tipvip Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 Dzisiaj miałem ogromne problemy na Skandia Maraton, pogoda ładna ale w laskach były mokre miejsce i moje opony nadawały się raczej na driftowanie niż jeżdżenie. Muszę je zmienić na coś bardziej bezpiecznego. Zastosowanie: Jazda w 99% w dobrą pogodę (jak będzie lać to nie wystartuje) ale czasami coś może nie wyschnąć w lasach i tego nie przewidzisz. Czy jest jakiś ranking opon w pokazaniem wagi, oporów toczenia, przyczepności, odporności na przebicia. Ogólnie co możecie polecić? Budżet to tak myślę do 200 zł za komplet. PS: kolega ma takie: https://www.biketiresdirect.com/product/kenda-k917-karma-dual-tread-26-tire bardzo je sobie chwali.
tipvip Napisano 16 Maja 2015 Autor Napisano 16 Maja 2015 teraz mam: Przód: Schwalbe furious fred 26x2.0 Tył: Schwalbe fast fred 26x2.0 Obręcze mavic 117. https://drive.google.com/file/d/0ByJQKthhcDhuTW51RU00WWI3dzQ/view?usp=sharing https://drive.google.com/file/d/0ByJQKthhcDhuSGNyWTVmalEzSDg/view?usp=sharing
radziuGD Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 Karma dtc to bardzo przyjemne opony, obecnie masz schwalbe pewnikiem w najtańszej mieszance. Niestety gumy z tej firmy jakotako nadajace się do czegos wiecej niż rekreacja kosztuja ponad 350 za komplet.
tipvip Napisano 16 Maja 2015 Autor Napisano 16 Maja 2015 nie musi być Schwalbe nie walczę o podium bardziej dla przyjemności to robię, w większości wypadków i tak jeżdżę rekreacyjnie. Chodzi mi taką oponę żeby miała niskie opory toczenia ale przy tym nie tak bardzo się ślizgała jak jest błoto i jezdnia na skos, dzisiaj z tym miałem olbrzymie problemy , tylne koło "żyło swoim życiem" i raz przez to pięknie zanurkowałem na szczupaka w kałużę błota po kolana
modrzew Napisano 17 Maja 2015 Napisano 17 Maja 2015 Obawiam się, że będzie to trudne do pogodzenia. Także zastanów się, albo guma w teren albo ścigancka szmatka na twarde i suche warunki. Nie sugeruj się zbytnio gumami zawodników z czołówki, chyba że już będziesz im dorównywał techniką, a i oni założyli by coś konkretniejszego gdyby ścigali się w trudniejszym terenie niż oferuje typowy maraton a la Skandia. Chyba najsensowniej jest mieć drugi komplet opon. To co masz zostanie na szybkie, twarde trasy, a dokupisz coś bardziej przydatnego w błocie, piachu i innych korzeniach.
tipvip Napisano 17 Maja 2015 Autor Napisano 17 Maja 2015 ciśnienie: tył- ok 50psi, przód - 45-46. co do dwóch kompletów opon wydaje mi się że dla mnie jest to zbędne...tak jak pisałem wyżej, wycieczkowo wybieram tylko jak jest sucho, maraton ala Skandia też tylko jak sucho, w tą sobotę też mieliśmy 90-95% trasy suchej, i nie potrzebne by mi były opony do jeżdżenia w błocie, tylko takie żeby nie ślizgały się bardzo na boki na odcinkach gdzie nie zdążyło wyschnąć. Jeszcze mam stare opony takie na trudniejsze warunki ale na sucho to ciężko się na nich jeździ. I leżały w pudełku 7 lat, założę pojeżdżę zobaczę czy się nadają. Zostaje mi kupienie czegoś uniwersalnego. opona niżej bardzo popularna, warta jest uwagi, w porównaniu do Kenda Karma DST którą za 60zł można kupić: http://allegro.pl/schwalbe-opona-racing-ralph-26x2-1-zwijana-2015-cr-i5036414759.html a bieżące opony i tak będę zmieniał, tył wytarty a przód to opona TL z włożoną kamerą...i przez to nie da się jej idealnie ułożyć lekko bije na bok.
