Czacki Napisano 15 Maja 2015 Napisano 15 Maja 2015 Cześć, Moja dziewczyna kupiła sobie za grosze Giant Boulder SE, w stanie delikatnie mówiąc fatalnym. Na rowerze niby można jechać, ale coś koszmarnie strzela przy kręceniu gdzieś w okolicach korby, ustając tylko przy momencie gdy zmienia się bieg (z tyłu) i na chwilę. Koła wyglądają jak po rajdize przez sacharę i biją na boki. Ponieważ mam u siebie trochę pozostałości po starych rowerach, postanowiłem, że włożę jej nowe koła, opony, oczywiście wymienię linki, bloki V-brake, łańcuch. To strzelanie jednak niepokoi mnie, bo nie wiem, skąd na dobrą sprawę dobiega. Myślicie, że powinienem wymienić dla świętego spokoju również korbę? Pozostaje liczyć na to, że tylna przerzutka się do czegoś jeszcze nadaje Czy do tego roweru będzie pasować przysłowiowa każda? Mam spore doświadczenie w serwisowaniu własnego roweru, ale wymiany korby nigdy się nie podejmowałem i nie chcę zmienić na coś, co nie będzie pasować. Pewnie wypadałoby też zmienić tylną kasetę. Później załączę zdjęcia sprzętu, a raczej złomu.
alagor96 Napisano 15 Maja 2015 Napisano 15 Maja 2015 Może to suport, a korby beż specjalnego klucza nie zdejmiesz (o ile nie jest to jakiś starszy typ).
SovaLTD Napisano 15 Maja 2015 Napisano 15 Maja 2015 Później załączę zdjęcia sprzętu, a raczej złomu. Skoro sam twierdzisz, że jest to złom to może lepiej jest to coś po prostu wyrzucić i kupić coś co nadaje się do jazdy przynajmniej jeden sezon? Zaoszczędzisz nerwów, czasu i pieniędzy.
Artwro Napisano 15 Maja 2015 Napisano 15 Maja 2015 Jak czytam tekst z takimi bykami to aż zęby bolą,kto was uczył pisać?.Poza tym nie zmieniamy korby tylko suport.Skoro potrafisz serwisować własny rower to z tym też sobie poradzisz.
Czacki Napisano 15 Maja 2015 Autor Napisano 15 Maja 2015 Jakimi bykami? Od podstawówki nie zrobiłem nawet jednego błędu ortograficznego. Masz na myśli nieco chaotyczny i bełkotliwy sposób, w jaki opisałem problem? Przyznam, że nie jest zbyt elegancki, ale pisałem tekst na komórce, na szybko, i nie sprawdziłem tego przed wysłaniem. Forum rowerowe jest ostatnim miejscem w jakim spodziewałem się zostać posądzonym o jakieś wyimaginowane "byki". No whatever, postaram się zatem dla kolegi pisać piękną polszczyzną, zadbać o interpunkcję i składnię - a proszę bardzo. @SovaLTD Zapewne masz rację, ale dziewczyna się uparła, że ma być ta rama i ten rower. Obejdę to wymieniając w nim de facto wszystko prócz tej ramy Nie wiem jedynie, jak "ugryźć" ten suport.
Artwro Napisano 15 Maja 2015 Napisano 15 Maja 2015 Sahara,reszty nie wspomnę.To tak:na you tube masz mnóstwo manuali ,jak to że tak powiem rozgryźć.Poradzisz sobie.
Czacki Napisano 15 Maja 2015 Autor Napisano 15 Maja 2015 Przecież wiem, jak się to piszę i nie mam zielonego pojęcia, dlaczego tak moje T9 wstawiło. Oczywiście masz rację, że to błąd, ale przytyk że "nie umiem pisać" jest co najmniej zbędnym pseudo-puryzmem językowym. Pozdrawiam.
