Cruiser Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Witam , postanowiłem zrobić przegląd mojemu amortyzatorowi Rock Shox Pilot Air XC i mam problem ze smarowaniem i dobraniem smaru otóż rok temu robiłem mu również kompletny serwis i smarowałem wszystkie uszczelki , sprężynę , ślizgi i sworznie w tłumikach smarem do sworzni konsystencją i kolorem przypominał miód.Użyłem oleju motorexa.Brakowało w nim uszczelek przeciwkurzowych i naładowałem tam smaru zamiast nich.Po tym smarowaniu amorek pracował w miarę dobrze ale smar ciągle pojawiał się na goleniach.Teraz myślę przesmarować jedynie oringi , sworznie i sprężynę małą ilością smaru typowa stałego np łt a ślizgi przy montażu jedynie posmarować tym samym olejem który będę wlewał do lag i już nie kombinować ze smarem.Planuję też dorobić uszczelki przeciwkurzowe z jakieś gąbki i nasączyć je olejem np 15w.Mam jeszcze pytanie odnośnie skoku a mianowicie obecnie jest ustawiony skok 100mm , ważę 65kg i nigdy nie udało mi się go dobić , wydaje mi się że zmiana skoku na 80mm dała by jakiś rezultat.Problem z tym że mam tylko jedną dystansową tulejkę a w manualu https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/Ad9PodBbjVAb_VLSigVHNp9EgEFvoICDBM2rJw39gHk/mtime:1372788146/sites/default/files/techdocs/03_04PilotSLandXCService.pdf jest pokazane że do zmiany skoku na 80mm potrzeba dwóch więc nie wiem czy z jedną będzie ok.Proszę o szybką pomoc ponieważ chcę go zacząć powoli składać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Po pierwsze ... jakie kurna sworznie ?? Po drugie Mam jeszcze pytanie odnośnie skoku a mianowicie obecnie jest ustawiony skok 100mm , ważę 65kg i nigdy nie udało mi się go dobić , wydaje mi się że zmiana skoku na 80mm dała by jakiś rezultat. a popróbowałeś może zmniejszyć ciśnienie ?? Planuję też dorobić uszczelki przeciwkurzowe z jakieś gąbki i nasączyć je olejem np 15w. yyyyyy wut ? Napisz to jeszcze raz po polsku, bo ciężko cokolwiek z tego zrozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 (edytowane) Dzięki za szybką odpowiedź ,Tzn nie sworznie tylko te srebrne tuleje na tłumiku :-) , co do ciśnienia to jeżdżę zupełnie bez niego , nie pisał bym o zmianie skoku gdyby było inaczej.Co do tych uszczelek to chodziło mi o te : http://rowerowy.interbikes.eu/file/46270/rock-shox-zestaw-uszczelek-goleni-pilot-sid-judy-dart-xc28-28mm.jpg.webp i nie wiem co w zdaniu o nich jest niezrozumiałe ? Po prostu chcę zrobić takie same z jakieś gąbki bo nie chcę wydać 7 dyszek bo ślizgi mam w niezłej kondycji , nie mają luzów itp.Dodam jeszcze że sprężyna jest zaznaczona na niebiesko. Edytowane 17 Maja 2015 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Co to znaczy że "jeździsz bez ciśnienia"??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 No bez ciśnienia czyli nic ciśnienia nie jest napompowane do amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Czyli to model sprężynowy z asystą bo nie ma innej opcji. A dokładniej HC, czyli Hydra Coil, czyli w jednej goleni sprężyna stalowa z tłumikiem a w drugiej goleni asysta powietrzna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Tak dokładnie , srebrny kolor , sprężyna z asystą powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Chyba że tak, bo inaczej nie wyobrażam sobie jak by to miało się nie zapaść pod swoim ciężarem, a co dopiero nie uginać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 (edytowane) No wiadomo jakby nie było sprężyny to bez powietrza nie odbijał by w ogóle , myślałem że przed wypowiedzią czytałeś o jaki amorku mowa. Dodam zdjęcia amorka z oznaczeniami: Odnośnie tego smaru na sprężynie i ślizgach to jest on konieczny? Sprężyna i tak jest smarowana przez olej to samo ślizgi i resztę części.Smar tylko miesza się potem z olejem i zamiast być 5w tak jak producent zaleca będzie dużo gęstszy i oczywiście zmieni swoje właściwości. Edytowane 17 Maja 2015 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Nie powinno być raczej smaru w hydracoilu, jedynie na uszczelkach kurzowych. w drugiej goleni gdzie jest asysta, można użyć smar lub olej w golenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Zrobiłem tak jak każe manual czyli wlałem olej ilościowo rock shox 5w tak jak w instrukcji , do tego posmarowałem małą ilością uszczelki smarem łt