Skocz do zawartości

[MOSTEK] względem kierownicy - [KĄTY GIĘCIA]


rafaells

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczó i z góy przepraszam jeśli zdublowałem temat - niestety nigdzie nie mogłem znaleźć podobnego wpisu... :/

A więc do rzeczy. Mój problem polega na tym, że szukam kierownicy i mostka o odpowiednim kącie do jazdy XC. MAm 183 cm wzrostu i ramę 19 ale rama wydaje się za krótka. Obecnie posiadam mostek sztywny o długości ok 100 mm.

Chciałbym kupić sobie giętą kierownicę o szerokości 680 mm - m.in. w celu odciążenia nadgarstków i mostek o długości max. 110 mm. No i tutaj pojawia się cały problem - bo chciałbym kupić sobie mostek regulowany coś jak Hawk Accenta do kierownicy giętej w górę 4" do tyłu 8' i zastanawiam się czy wygięcie 8' do tyłu nie mija się z celem wydłużenia pozycji. BArdzo podobają mi się gięte kierownice. Jeżdżę na rowerze XC - zwyczajnym Kands'ie 1300 v- brake i zdarza mi się czasami delikatnie skakać z krawężników i zjeżdżać po schodach - oczywiście z umiarem bo nie jest to rower do all mountain ani enduro. 

  Zdaję sobie sprawę, że ciężko będzie pogodzić wygodę - tj. wydłużoną postawę ze zwiększeniem mojej długości pozycji, wiem ,że najlepiej byłoby mieć krótszy mostek, to wtedy jest lepsza zrywność roweru. Ale staram się znaleźc jakieś optymalne rozwiązanie dla mojego typu jazdy.

No i znowu pytanie, czy opłąca się kupować ten regulowany mostek do szerokiej kierownicy o długości 110 cm - czyli 1 cm dłuższy od obecnego. Czy nie lepiej byłoby kupić sztywny mostek do kierownicy o gięciu 4 stopnie -góra i 8 stopni tył?  Czy przy tym zgięciu  8 stopni do tyłu wyjdzie mi taka sama długość jak obecnie i nic na tym nie zyskam. :/ 

Zdaje sobie sprawę, że przy takim secie rower może się wydawać komiczny, ale muszę jakąś podratować tę pozycję na tym rzęchu...

Pomóżcie, pozdrawiam :)

elo


a i chciałbym dodać, że wybierając mostek regulowany sugeruję się możliwością ustawienia/wyregulowania większego wzniosu, ale oczywiście bez przesady.


myślałem wcześniej też o tym,a by ewentualnie  zakupić mostek nawet krótszy poniżej 100 mm a zakupić sobie taką sztycę z offsetem. Tylko podobno nie jest możliwe aby siodełko cofnąć do tylu wystarczająco i ten efekt nic nie daje. A jak w rzeczywistości jest, to nie wiem. Znacie jakieś modele z offsetem do 70 zł? :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z tym mostkiem, weź kup kierownicę i będziesz wtedy wiedział czy potrzebujesz dłuższy mostek czy nie.

No i nie regulowany do XC, do miejskiego albo trekinga obleci, ale nie XC.

Siodełko ustawia się żeby kolano było w odpowiedniej pozycji względem pedałów - poczytaj na forum i na internecie, YouTube, jak ustawić siodełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siodełko daje się do tyłu jeśli preferuje się jazdę siłową a w przód jeśli kadencyjną - tak też piszą w internetach

 

@rafaells

co do gięcia, to już kwestia subiektywna, mnie nie bolą nadgarstki przy backsweep 9*.

co do szerokości, kup lepiej 720 i docinaj jeśli będzie potrzeba

mostki regulowane odpuść zgodnie z radą KartofLa

 

Masz też błedne pojęcie o xc, współczesne xc to  podjazdami co wypruwają z człowieka flaki a następnie zjazd po trasie dh

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki chłopaki za rady. - ale Powiedźcie mi jak to jest z tym wygięciem kierownicy jeżeli teraz mam mostek 100 lub 90 mm to jak zamontuję kierownicę z gięciem 4 stopnie podgięte do góry i 8 do tyłu. Mostek mam taki standardowy zoom-a... :) jedno jest pewne, na pewno będzie wyższa postawa niż przy tej standardowej, którą miałem - bodajże 3 stopnie wzniosu.  


