Skocz do zawartości

[amortyzator] Przesiadka z SR XCR na FOX 32 F100 RL i co dalej ?


ziemian

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 

Jutro przyjdzie do mnie nowy nabytek czyli FOX F100 RL rocznik z tego co mi się wydaje 2010r.

 

Może głupie pytanie, ale ten amor nie jest OEMową wersją, nie ???

Tam jest tłumik FIT, ale nie ma powłoki Kashima to jaka to jest w końcu wersja ???

 

Za amorek zapłaciłem 700zł.

 

Kupiłem go jako używkę w idealnym stanie co zaraz pokażę na fotach, amorek tyle co po serwisie, wymienione uszczelki na enduro, wymieniony olej. Górne lagi w stanie idealnym bez chociażby jednej najmniejszej ryski, dolne z resztą też są w bardzo dobrym stanie za co sprzedający jak mówił ręczy.

 

Fotki:

 

http://zapodaj.net/aa5bd5c3ce192.jpg.html

http://zapodaj.net/acf0a900eaeba.jpg.html

http://zapodaj.net/8982e730c2adf.jpg.html

http://zapodaj.net/b98578045f89f.jpg.html

http://zapodaj.net/03a350a347818.jpg.html

 

Jako, że jest to mój pierwszy powietrzniak (bo do tego czasu śmigałem na wysłużonym już SR Suntourze XCR LO) i to jeszcze takiej klasy to podejrzewam, że pracą będę zachwycony zwłaszcza, że po tym jak czytałem opinie o tych amorach mam z czego. 

 

Prosiłbym Was o opinie wszelkiego rodzaju, aby się zająć tą maszynką żeby wszystko było OK, od tego jak go na wstępnie ustawić po to jak o niego dbać.

 

Głównie chodzi mi o to, jak odpowiednio go ustawić pod swoją wagę, a ważę ok. 85kg- co robić dokładnie po kolei żeby to miało ręce i nogi.

 

Używać do niego Brunox'a po każdej jeździe czy jednak nie bo słyszałem pozytywne i negatywne opinie co do używania Brunox'a w innych amorach niż tworzy Rock Shox.

 

Za każdą opinię będę bardzo wdzięczny.

 

 

Edytowane przez ziemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już nie przesadzaj że się tak będziesz cackał z tym lisem ;) Chwile zachwytu nad nową zabawką miną i będziesz go katował jak każdy inny wideł ;)

Jak ustawić pod swoją wagę? Napompuj tak by mieć odpowiedni SAG. Ja ostatnio pompowałem coś koło 90psi po tym jak przytyłem do 102kg ;> Pompkę masz? Wentyl zwykły samochodowy, ale nie licz, że napompujesz taką do kół.

Ustawienie tłumienia powrotu wedle uznania metodą prób i błędów.

Jeśli ma toto regulację "lockout force" i zależy Ci na jak najmniejszym bujaniu przy jeździe po płaskim czy sprintach, to teoretycznie możesz go zablokować i tą regulacją ustawić próg odpuszczenia blokady.

Brunoksa nie z używam i raczej śmieszy mnie ten cały kult, który wytworzył się wokół tego preparatu.

 

PS. Tak teraz spojrzałem, że masz wersję z manetką, więc pewnie regulacji LF nie ma, a nie pokazałeś nic od dołu.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że samochodową pompką nie napompuję to jasne, trudno taką pompką dobić do takiego ciśnienia jakie powinno być w amorze ;) Jutro się zaopatrzę w Beto SP-002AG.

 

Co do regulacji to wg strony producenta ma Lever-actuated lockout, air spring pressure, rebound.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam wersję RLC, bez manetki za to bogatszą o patent z "lockout force" i regulację wolnej kompresji - też przydatne co by się wideł nie bujał jak nie ma po co ;) Póki co blokady nie użylem zresztą ani razu poza sprawdzeniem na samym początku czy działa.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten amor nie ma powłoki Kashima.Nie ma też tłumika Fit ma za otwartą kapiel o ile się nie mylę. Jest to wersja z 2009 lub 2010 roku.

Brunox  nie zaszkodzi ( pod warunkiem ,że za często go nie bedziesz stosował).Dobrze czyści lagi i zostawia warswę dość sliską.

Sa dwa ustawienia:

-pierwsza wersja wybierająca najmniejsze nierówności czyli otwierasz blokadę .

-druga wersja blokujesz amor i na dole pokretłem ustawiasz próg odpuszczenia blokady czyli jedziesz na równym jest jak skała ale przy nierówności jaką ustawisz będzie pracował.

 

 

 

 

 

lekki-rower.blogspot.com

 

Edytowane przez kidot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobiazg! Po to tu jesteśmy, by sobie wzajemnie pomagać :) a te filmiki naprawdę świetne, ciekawie powiedziane, bardzo zrozumiale i jasno, ja obejrzałem je z przyjemnością, mimo, że to wszystko wiedziałem już wcześniej :)


 

 

Jutro się zaopatrzę w Beto SP-002AG.
Też mam tę pompkę i jestem zadowolony. Wygodna, dobrze spełnia swoje zadanie. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na sterówce od dołu masz wybity nr seryjny

jak wprowadzisz go na stronie foxa to wywali co to dokładnie i jaki rocznik

obecnie jeżdżę na ok 75 psi jak dobrze pamiętam, tłumienie na 8

z rlc nie korzystam bo szału nie ma

blokada czasami się przyda, generalnie na asfalcie raczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

wmienione uszczelki na enduro

 

Uuu, niedobrze. O uszczelkach tej firmy większość opinii jest negatywna.