to samo z oringami , tulejami i sprężyną.Tam gdzie jest miejsce na gąbki zostawiłem puste miejsce , dzięki malej ilości smaru na ślizgach nadmiar wycieknie na golenie i zostanie tylko ilość naprawdę potrzebna a i tak co każda jazdę smaruje lagi brunem więc powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 (edytowane) Brunox nie służy do smarowania tylko do czyszczenia goleni i uszczelek kurzowych. To tak jakbyś smarował płynem do mycia okien albo mydłem. Edytowane 17 Maja 2015 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 17 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Dokładnie tak ale jak nigdzie nie napisałem że to smar tylko omyłkowo użyłem słowa "smaruję"chodziło mi właśnie o czyszczenie lag. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 20 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2015 Chcąc poprawić pracę amorka z moją wagą kupiłem oryginalną sprężynę z żółtym śladem czyli średnio twardą , akurat na 63-70kg wcześniej miałem niebieską czyli dwie stopnie twardszą , żółta jest trochę dłuższa od niebieskiej i ku mojemu zaskoczeniu po zamontowaniu amortyzator chodzi bardziej twardo .Nie mam pojęcia dlaczego.Mam założoną tuleje dystansową pod skok 100mm może jej wyjęcie pomogło by bo skos się trochę zwiększył z racji dłuższej sprężyny.Nie wydawał na nią majątku bo tylko 50zł a spodziewałem się że będzie bardziej miękka a tu taki zonk.Będę wdzięczny za jakiś pomysł co z tym fantem zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Mam jeszcze jedno pytanko do Was a mianowicie ile powinno być tych oringow w amortyzatorze i jakie rozmiary bo niektóre są już lekko podniszczone a wydaje mi się że poprzedni właściciel coś z nimi kombinował bo wydają się nie do końca pasować.Będę bardzo wdzięczny za ilość i wymiary , lub może ktoś ma zestaw do tego amorka albo może od innego pasują np darta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 żółta jest trochę dłuższa od niebieskiej Jeśli jest dłuższa to w tej samej "przestrzeni" w widelcu musi się zmieścić już przy montażu mniej lub bardziej ściśnięta, "napinasz wstępnie" sprężynę, utwardzasz widelec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Jest dokładnie tak jak piszesz tylko dlaczego sprężyna bardziej miękka według producenta jest dłuższa i robi się problem właśnie taki jak opisujesz tego nie mogę zrozumieć.Mogę jeszcze wyciągnąć tuleję która zmienia skok na 80mm ale z kolei w manualu jest pokazane żeby przy zmianie skoku na 80 były dwie ale w sumie tuleja na sprężynie zmienia skok a nie tłumiku. http://www.birota.ru/manuals/rockshox/service_guides/03_04PilotSLandXCServiceGuide.pdf Teraz nie wiem co z tym fantem zrobić , jeszcze jedno , wymianę sprężynę robiłem bez wyciągania go z ramy i po wyjęciu jej zauważyłem że amorek ciężko pracuje bez niej tzn nie pracował płynnie tylko jakby coś tarło.Uszczelkę i ślizgi smarowałem smarem łt czy to może być jego wina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Maja 2015 Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 Kupiłeś na pewno sprężynędo tego modelu i rocznika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 21 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2015 (edytowane) Kupiłem tą : http://www.koral.bielsko.pl/pl/84762_amortyzatory/84763_przednie/95200_sprężyna_rockshox_pilot_xc_sl.htm , nie było podanego rocznika ale między rocznikiem 2003 -2004 http://www.birota.ru/manuals/rockshox/service_guides/03_04PilotSLandXCServiceGuide.pdf a 2005 prócz wyglądu i dodanego motion control różnic nie zauważyłem wiec nie wiem czy to wina rocznika http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/05PilotXCSLService.pdf Można w ogóle sprawdzić jakoś jego rocznik szukałem jakiś oznaczeń ale nie znalazłem rocku i czy np nieszczelny o-ring lub żle dobrany może psuć kompletnie pracę amortyzatora? Edytowane 21 Maja 2015 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Przesmarowałem wszystko jeszcze raz tym razem nie łt tylko smarem motorex grease 2000 i chodzi znacznie lepiej ale nie do końca.Założyłem starą zieloną sprężynę ponieważ żółta jest ewidentnie twardsza , nie dość że jest dłuższa o parę mm to jeszcze ma grubszy zwój i ogólnie ciężej ją nagiąć.Może jest właśnie do modelu z 2005 choć nie wiem dokładnie roku mojego z manuala