@radziuGD - powiedz jaką masz kierownicę? jak przy wygięciu do tyłu 9 stopni ma się twoja postawa? ja się boję po prostu, że jak wybiorę kierownicę tak wygiętą do tyłu za bardzo to nic mi nie da kupno dłuższego mostka od obecnego - mam 90 mm bodajże,  a przecież chcę trochę podratować pozycję - bo rama wydaje się ciut za krótka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Backsweep nie "skróci" pozycji na rowerze a obciąży nadgarstki. U siebie mam Kieres 720mm z 10° do tyłu i jest ekstra. Kup tanią kierownicę np 720mm i docinaj na odpowiednią długość. Tak jak juz radziu pisał. Na próbę możesz pożyczyć od kogoś dłuższy mostek i ocenić zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko, nie chce przesadzać z szerokościa kierownicy. Bo 720 to już za ddużo bybyło by - nie chcę stracić aż tak dużo na zwrotności kierownicy. Myślę, że 680 to jest maximum. Ale jak kupię za długi mostek to też pozycja pochylona nie będzie wsprzyjała dobremu wchodzeniu w zakręty. Rozumiem, że przy gięciu 4 stopnie w góre też kierownica będzie nie najniżej i  nie będę się marwił o wysokość - więc pewnie zrezygnuję z regulowanego mostka i kupię pewnie te 110 maksymalnie. Ale też mi się nie widzi szeroka kierownica przy takim długim mostku. Kurde bujam się z tą dezyzją już jakieś 2 tygonie.

help :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kartofel - no chyba masz rację. Z tym, ze i tak muszę kupić mostek bo ten jest firm "zoom" i aby sobie zamontować szerszą, giętą to muszę kupić ze średnicą 31,8 a obecnie mam 25,4 - także coś muszę wymyślić.  z tego co widzę, to praktycznie nie znajdę kiery ze średnicą 25,4. 


jednak nie miałem racji, sorki za moją ignorancję... :) są i ze średnicą 25,4


co prawda taniej nie chcę kupować, jakiś konkretny model poleci ktoś? tak do 130 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzięki chłopaki za rady. - ale Powiedźcie mi jak to jest z tym wygięciem kierownicy jeżeli teraz mam mostek 100 lub 90 mm to jak zamontuję kierownicę z gięciem 4 stopnie podgięte do góry i 8 do tyłu. Mostek mam taki standardowy zoom-a... :) jedno jest pewne, na pewno będzie wyższa postawa niż przy tej standardowej, którą miałem - bodajże 3 stopnie wzniosu.  

@radziuGD - powiedz jaką masz kierownicę? jak przy wygięciu do tyłu 9 stopni ma się twoja postawa? ja się boję po prostu, że jak wybiorę kierownicę tak wygiętą do tyłu za bardzo to nic mi nie da kupno dłuższego mostka od obecnego - mam 90 mm bodajże,  a przecież chcę trochę podratować pozycję - bo rama wydaje się ciut za krótka. 

 

różnica 3* giecia w obojetnie którą stronę, praktycznie nie przesuwa gripów dalij jak kilka milimetrów, jesli postawa ma być bardziej pionowa, to potrzeba kierownicy o wznosie 30mm (lub wiecej podkładek pod mostek), kąt gięcia do góry to  nie to samo co wznos

 

Co do mojej kiery, to akurat zły przykład - ma ona 760, a mostek 30, tylko moja rama w rozmiarze L ma 680mm w górnej rurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki chłopaki za rady.

No obecnie, jak wyżej wspominałem postawa wydaje się ciut za krótka- może  1 cm lub  2 coś by zmieniły. 

 

no nie pozostaje nic innego jak zaryzykować i zamówić tę o to kierownicę... 

 

 

            http://velo.pl/czesci/kierownice/answer/protapertm-expert-720-am

 

 

mój rower obecnie tak wygląda(tylko się nie śmiać, że tanie padło) :) i jak kupię sobie mostek z mniejszym kątem w sensie bardzie na "-" minus, to postawa się wydłuży no ale fakt będzie wtedy niżej niż obecnie. Ale cóż albo rybka albo pipka... 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie ludzie jak zmieniają kierownicę na szerszą to kupują krótszy mostek żeby pozycja się nie zmieniła, ostatecznie decyzję musisz podjąć sam i nie ma co się czaić tylko brać, a jak będzie coś nie tak to zmienisz, szybciej Ci z tym zejdzie niż czytanie całych internetów świata i zastanawianie się czy 1 cm zmieni Ci życie na lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację @KArtofel, już podjąłem decyzję, - żę kupuję kierownicę giętą 4 góa 8 - tył i mostek maksymalnie 100 mm, aby jeszcze jakoś w miarę wchodził w zakręty kierownicę ewentualnie skrócę. Jedyną rozkminkę mam nad tym jaki kąt dobrać, ale coś trzeba wybrać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...