Skocz do zawartości

[Odchudzanie] Accent Nordkapp 11,7kg


tob

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!
niedawno złożyłem sobie rower na bazie ramy Accent Nordkapp. Nie ukrywam, że priorytetem był dobry stosunek wagi do ceny.
Wszystkie części nowe, większość upolowana na licznych wyprzedażach :teehee: niektóre również w poprzednich latach, służąc w rowerze-dawcy. W planie mam wymianę suportu (ten jest z poprzedniego roweru, już niedomaga) i może też korby (nie wiem czy warto, jest jak nowa, ale na kwadrat), być może będzie sztywny wideł o ile mi przypasuje sztywniak - na razie wprawiam się na blokadzie miękkiego ;) Jak tu jeszcze zejść z wagi małym kosztem?

Aktualna rozpiska:

Bottom Bracket (Suport) - Shimano TS30 261g

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid BB5 202g

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid BB5 224g
 
Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) (klamkomanetki) 400g ?

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire / Clarks 251g ?

Cassette: (Kaseta) Shimano HG51 294g

Chain: (Łańuch) Shimano HG50 319g

Crankset: (Korby) Shimano Alivio M410 939g

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram X-Gen 185g

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano LX 305g

Fork: (Widelec) Manitou Drake 1855g

Frame: (Rama) Accent Nordkapp 18" 1658g

Grips: (Gripy) piankowe 31g

Handlebar: (Kierownica) Kalloy 350g

Headset: (Stery) Accent 97g

Pedals: (Pedały) Shimano M520 430g ?

Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Avid 110g

Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Shimano 158g

Seat: (Siodło) Decathlon 399g

Seatpost: (Sztyca) Zoom 300g

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 36g

Shifters: (Manetki) klamkomanetki Shimano Acera 401g

Skewers: (Zaciski kół) 120g

Spacers: (Podkładki pod mostek) neco 40g

Starnut: (Gwiazdka) (ze sterami)

Stem: (Mostek) Kalloy 171g

Tire (Front): (Opona przednia) Vittoria Randonneur 580g

Tire (Rear): (Opona tylna) Vittoria Randonneur 580g

Top Cap: (Top cap) (ze sterami)

Tubes: (Dętki) Continental Tour 338g

Wheel Front: (Koło przednie) 963g

-Hub: (Piasta) Novatec D041 214g

-Rim: (Obręcz) Accent Offrider 499g

-Spokes: (Szprychy) HT 224g

-Nipples: (Nyple) (ze szprychami)

-Rim tape: (Opaska) noname 26g

Wheel Rear: (Koło tylne) 1209g

-Hub: (Piasta) Shimano M615 354g

-Rim: (Obręcz) Alex rims DH19 515g

-Spokes: (Szprychy) CN 247g

-Nipples: (Nyple) (ze szprychami)

-Rim tape: (Opaska) noname 26g

Razem: ~12,74kg

Koszt: 2268zł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dętki, sztyca, kiera, mostek, sztywny wideł. Osprzęt i korba zintegrowana ale tu już tanio nie będzie

Sztyca, kiera, mostek? Wydam setki zł i niewiele zyskam ;) na razie celuję w nową korbę ze zintegrowaną osią, 300g powinienem zejść z wagi.

 

@konec: w wyborze rozmiaru kierowałem się górną rurą i kątami, żeby były zbliżone do poprzedniego roweru, który był wygodny. Producent niestety rzeczywistą jej długość pomylił z efektywną, więc okazała się  być dłuższa niż podaje :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę zmian nastąpiło, kilka typowo eksploatacyjnych, największa zmiana to przejście na 1x8 co mi w zupełności wystarcza (36 x 11-32), a pół kilo wożenia mniej.