KartofeL Napisano 17 Maja 2015 Napisano 17 Maja 2015 ciśnienie: tył- ok 50psi, przód - 45-46. Następnym razem w błocie wypróbuj tył: 29 PSI (nawet mniej możesz dać będzie jeszcze lepsza przyczepność), przód: 27 PSI
tipvip Napisano 17 Maja 2015 Autor Napisano 17 Maja 2015 Tyle że błota tam było 5%))))....a na takich ciśnieniach na tych oponach pewnie bym złapał kapcia dużo szybciej. No i był bym dużo wolniejszy na 95% pozostałej trasy
KartofeL Napisano 17 Maja 2015 Napisano 17 Maja 2015 I tak polecał bym Ci jeździć na max 30 psi. Lepsza trakcja nie tylko w mokrych warunkach. Spróbuj choć raz i będziesz wiedział czy Ci to odpowiada czy nie.
radziuGD Napisano 17 Maja 2015 Napisano 17 Maja 2015 przy 50psi opona mtb już nie pracuje, też kiedyś byłem zwolennikiem jazdy na 3.5 bara ale sprawdzało się to tylko na suchych szutrach i asfalcie. Od jakiegoś czasu śmigam na ciśnieniu poniżej 2 bary i co ciekawe średnie prędkości nie spadły. Może warto zastanowić się nad szerszymi laczkami - 2.25, mają większą objętość więc powinny łapać mniej snejków na niższym ciśnieniu. To co napiszę teraz pewnie Cię zdziwi: szersze opony generują mniejsze opory toczenia przy tym samym ciśnieniu. Czyli szersza opona na niższym ciśnieniu będzie toczyć się jak węższa na wyższym. Co do RaRa, miałem kiedyś taką jak podlinkowałeś na tyle, toczyła się ładnie, niestety ma ścianki z papieru więc dość często łatać musiałem dętkę, bieżnik zanikł po mniej niż 2000 km z czego może 5% to był asfalt(na którym nie hamowałem raczej) i niestety użyta mieszanka na mokrych korzeniach nie trzyma wcale. Miałem też evo psc 2.25, też na tyle, trzymała dość dobrze na mokrych korzeniach, toczyła się cudownie, nie znikała za szybko i po 2000 km wyglądała dobrze, niestety najechałem na coś i pękła
modrzew Napisano 17 Maja 2015 Napisano 17 Maja 2015 Jakby mnie bawiło tylko jak jest sucho, twardo i szybko to już dawno przesiadłbym się na szosę
tipvip Napisano 18 Maja 2015 Autor Napisano 18 Maja 2015 EVO PSC to jednak zbyt droga jak na takiego amatora jak ja Akurat z korzeniami nie miałem problemu bo powysychały, korzenie raczej szybko schną. Najgorzej było z błotem przy poziomym nachyleniu trasy oraz w głębokim błocie. Jakby mnie bawiło tylko jak jest sucho, twardo i szybko to już dawno przesiadłbym się na szosę to nie jest do końca tak, ja uwielbiam świeże powietrze, ścieżki leśnie, polne, podjazdy, zjazdy w lasach, czasami też asfalt i szybko , nie lubię jak jest zimno i mokro - niebezpieczniej jest i potem rower szorować też nie ma czasu A szosa mnie zniechęca swoją monotonnością...wpinasz się i zapierniczasz jak wół pociągowy...wąchasz spaliny aut i widisz asfalt...asfalt i jeszcze raz asfalt. Idealnego rozwiązania nie znajdę do wyboru mam: KARMA 2.0 - http://allegro.pl/kenda-opona-karma-26x2-0-dtc-zwijana-490g-cr-i5097686728.html RR 2.1 - http://allegro.pl/schwalbe-opona-racing-ralph-26x2-1-zwijana-2015-cr-i5036414759.html RR 2.25 - http://allegro.pl/schwalbe-opona-racing-ralph-26x2-25-zwij-2015-cr-i5036414894.html Podoba mi się kenda bo ma szeroki kwadratowy bieżnik dość rzadki by odprowadzać błoto, ładnie się toczy i jest tania Zmieniłbym też dętki na jakieś lżejsze - co możecie polecić? Coś takiego: http://allegro.pl/maxxis-ultralight-detka-26x1-90-2-125-schrader-sv-i5345297478.html do kendy lub RR 2.1 chyba ok by było?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.