Skocz do zawartości
  • 0

Stuki w korbie

Gość Eazy

Pytanie

Gość Eazy
Napisano

Witam ponownie,

Wracam jeszcze z jednym pytaniem. Ostatnio zauważyłem, że podczas pedałowania wyczuwam pod stopami lekkie stuknięcie, jak ramię od korby minie szczytowy punkt (w momencie, jak jest na nie nacisk). Tak, jak by korba miała jakiś lekki luz. Takie dziwne odczucie, jak by łożysko nie miało jednej kulki, albo coś :-)

Jak mogę skasować ten luz / sprawdzić co się stało? Nie znam się za specjalnie na rowerach. Rower to Mbike Massive z 2010 roku (trekking). 

Tutaj osprzęt (w tym model korby): http://www.rowery-andar.pl/mbikmassive2010.html

Dzięki

Ez

5 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jeżeli sam nie znasdz sie na mechanice rowerów to lepiej bedzie jeżeli dodasz go do serwisu gdzie zobaczą co stało się z korbą i ewentualnie wymienią ją na nową. Skąd jesteś? Podaj więcej szczegółów.

Napisano

Ta korba jest mocowana na kwadrat. Prawdopodobnie nie była dobrze dokręcona i poluzowała się. Dokręć śrubę mocująca korbę (jak najszybciej). Najlepiej by było zdjąć korbę, wyczyścić gniazdo i zlożyc, ale do tego potrzebujesz narzędzi (ściągacz do korb i ew. skuwacz łańcucha). Być może już jest za późno i korba ma wyrobione gniazdo. Wtedy zostaje wymiana korby. Sprawdź które ramię "strzela". Jak to bez zębatek, to można dokupić same lewe ramiona.

Napisano

Dziękuję za podpowiedzi. Faktycznie okazało się, że był luz na korbie. Od strony, gdzie nie ma zębatek za mocowaniem ramienia korby jest wkręcona taka duża koronka w ramę. Nie posiadam niestety takiego klucza do koronek, ale duży (tępy) płaski śrubokręt i kilka delikatnych stuknięć młotkiem wystarczyło na dokręcenie koronki na tyle, żeby skasować ten luz.