 

 

Bottom Bracket (Suport) - Shimano TS30 261g  FSA BB-7420 304g

 

Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid BB5 188g

 

Brake (Rear): (Hamulec tylny) Avid BB5 211g

 

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) (L) Deore 101g (P z manetką)

 

Cables: (Pancerze i linki) Jagwire / Clarks 301g 247g

 

Cassette: (Kaseta) Shimano HG51 294g mieszanka różnych zębatek shimano 275g

 

Chain: (Łańuch) Shimano HG50 319g HG40 305g

 

Crankset: (Korby) Shimano Alivio M410 894g została zębatka 36z 690g

 

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Sram X-Gen 185g 0g

 

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano LX 305g

 

Fork: (Widelec) Manitou Drake 1855g przeróbka na powietrzny 1759g

 

Frame: (Rama) Accent Nordkapp 18" 1658g

 

Grips: (Gripy) piankowe 31g 22g

 

Handlebar: (Kierownica) Kalloy 350g Tioga 179g

 

Headset: (Stery) Accent 97g

 

Pedals: (Pedały) Shimano M520 376g

 

Rotor: (Front): (Tarcza prz.) Avid 110g

 

Rotor: (Rear): (Tarcze tyl.) Shimano 158g

 

Seat: (Siodło) Decathlon 302g

 

Seatpost: (Sztyca) Zoom 295g

 

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Accent 39g

 

Shifters: (Manetki) klamkomanetka Shimano Acera 220g

 

Skewers: (Zaciski kół) 111g

 

Spacers: (Podkładki pod mostek) neco 44g

 

Starnut: (Gwiazdka) (ze sterami)

 

Stem: (Mostek) Kalloy 166g

 

Tire (Front): (Opona przednia) Vittoria Randonneur 593g

 

Tire (Rear): (Opona tylna) Vittoria Randonneur 592g

 

Top Cap: (Top cap) (ze sterami)

 

Tubes: (Dętki) Continental Tour 338g 280g

 

Wheel Front: (Koło przednie) 898g

 

-Hub: (Piasta) Novatec D041 214g

 

-Rim: (Obręcz) Accent Offrider 460g

 

-Spokes: (Szprychy) HT 224g

 

-Nipples: (Nyple) (ze szprychami)

 

-Rim tape: (Opaska) noname 21g

 

Wheel Rear: (Koło tylne) 1134g

 

-Hub: (Piasta) Shimano M615 372g

 

-Rim: (Obręcz) Alex rims DH19 515g

 

-Spokes: (Szprychy) CN 247g

 

-Nipples: (Nyple) (ze szprychami)

 

-Rim tape: (Opaska) noname 21g

 

Razem: ~12,74kg 11,7 kg

 

Koszt: 2250zł (wg katalogu 4126zł)

 

To jest minimalny set. Gdyby dodać do tego całą resztę, którą używam na co dzień, typu bidon+koszyk, oświetlenie, pompka, dzwonek, licznik, torba, rogi ergo... około kilogram więcej wyjdzie. Ale i tak nie jest źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz za innym mostkiem i sztyca. Za nieduże pieniądze (50-100 zł ) możesz zejść o kolejne gramy. Na ile jest Ci potrzebny amortyzator? W moim crossie wywaliłem go i wstawiłem sztywny (force ok 250 zl) i teraz widzę że mój praktycznie nie pracował. Nie żałuję wymiany i polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie i wymiary byś chciał... ale jakieś konkretne, których nie ma w sieci? Jak coś potrzeba to zrobię/pomierzę :)

 

 

Popatrz za innym mostkiem i sztyca. Za nieduże pieniądze (50-100 zł ) możesz zejść o kolejne gramy. Na ile jest Ci potrzebny amortyzator? W moim crossie wywaliłem go i wstawiłem sztywny (force ok 250 zl) i teraz widzę że mój praktycznie nie pracował. Nie żałuję wymiany i polecam

Mi amor nie potrzebny, ale moje nadgarstki będą tęsknić, nie chciałbym im robić tej przykrości ;) Miałem w planie wymianę na sztywny cr-mo ale nie jeżdżę tylko po asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zacznę od tego, co bym zrobił na Twoim miejscu. Już to co prawda padło, ale może Cię przekonam. Odpuść amortyzator. Kupa zbędnego złomu, który trzeba wozić ze sobą. Bardzo to ciężkie a zysk żaden. Ręce - amortyzacja na rękach - dużo efektywniejsza, a i ręce ćwiczą, pracują.

 

Co do ramy. Najlepiej samemu zobaczyć na żywo. Tylko nie ma gdzie :( Jakby mi przypasowała, to bym kupił... Tylko najczęściej jest na zamówienie.

Mógłbyś zrobić zdjęcia zbliżenia: 1. Połączenia rury podsiodłowej z wzdłużną ST TT (wg oznaczeń z rysunku wymiarowego ram Accent Nordkapp).

