Skocz do zawartości

[Stery] Stery 1cal na 1,1/8 cal

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

tydz temu wpadłem na pomysł odnowienia swojego starego roweru. Ramę dałem do piaskowania i teraz jest w lakierni.  wybrałem hamulce i inne części i przyszedł czas na widelec z amortyzatorem przód.

Dodam że jestem zielony i  dopiero się ucze dlatego poełniłem poniższy błąd.

Jak już dałem rame do lakierni zmierzyłem ster a rura sterowa ma 25,4 czyli jeden cal i jest gwintowana :( czyli stary wynalazek :(

Wszystkie widelce przednie z amortyzatorami  mają ahead 1,1/8 cala.

czy da sie jakoś to ogarnąć bez zmiany ramy? jakieś przejściówki czy adaptery? 

i teraz czy jak w rame włoże amortyzator ze sterem 1,1/8 cala to czy się zmieści średnicą?

Napisano

Amortyzatory to to nie są tylko uginacze ale nic lepszego nie kupisz do tej ramy.

Te amortyzatory są na plastikowch śligach więc szybko złapią luz

Pamiętaj też o tym że jeśli wymienisz amortyzator 60mm na 100mm to zmienisz geometrie co może źle wpłynąć na prowadzenie roweru 

Popraw temat bo moderator usunie

Napisano

Nie będą ...

Chyba że bezkrytycznie przyjmiesz dość drastyczną zmianę geometrii....

Zakładam że w rowerze siedział sztywny widelec albo co najwyżej wynalazek ze skokiem w okolicy 50 mm.

Zamontować to je zamontujesz ... tylko moim zdaniem jest to bez sensu. 

Nawet jak okroisz widelec ze skoku o jakieś 30 - 40 mm to wciąż i nadal główka będzie minimum 20 mm wyżej niż kiedyś ...

Przerabiałem już ten temat na własnej skórze ... w dodatku XCM jakimś tam super widelcem nie jest praca mocno średnia - HLO ma przynajmniej namiastkę tłumika.

Drugi raz tego błędu przy "odnowie" starego roweru bym nie popełnił.

Pozdro

Napisano

na jaki temat zmienic?

a czemu piszesz o zmainie  z 60 mm na 100 mm?

jest sens odnawiac ten rower z ta rama? juz 150 wsadzone. wiem ze to nie majatek ale szkoda.

Napisano