Skocz do zawartości

[rowery] Level R4 2015 vs Hexagon X8 2014 - Pomoc dla laika.


rock4choice

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Zanim zacznę, to chciałem się ze wszystkimi przywitać - to mój pierwszy temat, pierwszy post - także cześć wszystkim!

 

Na pierwszy rzut oka można pomyśleć że temat jest przygłupi, bo to że Level R4 jest lepszy od X8 to wie nawet taki laik jak ja. Pytanie - na ile jest lepszy? Czy to duża różnica? Chodzi o to że wybieram między tymi dwoma modelami, bo oba mogę kupić w nieco lepszej cenie niż katalogowa. W przypadku Hexagona x8 z roku 2014 jest to nieco ponad 1000zł, w przypadku R4 z 2015 - dokładnie 2K PLN. Czy biorąc pod uwagę różnicę cen, korzystne ceny obu modeli i jakość ogólną rówerów jest sens dopłacać tysiaka do Levela r4? Wyglądowo bardziej podoba mi się R4, kusi też koło 27,5.. :)

 

Tutaj linki do obu modeli:

Hexagon X8 2014 - http://www.kross.pl/en/2014/mtb/hexagon-x8

Level R4 2015 - http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-275/level-r4

Napisano

Szczerze mówiąc to nie ma tam różnicy w osprzęcie który wart jest 1000zł

 

Jak to nie ma różnicy? Hexagon X8

 

Front derailleur

Shimano Tourney TX50

Rear derailleur

Shimano Alivio M430

 

 

Level R4

 

Przerzutka przód

Shimano Altus FD-M370

Przerzutka tył

Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow

 

 

 Tych różnic jest więcej, oczywiście wszystko na korzyść  Level R4

Napisano

Wszystko zależy od tego ile będziesz jeździć i w  jakim stylu. Jak masz zamiar kupić rower aby go użyć 2x w roku to jasne. Zawsze to 1000 zł w kieszeni. R4 to fajna baza na rozbudowę  już na wiele lat. Pamiętaj że sprzedaż roweru wysyłki itp to strata czasu i czas to $ jak wiadomo : ) . W Miarę użycia sprzętu można go wymieniać na lepszy. Różnica w cenie jest adekwatna do różnic w osprzęcie (wymiana tylko amortyzatora czasem wiąże się z kosztem 1000 zł,a tu różnic jest więcej)w hexagonie nawet nie ma amortyzatora, tylko tzw uginacz. JA rok temu kupiłem a4 , już w tym roku wymieniłem kilka elementów i z 14,4 kg zszedłem na poniżej 12 kg. JUż na dłuższe trasy i podjazdy  taka waga jest fajna. Pamiętaj że oba rowery różnią się też geometrią, gdzie w r4 będzie bardziej sportowa.

 

Podsumowując

- Jak chcesz kupić rower rekreacyjny to hex

- Jak zamierzasz jeździć troszkę poważniej to wiadomo

- Możesz też znaleźć złoty środek i popatrzeć  np na kands energy 1300 który tu na forum ma obszerny temat i kosztuje niewiele więcej od hexa a jest na osprzęcie alivio...

 

Pozdrawiam

Napisano

 

 

Jak to nie ma różnicy? Hexagon X8 Cytat Front derailleur Shimano Tourney TX50 Rear derailleur Shimano Alivio M430 Level R4 Cytat Przerzutka przód Shimano Altus FD-M370 Przerzutka tył Shimano Deore RD-M592 SGS Shadow Tych różnic jest więcej, oczywiście wszystko na korzyść Level R4

 

przeczytaj jeszcze raz uważnie to co napisałem.  Nie widzę różnic wartych 1000zł


 

 

w hexagonie nawet nie ma amortyzatora, tylko tzw uginacz.

 

a w R4 to niby co jest praktycznie ten sam badziew co w hexagonie

Napisano

Te rowery które mi polecacię są b. fajne, ale chyba zdecydowałem się już na Level R4, w przyszłym tygodniu powinienem go mieć. Zachęciła mnie szczególnie opinia, że R4 to dobra baza do rozbudowy i dobry na początek poważnej jazdy - rekreacja i wypad kilka razy do roku mnie raczej nie interesuje, rower kupuje właśnie z planem dalszego w niego inwestowania i bardzo częstej jazdy. Moja firma akurat ma dostęp do Krossów "po taniości" dzięki jakiejś tam współpracy i stąd wybór marki, po drugie fajne wesprzeć polskie przedsiębiorstwo :)

 

A właśnie, tak z ciekawości, jak to jest z tą wymianą podzespołów w rowerze? Od czego warto zaczynać np. patrząc na Level R4 i jego wyposażenie? Wiadomo, nie chce kombinować od razu tylko trochę pojeździć, ale z czasem coś będę zmieniał. A wiedzę na temat amortyzatorów/przerzutek/reszty mam tylko podstawową.

Napisano

Przecież ten kross nawet tapera nie ma to gdzie tu dobra baza pod rozbudowę?

Jak dla mnie to ten r4 jest zdecydowanie za drogi jak na jego wyposażenie,  ale jak lubisz wywalać kasę w błoto to proszę bardzo. Tylko nie wiem po co zakładasz temat skoro i tak decyzję masz już podjętą ??

 

Jak już koniecznie chcesz krossa to spróbuj ponegocjować o taki http://www.t-bike.pl/kross-level-a6.html

lub http://www.t-bike.pl/kross-level-a5.html

albo taki z 2015 http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-26/level-a6

 

Wiem że to na kołach 26 ale są zdecydowanie lepsze osprzętowo a różnica miedzy 27,5 a 26 jest mała. 

Napisano

Poza osprzętem to jest jeszcze jedna różnica między Levelem a Hexagon. Level ma bardziej sportową ramę która jest dłuższa, wiec bardziej nadaje się na ambitne rekreacyjnie jeżdżenie. Hexagon za to będzie lepszy na miasto i dojazdy do pracy z racji bardziej komfortowej pozycji

Napisano

To w takim razie wiem już na pewno, że będzie Level. A powiedzcie, co sądzicie o Level A6? Tutaj link do roweru - http://www.kross.pl/pl/mtb-xc-26/level-a6. Widzę, że lepsze przerzutki, amortyzator, praktycznie wszystko jeśli chodzi o osprzęt. I oczywiście koła 26". Level A6 miałbym do kupienia za ok. 2,2K PLN, czyli jakieś 200zł drożej od R4 - warto? Biorąc też pod uwagę rozmiar kół. Zależało mi żeby były 27,5 (chce robić dłuższe trasy i mieć rower na poważniejsze jeżdzenie), ale jeśli okaże się, że ten osprzęt w A6 jest DUUŻO lepszy i warto dołożyć te 200zł nawet kosztem mniejszych kół, to może się skuszę na A6. Kurde, myślałem że wybór będzie łatwiejszy :/ :D

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...