Skocz do zawartości

[tarcze] czy tylko na przód


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnie lata rower służył do rekreacji po drogach asfaltowych, dojazdu do pracy (całorocznej). No i zachciało mi się pojeździć po lasach - odkryłem w okolicy specjalne trasy rowerowe, o różnej trudności.

No i chciałbym w miarę przyjemnie pośmigać co któryś weekend. Wiąże się to z modyfikacją roweru.

Rower - Giant Sierra 21" (chyba z 2006). Koło tył - alexrims 19 na maszynowych łożyskach, przód to coś ciut lepszego niż stock, ale stare i tanie koło, amor przód to porażka - suntor sr 60 (xc), który waży dużo (2 stalowe sprezyny w goleniach), i nie działa jak jak bym tego oczekiwał. Hamulce V-ki alu tektro, na asfalcie daja pięknie rade, bynajmniej jak jest sucho, tył 8 biegów z shimano alivio.

Chce wywalić amortyzator, wsadzić amortyzator gazowy.

 

No i hamulce.

 

Jako że chcę go do jazdy w terenie, myśle o tarczach z hydrauliką. Szkoda mi ruszać koła z tyłu, bo nie ma dużo przejechane, i tylko po asalcie. Więc pozostaje przód - tego mi nie szkoda zdjąć.

Dodam, że rowery jakie widziałem na trasie, to niemal same full suspension, dobrze powżej 1000 GBP na oko. Ja chcę to potraktowac rekreacyjnie, a nie zawodowo/ profesjonalnie. Na rower za 1000GBP mnie nie stać, używki za 500GBP sie znajdzie, tylko czy jest sens..

 

I teraz pytanie. Czy warto zakładać tarcze tylko na przód? Jakoś rower trzeba zatrzymać przy zjeździe, gdzie może być błoto i mokro. Waga pójdzie w górę, ale nowy amorek powinien być lżejszy. Boję się z doświadczenia, że hamując przodem znów będę wywijał salta :) (awaryjne hamowanie obiema klamkami, przy małej prędkości). Na sushy szutr starczą V-ki, ale w las juź chyba nie..

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem sens jest. Jak masz tam jakieś większe zjazdy i błotko to tarcza może się przydać. Co do wywijania salt to można łatwo wyczuć taki hamulec i hamować tak aby nie blokował koła momentalnie.  Polecany model http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hydrauliczny-hamulec-tarczowy-slx-br-m675-shimano,49455.html lub tańszy http://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-deore-br-m615-czarny-shimano,244094.html

Amor musisz kupić z mocowaniem dla takiego hamulca oraz koło z piastą do tarczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło i amor to wiem. Natomiast wlasnie mnie oswicilo, ze mam kolejny klopot.. Otoz mam teraz klamkomanetki. Jak chce dolozyc hamulce hydrauliczne, trzeba bedzie wymieniac przynajmniej jedna klamkomanetke, badz osobno przezutki i osobno hamulec.. Zawsze pod górkę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takiego tez wniosku doszedlem.. Za duzo zabawy, za drogo. Lepiej poczekac do jesieni, lub po Bozym Narodzeniu, kupic rowerek uzywany na pelnym zawiasie. Koles kupil b. dobry za 300£.

Na teraz zaczynam szukac amora powietrznego z mocowaniem na vki i tarcze, najmniej przerobek, waga pojdzie w dol. A jezdzic bede przy ładniej pogodzie, wiek vki starcza. Szukanie amora to juz inny temat, wiec nie bede tutaj dalej j twgo ciągnął. Dziekuje za odpowiedzi, pomoglo sporo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...