MM91 Napisano 15 Maja 2015 Napisano 15 Maja 2015 To największe forum rowerowe to jakaś tragedia. Nie dotyczy to samej strony, ale użytkowników, którzy tutaj piszą i praktycznie do każdego rowerowego złomka odnoszą sie "wyrzuć ten rower, kup używkę". Za takie posty jak poniżej powinny lecieć bany od kopa: "Skoro sam twierdzisz, że jest to złom to może lepiej jest to coś po prostu wyrzucić i kupić coś co nadaje się do jazdy przynajmniej jeden sezon? Zaoszczędzisz nerwów, czasu i pieniędzy." Drugi post i już się odnosi do wywalenia roweru. Z pewnością kupno używanego roweru zaoszczędzi i NERWÓW i CZASU, a w przypadku kolejnego złomu na pewno TEŻ PIENIĘDZY. Wy byście wszystko wyrzucili o ile na rzeczach nie znajdują się napisy takie jak XTR lub Dura-Ace. Ogarnijcie się znawcy, a raczej pseudo-znawcy którzy spisują praktycznie każdy rower na straty. Nawet nie wrzucił zdjęć tego roweru, a Wy już gościa trzymacie za słowo, że ten rower to trup, złom i 3 metry mułu. Do tematu, sprawdź dokładnie poprostu cały układ napędowy, głównie korba i suport, potem tylna przerzutka, łańcuch i kaseta. Mam na myśli sprawdź dokładnie, potem rozbierz, wyczyść, przesmaruj, złóż i wtedy kolejny raz sprawdź.
Czacki Napisano 15 Maja 2015 Autor Napisano 15 Maja 2015 Tak zrobię. Dzięki za wskazanie mi, że istnieje cos takiego jak "suport", bo nie miałem o tym zielonego pojęcia i pewnie bym utknął z tym jak dziecko we mgle:) pozdrawiam
SovaLTD Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 Ogarnijcie się znawcy, a raczej pseudo-znawcy którzy spisują praktycznie każdy rower na straty. Nawet nie wrzucił zdjęć tego roweru, a Wy już gościa trzymacie za słowo, że ten rower to trup, złom i 3 metry mułu. Przecież autor tematu SAM napisał, że jest to ZŁOM! Wiesz co to jest złom??? Proszę bardzo, pojęcie złomu z Wikipedii: Złom – w metalurgii nazwa przedmiotów metalowych, przeznaczonych do wykorzystania w procesie recyklingu poprzez ich ponowne przetopienie (złomowanie). Do złomu należą np. metalowe odpady produkcyjne, wyroby metalowe nie nadające się do naprawy, elementy konstrukcji pochodzące z rozbiórki, odpady komunalne z metalu, wyeksploatowane samochody (pozbawione elementów niemetalicznych, tzn. tapicerki, uszczelek, płynów itd.), maszyny, urządzenia i ich części, konstrukcje stalowe uszkodzone mechanicznie, skorodowane, bądź nienadające się do dalszej, bezpiecznej eksploatacji itp. Czego się czepiasz, jeśli masz wymieniać po kolei każdą zużytą część to chyba lepiej od razu kupić coś co nadaje się do jazdy niż tracić czas na naprawę ZŁOMU! @Czacki dopiero później napisał, że chce zostawić samą ramę i wymienić praktycznie wszystko, więc sam się ogarnij i czytaj ze zrozumieniem.
MM91 Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 To że napisał "złom" to nie znaczy że trzeba go trzymać kurczowo za słowa. Jak mu tak radzisz to Niech kupi następnego złoma, zobaczymy jak na tym wyjdzie bo wątpie by rower w takiej cenie był nowy i jeździł jak nowy. Niech pokaże wpierw zdjęcia tego roweru, a dopiero potem można gdybać czy go wyrzucić czy zostawić.
extremepl.rw Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 W szczególności, że Artwro sam pisze jakby słownika nigdy nie widział, nie mówiąc o syntaksie
Samvimes Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 Ja od siebie dorzuce, ze przed grzebaniem w suporcie warto wyciągnąć sztyce, dokładnie wyczyścić rurę podsiodlowa od wewnątrz i przesmarowac sztyce np smarem grafitowym. U mnie pomogło na magiczne dźwięki przy pedalowaniu. Można tez spróbować inne pedały, to akurat pomogło w innym rowerze.
alagor96 Napisano 16 Maja 2015 Napisano 16 Maja 2015 @@MM91, Ty chyba nie rozumiesz dlaczego tu często jest tak pisane. Nie chodzi o wiek, czy cenę roweru tylko o jego typ. Wielu ludzi kupuje makrokesze z dwoma amortyzatorami i tarczami i zamierza je naprawiać, albo modernizować, co nigdy nie ma sensu. Mogę Ci zaświadczyć, że jeśli ktoś miałby rower mający ze 30 lat, warty 100 zł, i prosiłby o pomoc przy jego naprawie, znalazłby tu pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.