2. Okolic korbowodu.

3. Mocowania tylnej przerzutki.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ramę kupioną przez Internet zawsze można zwrócić :)

 

 

 

Mógłbyś zrobić zdjęcia zbliżenia: 1. Połączenia rury podsiodłowej z wzdłużną ST TT (wg oznaczeń z rysunku wymiarowego ram Accent Nordkapp). 2. Okolic korbowodu. 3. Mocowania tylnej przerzutki.

Takie wystarczą?

bzoaoaereauw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wywalenie sprężyny zwojowej z drake daje niewielki zysk wagowy, a bardzo upośledza jego pracę (próbowałem ;)) - moim zdaniem korzyść nie niweluje straty na komforcie. Jeśli chcesz coś zmieniać - kup sztywny widelec (za 100 złotych wysyłką są jakieś wynalazki w stanie surowym, za 170 - jakieś coś z namiastką amortyzacji - nie przypasuje, to odsprzedasz z mikrą stratą)

2. Więcej zyskasz zmieniając kierownicę, za 50 złotych możesz urwać ponad 100 gramów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramę kupioną przez Internet zawsze można zwrócić :)

 

Takie wystarczą?

bzoaoaereauw.jpg

Dzięki wielkie!!

No można zwrócić. Tylko że to problem, a nie nie lubię problemów, ani komuś ich sprawiać.

A jak wygląda łączenie przy korbowodzie od spodu? Jest tam jakiś uchwycik lub rurka, do prowadzenia linek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda łączenie przy korbowodzie od spodu? Jest tam jakiś uchwycik lub rurka, do prowadzenia linek?

 

Na spodzie dolnej rury są uchwyty to przewodu hydraulicznego, a linki do hamulca i przerzutek są poprowadzone górą górnej rury. Jest też dziura na przewód do tylnej lampy.

tin6c2nyu6px.jpg

 

1. Wywalenie sprężyny zwojowej z drake daje niewielki zysk wagowy, a bardzo upośledza jego pracę (próbowałem ;)) - moim zdaniem korzyść nie niweluje straty na komforcie. Jeśli chcesz coś zmieniać - kup sztywny widelec (za 100 złotych wysyłką są jakieś wynalazki w stanie surowym, za 170 - jakieś coś z namiastką amortyzacji - nie przypasuje, to odsprzedasz z mikrą stratą)

2. Więcej zyskasz zmieniając kierownicę, za 50 złotych możesz urwać ponad 100 gramów.

 

Ad.1. Samo usunięcie sprężyny i napompowaniu tak, żeby się nie zapadał przy hamowaniu, rzeczywiście jest niekomfortowe. Dlatego dałem sprężynę negatywną, jest lżej i wygodnie. Do tego nieco grubsze o-ringi, żeby wytrzymały wysokie ciśnienie (producent dopuszcza do 100psi, ale po kilku dniach uciekało). Jeszcze rozglądam się za twardszą o podobnych wymiarach.

 

Gdzie widziałeś takie widelce z mocowaniem na tarczę i wysokości A2C ok 43cm? Co to za namiastka amortyzacji? Chyba nie Suntour Swing :D

 

Ad.2. Już zmieniłem :) ok 200g mniej za 15zł ...

 

Następnym krokiem myślę, że będzie sztyca (bez offsetu), opony i koła. Gdybym jednak zdecydował się na sztywniaka, to razem z nowymi oponami zbliżę się do 10kg.

Edytowane przez tob
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moim schnie już podkład - http://allegro.pl/widelec-28-aluminiowy-rarytas-schweiz-i6343296297.html

 

Na innych aukcjach ma też wspomniane widelce z namiastką amortyzacji w postaci centralnej sprężyny. Tarczówki odpuściłem, ze sztywnym widelcem, oponami 1.75 i tubusem logo rower waży około 11 kilogramów.

 

Wysłane z EN57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociażby mosso czy force (pod mtb 26 mają ok 440 mm, trekingowe mają trochę więcej 445, force mtb 29 ma chyba 470) . Zresztą popatrz na alle...

Te znam. Pytałem gdzie sprzedają podobne za 100zł, o czym pisał @wojtasin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...