Skocz do zawartości

[Stery] Stery 1cal na 1,1/8 cal


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie

 

tydz temu wpadłem na pomysł odnowienia swojego starego roweru. Ramę dałem do piaskowania i teraz jest w lakierni.  wybrałem hamulce i inne części i przyszedł czas na widelec z amortyzatorem przód.

Dodam że jestem zielony i  dopiero się ucze dlatego poełniłem poniższy błąd.

Jak już dałem rame do lakierni zmierzyłem ster a rura sterowa ma 25,4 czyli jeden cal i jest gwintowana :( czyli stary wynalazek :(

Wszystkie widelce przednie z amortyzatorami  mają ahead 1,1/8 cala.

czy da sie jakoś to ogarnąć bez zmiany ramy? jakieś przejściówki czy adaptery? 

i teraz czy jak w rame włoże amortyzator ze sterem 1,1/8 cala to czy się zmieści średnicą?

Napisano

Amortyzatory to to nie są tylko uginacze ale nic lepszego nie kupisz do tej ramy.

Te amortyzatory są na plastikowch śligach więc szybko złapią luz

Pamiętaj też o tym że jeśli wymienisz amortyzator 60mm na 100mm to zmienisz geometrie co może źle wpłynąć na prowadzenie roweru 

 

 

Popraw temat bo moderator usunie

Napisano

Nie będą ...

Chyba że bezkrytycznie przyjmiesz dość drastyczną zmianę geometrii....

Zakładam że w rowerze siedział sztywny widelec albo co najwyżej wynalazek ze skokiem w okolicy 50 mm.

Zamontować to je zamontujesz ... tylko moim zdaniem jest to bez sensu. 

Nawet jak okroisz widelec ze skoku o jakieś 30 - 40 mm to wciąż i nadal główka będzie minimum 20 mm wyżej niż kiedyś ...

 

Przerabiałem już ten temat na własnej skórze ... w dodatku XCM jakimś tam super widelcem nie jest praca mocno średnia - HLO ma przynajmniej namiastkę tłumika.

Drugi raz tego błędu przy "odnowie" starego roweru bym nie popełnił.

 

Pozdro

Napisano

na jaki temat zmienic?

a czemu piszesz o zmainie  z 60 mm na 100 mm?

jest sens odnawiac ten rower z ta rama? juz 150 wsadzone. wiem ze to nie majatek ale szkoda.

Napisano

 

 

a czemu piszesz o zmainie  z 60 mm na 100 mm?
Piszę o 60mm ponieważ przypuszczam że  miałeś wcześniej amortyzator o takim skoku a te amortyzatory mają 100mm.

 

Ja myślę że nie warto tego odnawiać. Ale o tym czy warto ty musisz zdecydować.

Napisano
a czemu piszesz o zmainie  z 60 mm na 100 mm?

 

Bo się domyślamy skoro ty nie dałeś nam pełnych informacji ...

 

Stara rama, stery 1 cal, gwint ... to rysuje obraz roweru końca lat 90`tych czy początku XXI wieku ... wtedy standardem w rowerach zawodniczych do XC były widelce ze skokiem w okolicy 60 - 80 mm ...

Rowery dla ludu miały widelec sztywny lub amortyzowany w okolicy 50 mm...

 

Napisz nam co tam było to nie będziemy się domyślać.

 

Pozdro 

 

Edit ... ubiegłeś mnie ...

 

Sprzedając ja na allegro ... nikt ci nie zapłaci za piaskowanie i malowanie :) ... realnie rzecz ujmując niezależnie od marki rama warta w okolicy kilkunastu - kilkudziesięciu zł ...

 

Ja swojego GT Aggressora kupiłem za 80 zł ... a miał już z główkę 1 i 1/8 i główny trójkąt był ze stali Cr-Mo.

 

Czy warto ... twoja decyzja ...

Jak już jesteś tak zaawansowany w pracach to postawiłbym go na stosunkowo budżetowym osprzęcie, na sztywnym widelcu i goniłbym go jako zimówkę na dojazdy do szkoły / pracy.

Tak że jak sięś coś zajedzie czy go ukradną nie będzie go specjalnie żal ... resztę kasy odkładałbym na współczesny sprzęt,który spełni twoje wymagania.