wynika że to rocznik 2003-2004.Pierwsza sprawa po serwisie amor bez sprężyny nie chodzi całkowicie płynnie tylko zacina się i to bardzo.Moim zdaniem wina leży po stronie plastikowej uszczelki na końcu lagi , są one na końcu obu lag i jedna od lagi z powietrzem jest bardzo luźna i tłoczek chodzi bardzo swobodnie zaś druga jest z jakaś spiralną sprężyna która chodzi bardzo ciężko i blokuję tuleję tłumika.Nie wiem czy nie wyjąć po prostu tej sprężyny bo tylko rysuje tuleje tłumika i ją blokuje.Z nią nie ma mowy o płynnej pracy nawet bo obfitym smarowaniu.Druga sprawa to te oringi tak jak już wspominałem nie wiem czy są one odpowiednie tzn ich średnice bo ktoś przede mną już rozbierał ten amorek i nie wyglądało to najlepiej.Będę wdzięczny za informację odnośnie ich ilości i wymiarów takie jak powinny być to bym sobie je dobrał lub jeśli ktoś posiada na sprzedaż to chętnie kupię taki zestaw. O to fotki tych obu sprężyn od razu widać że długość i szerokość żółtej jest większa co do zwoju i odległości to nie jestem pewien bo nie mam suwmiarki a na oko ciężko to stwierdzić.Wygląda to tak jakby ktoś źle ją oznaczył niby jako miękką albo jest od innego modelu. Na żółtej jest oznaczenie LONG WELL CSA ''HSXPO'' 125 LUB (25 i dalej nic na zielonej nic nie pisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jazda_w_2_stylach Napisano 25 Maja 2015 Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 Długo jeździłeś na nowej sprężynie? Nowe mają do siebie to, że z czasem zrobią się bardziej "miększe" i trochę "osiądą" lub może to tylko złe oznaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 25 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2015 (edytowane) Nie jeździłem na niej w ogóle , włożyłem ją zobaczyłem że jest dużo twardszy i wymontowałem z powrotem , wątpię żeby się jakoś ubiła itp.Trochę poszperałem po nazwach angielskich i wreszcie wiem co biega. Znalazłem informację producenta o sprężynach do różnych amorków rock shox i wszystko jasne.To po prostu błąd sprzedającego.Odsyłam ją i będę szukał czerwonej. https://www.sram.com/_media/pdf/service/coil_spring_chart.pdf Edytowane 25 Maja 2015 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 26 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2015 Sprawa sprężyny załatwiona , odeślę tą a że to serwis autoryzowany rock shox to poszukają lub zamówią mi sprężynę odpowiednią , może będą mieli również zestaw uszczelek to był by już komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilgd Napisano 4 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 Może zamiast kupować sprężynę wyjmij ją całkiem.Ja tak zrobiłem , zmieniłem oring na nowy zalałem olejem aż zakrył tę prowadnicę sprężyny i napompowałem pompką do amortyzatorów.Zaliczyłem kilka wypraw w tym dwie po lasach.Trzyma ciśnienie bez problemu.Natchną mnie ten temat http://www.forumrowerowe.org/topic/97178-amortyzator-rock-shock-dart3-air/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 4 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2015 (edytowane) No powiem szczerze że o tym nie pomyślałem tylko że nie wiem czy komora utrzyma takie ciśnienie bo wiadomo że to już nie będzie tylko asysta tylko trzeba będzie dobić ją konkretnie żeby utrzymała wagę roweru + moją.Wtedy można by było dobrać ciśnienie precyzyjnie do wagi rowerzysty no i byłby to już pneumatyczny widelec:P Spróbuje dobić go konkretnie na razie może zwykłą pompką może się uda ,sprawdzę szczelność i zobaczymy.Czytałem tamten temat wcześniej ale nie przyszło mi do głowy żeby wyjąc z mojego sprężynę i bawić się samym powietrzem.Dzięki za pomysł Kupiłem z rok temu taką pompkę: http://archiwum.allegro.pl/oferta/pompka-sigma-alpha-jet-manometr-i4306365088.html Dobiłem amorka bez sprężyny tylko do 60psi bo więcej nie dało rady bo wentyl jest za głęboko ale wymyśliłem że po co mam kupować specjalną pompkę skoro ta co mam funkcję zaworu rowerowego a do wentyla w amorku mogę założyć taką przejściówkę za parę zł : http://allegro.pl/adapter-przejsciowka-redukcja-sv-av-do-pv-dv-ck-i5404079185.html i będzie wystawać tyle żeby normalnie go dopompować do każdej wartości a upuszczać można zawszę już po pompowaniu delikatnie wentylem do żądanego ciśnienia. Edytowane 4 Czerwca 2015 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.