Skocz do zawartości

[serwis] Fox float 32 29" 2014 ctd - bruzdy na goleniach


stefanX

Rekomendowane odpowiedzi

robiłem ostatnio serwis amortyzatora [jak w temacie].

Zaskoczyły mnie bardzo mocno wytarte golenie górne w miejscu współpracy z tulejami slizgowymi,

Amortyzator ma przebieg:

9,5 kkm

400h

 

RS Reba 26" 2007r. po podobnym przebiegu, pod tym samym rowerzystą w tych samych warunkach nosiła jedynie delikatne ślady (wręcz tylko różnica w kolorze), ale nie bruzdy.

 

Czy aż tak jakość na przestrzeni tych kilku lat spadła? Czy to jest to sztuczne starzenie produktu?

 

Nie spotkałem w necie podobnych opinii, więc założyłem temat, czy to jakiś trefny model, czy po dzisiejszych amortyzatorach tego należy po prostu się spodziewać.

 

2015-05-16%2013.30.33.jpg

 

Paski widoczne na goleni, to bruzdy "pod palcem" wyczuwane na jakieś 0,1-0,2mm głębokości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był pierwszy. Wiem, że to niezgodne z zaleceniami. Ale reba była traktowana identycznie. I pierwszy serwis po takim samym przebiegu. Stąd moje porównanie

 

Btw. Widoczne wytarcia znajdują się poniżej uszczelek kurzowych

Edytowane przez stefanX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czy ten Fox był u Ciebie od nowości? Czy był użytkowany w takich samych warunkach jak Reba? IMO wychodzi brak serwisu. Sam fakt,że Reba nie ma takich uszkodzeń o niczym nie świadczy,co można zobaczyć w innym temacie:

http://www.forumrowerowe.org/topic/153499-przestroga-nowy-widelec-a-kwestia-smarowania/page-3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fox zaleca wymianę oleju co 30 godzin a Ty przejechałeś 400 i się dziwisz że zajechałeś amor? To że Fox potrzebuje częstszych i droższych serwisów od RS to żadna tajemnica, temat jest poruszamy w każdym wątku Fox vs Reba.

Teraz twój przypadek będzie argumentem w tej dyskusji, udało Ci się tego dowieść eksperymentalnie :P

Edytowane przez dran2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, może ktoś by zwrócił uwagę, że nie pisałem o sobie, jako o właścicielu. Nieważne.

Dla ścisłości, RS podaje interwał 50h między serwisami. Wiec tak, czy owak różnica w zużyciu nie powinna być aż tak ogromna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając że obydwa są dla bezpieczeństwa przesadzone 5 krotnie ( bezpieczne złożenie, ludzie raz do roku olej zmieniają i działa to latami ) to Reba jeździła na sucho przez 150h a fox 250h. Weź pod uwagę to że każda kolejna godzina jest gorsza od poprzedniej bo masz coraz bardziej zdegradowane uszczelki, ślizgi i więcej syfu w środku, pochodzącego zarówno z zewnątrz jak i z wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat założyłem żeby sprawdzić, czy takie zużycie jak w opisywanym przypadku to częsty przypadek. Po waszych reakcjach widzę, że jednak rzadki. Ci do ilości oleju w nowych sztućcach, to kolejny raz już czytam takie opinie. Wiec musze się zabrać za rozbebeszenie moich nowych rs reba i sid. Bo wiadomo, kto nie smaruje - ten nie jedzie. Dzięki za opinie.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o to że takie zużycie w "takim przypadku" jest czymś rzadkim bo jest czymś oczywistym. Czyms rzadkim jest "taki przypadek" czyli dopuszczenie do takiego zaniedbania sprzętu. Większość ludzi kupujących widelec za 2k o niego dba.

I o ile rozbebeszenie Twoich nowych Sidów i Reb jest dobrym pomysłem, to dużo lepszym pomysłem jest ich regularne rozbebeszanie gdy już nowe nie będą. IMO to jest główny wniosek z tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, widzę, że wybiórczo conietórzy czytają, zamiast całościowo. To może wypunktuję:

1. RS Reba 26" 2007r. po podobnym przebiegu, pod tym samym rowerzystą w tych samych warunkach nosiła jedynie delikatne ślady (wręcz tylko różnica w kolorze). Najważniejsze:

 

Ale reba była traktowana identycznie. I pierwszy serwis po takim samym przebiegu.

 

2. Nie twierdzę, że to za długi okres do pierwszego przeglądu. 

3. Na podstawie pkt. 1. mam porównanie i chciałem się od Was dowiedzieć, czy to popularny problem, Bo stare RS (<2010r) mimo identycznego traktowania zupełnie inaczej po takim okresie wyglądały. Proste pytanie - czy foxy są mniej trwałe niż rs'y (ale na podstawie poniższego pewnie tylko starsze Rs'y)

 

W ramach ciekawostki, w weekend rozbierałem rebę RLT 29" - całkiem nową i SID RLT 29" (po 370 km jedynie). Rozebrałem wszystko poza tłumikami (bo z racji ich budowy wewnątrz musi być dobre smarowanie :) ). I to co zastałem potwierdziło moje przypuszczenia i to co już wcześniej na tym forum było wałkowane. Jestem w szoku. Przede wszystkim dlatego, że w ogóle rozbieranie amora RS zaraz po zakupie to konieczność. Bo inaczej kiepsko widzę jego kondycję - nawet jeśli zajrzymy w bebechy już po zalecanych 50h. W SIDzie oleju w dolnych lagach było tyle co kot napłakał. Dosłownie kilka kropli wyleciało. Gąbki suche. W rebie minimalnie lepiej, ale też kiepsko. Dodatkowo (wiem, że temat omawiany wcześniej), ale RS zmniejszył zalecaną ilość oleju z dawnych 15 ml na 5 ml w dolnych golneniach. Mimo, ze miejsca tam tyle, że spokojnie 15, a nawet 20 ml wejdzie (sprawdzone doświadczalnie). Sprężyna powietrzna tez niedbale nasmarowana. Dodatkowo konstrukcja sprężyny również na moje w kierunku gorszego smarowania (brak gąbek i smar stały w miejsce dawniejszego oleju w sprężynie powietrznej). Nie trzeba być specjalnym bystrzachą, że widać w takim postępowaniu jasny cel producenta.

 

Dałem więc po 15ml w dolnych lagach. Gąbki ociekające olejem, sprężyna powietrzna konkretnie przesmarowana smarem PM600 i dodatkowo do niej po 1,5ml oleju.

Po tych czynnościach praca bardzo mocno na +. 

A o foxa się dopytuję, żeby w przyszłości wiedzieć, czy brać te sztućce pod uwagę. Być możne te z kashimą lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...