Artur1989 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Witam Mam amortyzator Rock Shox Judy SL i z powodu złuszczającej się farby odałem dolne golenie do malowania. Zamówiłem równierz uszczelki przeciwkurzowe z piankami ( czy w tym modelu stosowano pianki do smarowania goleni, bo wczesniej ich nie było). Producent zaleca olej rock shox 10W który ma lepkość wynoszącą 33 cSt @ 40C. Czy można zastosować olej przekładniowy ATF 220 lub ATF 320 które mają odpowiednio lepkośc wynoszącą 37 cSt @ 40C oraz 35 cSt @ 40C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Chodzi ci o olej do tłumika, czy ogólnie do smarowania goleni ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur1989 Napisano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Chodzi ci o olej do tłumika, czy ogólnie do smarowania goleni ? Olej przekładniowy jako olej do tłumika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Wiesz, no teoretycznie jak spełnia parametry to sie nadaje, ja olej przekładniowy lałem do hamulców i było ok. Z reszta zobaczysz, jak będzie mulił, to zmienisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Można też spróbować z olejem rzepakowym ... jedna cholera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur1989 Napisano 14 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 (edytowane) Przy składaniu amortyzatora w tym modelu smarować czymś ślizgi? Np. smar teflonowy, zwykły smar lub Brunox deo smar? Edytowane 14 Maja 2015 przez Artur1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Brunox deo nie jest smarem i nigdy nie powinien móc znaleźć się w środku widelca. Służy tylko do czyszczenia lag i uszczelek Z ZEWNĄTRZ, w środku rozpuszcza smary, oleje i sieje ogólne spustoszenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur1989 Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Na ślizgi można więc użyć samru teflonowego, czy starczy tem sam olej co pracuje w amortyzatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Do dolnych lag i na gąbki pod uszczelki kurzowe powinieneś dać też olej, i tu można już dać 15W chociaż jak dobrze uszczelnisz to i 10W starczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur1989 Napisano 15 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Według instrukcji do wersji Judy nalezy wlać od spodu do lagi z komorą powietrzną 30ml oleju 10W (ewentualnie 5W lub 15W) , 160ml tego samego oleju od góry do tłumika oraz 10ml od góry do sprężyny powietrznej. Czy lać jeszce olej w inne miejsca o których wspomina tobike. Aktualnie mam u siebie wspomniany wcześniej olej ATF 220 oraz olej do amotyzatorów 15W o lekości 15,4 cSt @ 40 (parametry podobne do oleju rock shox 5W). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.