R7. Dobić to go raczej nie dobiję ; mowa o Dart 2. Natomiast R7, aby wybierał całkowicie wszystko, miał za mało powietrza i potrafiłem go dobić na większej dziurze. A może go tak ciężko ustawić ? R7 był także po całkowitej wymianie olejów, tłumiku, jak i lagach. A pracą nadal mnie nie zachwycał, pomimo kombinowania z ciśnieniem. Zły to wideł nie był, ale miałem do niego pewne zastrzeżenia. Obecny Dart 2 ; kilka klas niżej, waga ciężka, ale nie sądzę, że się rozstaniemy szybko. Praca mi odpowiada, wygląd ok, jedynie waga powala na kolana. Za R7 Super TPC + waga -+waga -+wygląd -+możliwość ustawienia pod siebie ( ponoć, miałem go prawie rok i nie udało mi się to ) - dwie komory ... niby fajne, ale ustawić go trudno, ale wręcz nie możliwe - alu gwint śruby mocującej golenie dolne z prętem tłumienia - naklejki niszczą się w tempie mega szybkim Za RS Dart 2 + żółta sprężyna faktycznie działa pod 60kg + rzadki olej poprawia pracę + manetka pop-lock - waga - waga - plastikowy korek od regulacji - pokrętło od regulacji powrotu nie przykręcane, a nasadzane Z braku laku, dobre i to co ma się pod ręką. A czasami można się zdziwić, jak widać po moim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Stary R7 z TPC to dość przeciętny i miękki amortyzator. Chociaż jakby go przeserwisować dobrze, to nie sądzę aby był gorszy od klockowatego Darta, bez przesady. Ja bym na pewno R7 nie zamienił na Darta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 19 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2015 Wspomnianego wcześniej R7 serwisowałem nie raz, ostatni raz to kompletny serwis, bez wymiany uszczelek. Miękki ? Hmm to zależy, ciężkim jeźdźcem nie jestem, powietrza dopompować sobie potrafię Bardziej zamiast określenia miękki, użyłbym słowa wiotki, bo tarcza mi dzwoniła na potęgę. Skoku też mi brakowało, niby tylko 2cm różnicy, ale na psychikę w górach to działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi