matiq16 Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Witam, dwa dni temu zakupiłem rower z amortyzatorem SR Suntour XCT ze skokiem 80mm i regulacją naprężenia wstępnego. Rowerem przejechałem ogólnie może z 1km jako jazda próbna, wszystko było w porządku, jakoś nie zauważyłem problemów z przednim amortyzatorem, ale gdy już wprowadzałem rower do piwnicy zauważyłem, że podczas trzymania przedniego hamulca i bujaniu roweru przód i tył, amortyzator ma lekkie luzy, może jak będę miał jutro jak nagrać to wrzucę filmik, ale są to małe luzy rzędu 1-2mm, ewidentnie widać że to luz amortyzatora ponieważ tak jakby ta "podkowa" do której przykręcamy błotnik "odsuwa się" od osi o te 1-2mm. Czy mam się martwić takim zachowaniem ? Czy po prostu tak "ma być" bo czytałem, że SR Suntour'y mają luzy i to nawet nowe, a to jest niższa półka także czy jest sens reklamować rower ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinw Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 To norma w niższych Suntourach. Wszystko to zasługa plastikowych tulei które nie mają prawa zagwarantować sztywności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matiq16 Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Czyli rozumiem, że mam się jednak nie przejmować ? Zobaczymy po jakimś większym przebiegu czy luz się dużo zwiększy. Dokręciłem na maksa śruby u spodu goleni bo nie były chyba tak bardzo do końca dokręcone ale nic się nie zmieniło. Mam jeszcze pytanie odnośnie konserwacji, wiem że to może nie w tym dziale, ale czy na ten typ amorka to jest sens psikać Brunoxem ? Chodzi o to, że wyczytałem że brunox może "wypłukać" smar. Czy lepiej po prostu czyścić lagi, a jak już będzie gorzej to rozkręcić wszystko,wyczyścić i nasmarować ? Jeśli nie powinienem tego tutaj pisać to zedytuje i dodam temat w innym dziale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blakeburn Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Gorzej już być nie może, jeśli planujesz posiadać amortyzację to weź pod uwagę wymianę. XCT czy XCM to sztampowy uginacz i wszelakie dłubanie przy nim to strata czasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matiq16 Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Wiem wiem, znam tą śpiewkę, że gorzej być nie może, tak samo rower za 1000zł to nawet do jeżdżenia po bułki się nie nadaje. Nie mam zamiaru na razie wymieniać go, dlatego pytam jak o niego dbać, a zdania jestem, że nawet o najgorszą rzecz jak zadbamy to dłużej posłuży. A jeśli dłużej posłuży to więcej czasu będzie na zebranie kasy co da efekt, że więcej będzie można wydać na nowego amora. Jeśli nie masz do przekazania mi sensownych odpowiedzi o konserwacje to się lepiej nie odzywaj bo nie takiej odpowiedzi oczekuje. Można też powiedzieć, że lepiej w nim w ogóle nie dłubać ale lepiej się przy takim nauczyć niż lepszym i coś spartolić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin9 Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) Obejrzyj te filmy. Powinny ci pomóc w serwisie Edytowane 19 Maja 2015 przez Marcin9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matiq16 Napisano 19 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Dzięki za filmiki, a co odnośnie tak jakby konserwacji na rowerze ? Jakaś wykonywać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
martinw Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Ściągaj na bieżąco syf z goleni i uszczelek. No i smaruj górne golenie. brunox, olej wazelinowy też może być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.