 

 

 

Brunox nie zaszkodzi ( pod warunkiem ,że za często go nie bedziesz stosował)

 

Nie chodzi o częstotliwość używania (po każdej jeździe powinno się lagi wyczyścić), ale o to żeby po użyciu dokładnie powycierać lagi żeby Brunox nie spłynął pod uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sznib, a ja o uszczelkach Enduro słyszałem co innego także bym nie dramatyzował, bo to jest jeden piernik jak to mówią, tylko nie od foxa ;)

 

A co masz dokładnie na myśli pisząc wiele negatywnych opinii ???


Sprawdziłem na stronie Foxa po wpisaniu numery seryjnego jest to dokładnie model:

 

 


Sprawdziłem na stronie Foxa po wpisaniu numery seryjnego jest to dokładnie model:

 

FOX 32 F 100 RL Remote rocznik 2009

 

Edytowane przez ziemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli masz wersję O/B ,a nie FIT.

Uszczelki Enduro mają skrajnie różne opinie- od tych Wow do tych bardzo negatywnych. Prywatnie uważam,ze są za "ciasne" i mogą powodować w dłuższym okresie czasu zarysowania na powłoce.

Ale jak działa ,to jeździć i po roku wymienić na oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym różni się wersja O/B od FIT ???

 

Wiem co oznacza OB czyli otwarta kąpiel olejowa, ale FIT ???

Która wersja się lepiej sprawuje i dlaczego ???

 

Z uszczelkami pewnie tak zrobię dodatkowo jednak skoro są takie ciasne to będę używał Brunoxa żeby poprawić śliskość goleni co zmniejszy opory tarcia uszczelka goleń.

Edytowane przez ziemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Wiem co oznacza OB czyli otwarta kąpiel olejowa, ale FIT ???

FIT to skrót od Fox Isolated Technology, czyli tłumik w zamkniętym kartuszu ,co ma przeciwdziałać zjawisku mieszania się oleju z powietrzem. Przy czym pierwsze FITy nie działały tak dobrze jak klasyczne Foxy z O/B.

Brunox to rozwiązanie chwilowe i przy tym amorku niewiele zmieni. Jeździć, obserwować i wymienić ,jeśli będzie taka konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

???

rlc = tłumienie kompresji

przy mniejszym psi ustawiałem na 3

obecnie na 0 ale będę testował jak znajdzie się czas :whistling:

o ile przy czystych i nasmarowanych pokrętłach da się normalnie odblokować blokadę to po kilku wypadach przy odblokowywaniu przesuwa się pokrętło od rcl w pozycje 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek dziś przyszedł, po wstępnych oględzinach wszystko jest OK co jest super to to, że również dostałem nową pompkę do amorów Rock Shox nawet nie rozpakowaną :D

 

Jutro się zabiorę za założenie tego i zobaczymy co i jak xD

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś w końcu było trochę czasu to amorek założyłem. Niby sterówka taka sama jak w starym XCR, ale gwiazdka była za głęboko wbita i trzeba było dokupić dłuższa śrubę grzybka, po tym zabiegu wszystko ładnie pięknie się udało zrobić.

 

SAG ustawiony wyszło gdzieś 90PSI i SAG na 15mm.

Po tym zabiegu tłumienie powrotu też się dopasowało pod teren po którym obecnie najczęściej jeżdżę.

 

No i pojechałem na próbę, różnica jest nieziemska w porównaniu do XCR'a, FOX wybiera dosłownie wszystko co jest miodem na mój tyłek :D

Na pewno będę się jeszcze bawił z ustawieniami- zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Jedyne co mnie smuci to dwie sprawy, sprzedający mi nic o tym nie powiedział, a fakt jest faktem, brakuje jednej śrubki mocującej blokadę skoku do goleni(tam jest 5 albo 6 śrub brakuje jednej środkowej) niby to żaden problem bo wiadome, ale jednak.

 

I druga sprawa która mnie o wiele bardziej zastanawia, założyłem manetkę na kierownicę i gdy wajchę daję w dół to da się to tylko w ok. 30% zrobić bo dalej nie pójdzie, wydaje mi się, że jest za krótka lub za mocno naciągnięta linka i blokada nie blokuje widelca.

 

Oczywiście już napisałem maila do sprzedawcy o tych dwóch faktach, zobaczymy co odpowie.

 

Co byście poradzili w sprawie manetki zrobić, bo wydaje mi się, że jest to coś błahego, ale nie bardzo wiem jak się do tego zabrać.

 

Poza tym amorek działa po prostu poezja. :D

Edytowane przez ziemian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...