 

pozdro

Napisano

Zapodane XCMy Suntoura to rzeczywiście jedyne sensowne amory uginacze . Kiedyś Marcocchi robił fajne 60 do 80 mm amory z 1" rurą. Szukałem ich... ciężka sprawa. Jeśli już są to zbyt drogie (chociaż używane), ale generalnie trudno je dostać. Z geometrią ramy przy 100mm rurze rzeczywiście możesz mieć problem - zależy od ramy. U mnie w miarę spasowało , ale i tak zastanawiam się nad skróceniem skoku. Da się to zrobić łatwo, ale z tego co rozmawiałem z serwisantem tylko w tej prostej sprężynowej (nie HLO) wersji XCMa. Jest tu wątek, w którym gość to opisuje. Piszę z komórki, więc nie dam teraz linka, ale pisałem w tym wątku, więc możesz poszukać po moim nicku. Powodzenia, ja poszedłem tą samą ścieżką co Ty tyle, że wiedziałem z góry o braku porządnych amorów pod 1".

Napisano

W HLO da się skrócić skok ... sam to robiłem popełniając swój życiowy błąd, w którym do starej stalowej ramy z główka 1 cal starałem się upchnąć widelec o skoku 100 mm.

 

Skracając skok w HLO trzeba obciąć sprężynę główną o wymaganą długość skrótu ... a pod sprężynę negatywną trzeba wstawić dystans o tej samej długości co wymagany skrót.

 

Pozdrawiam 

Napisano

czyli nie ma sensu ładować tam  hamulcow tarczowych i dobrego osprzetu :(

mówicie o geometrii a czy pozycja za kierownica bedzie znosna?

 

Napisano

Zawsze możesz kombinować w amorze z wciśnięciem mniejszej sztycy z redukcją. I są do dostania stery bezgwintowe na 1", zawsze będzie trochę bezpieczniej niż na gwincie...

 

O geometrii się nie wypowiem ;) .

Napisano

Możesz, ale rura sterowa musi być bez gwintu i mieć 1' średnicy. Ogarnięty tokarz jest też w stanie wykonać adaptery nabijane na ramę i wtedy da się wcisnąć rurę 1 1/8' ahead, ale nie dość, że rower już uniesie się od amortyzatora to na dodatek od tej "przejściówki".

 

Co do właśnie geometrii to nie chodzi tu o pozycję tylko o jego zachowanie. Tym się będzie bardzo źle jeździć, a pod górkę i na zakrętach wręcz tragicznie - kąty się pozmieniają, środek ciężkości przesunie.

 

Rower odnowić jest sens, ale zostaw sztywny widelec. Te atrapy amortyzatorów w zasadzie i tak żadnej nowej jakości nie wniosą...

Napisano

To jest rama o rozmiarze 21 cali ... mam rozumieć że masz jakieś 190 cm wzrostu tak ? :)

 

Stery półzintegrowane to takie stery w których miski sterów są wciskane w główkę tak że nie wystają na zewnątrz ...

Stery "klasyczne" to takie w których miski sterów z miejscem na łożysko wystają nad krawędź główki ramy ...

 

Pozdro

Napisano

We współczesnych rowerach tak właściwie polzintegrowane to standard ...

 

Przy czym klasyczne 1 i 1/8 aktualnie wypierane jest przez układ tapered czyli 1 i 1/2 na dole a 1 i 1/8 u góry ...

Podobnie jak w MTB koło 26 jest wypierane przez 27,5 czy 29 ...

 

Pozdro

Napisano

Zapomnij o amorku a wlasciwie jego atrapie Zaloz sztywny widelec (zawsze to prawie 1,5 kg mniej) i ciesz sie bezproblemowa jazda. Do jazdy po ddr parkach i lasach amor nie jest potrzebny.

Napisano

no jeżeli zostane przy tej ramie to tak trzeba zrobic.  Ale teraz myslę czy nie kupić jakiejs super ramy jako baze i zawsze bedzie mniala możliwości do rozbudowy z biegiem czasu

 

Napisano

Jak piszesz o super ramie i jeszcze nie masz kół to nie kupuj ramy pod koło 26 cali :) 

Ramą prezentującą świetny stosunek dobroci/ wykonania/ ceny pod przyszłą rozbudowę jest Accent Peak :) ... jedyne czego jej tak właściwie brakuje to sztywnej osi z tyłu.

 

Pozdro

Napisano

Szczerze, to zawsze będziesz "do tyłu" z jakaś "najnowszą technologią" - jak nie dziś, to za rok. Olej pogoń za takimi sprawami i złóż coś fajnego dla siebie, do zastosowań na dziś. Począwszy od jeżdżenia na codzień po bułki.

 

A adaptery to ja bym robił od strony widelca a nie ramy... 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...