Darnok28 Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Witam rowerową brać, Matury skończone, więc podjąłem się nowego wyzwania - odnowienia nowonabytej szosy. Oto kilka fotek jak wyglądała zaraz po zakupie: http://zapodaj.net/f795de20a9c76.jpg.html http://zapodaj.net/cc2340877ea02.jpg.html http://zapodaj.net/c42e34b569caa.jpg.html http://zapodaj.net/4920867b2a1fe.jpg.html http://zapodaj.net/4d72bc8f7a674.jpg.html http://zapodaj.net/983dc2f48f48d.jpg.html Jak widać, rower trochę zaniedbany, ale poza klamkami wszystkie części wydają się być oryginalne,poza klamkami i tutaj rodzi się moje pierwsze pytanie:Jakiej klasy jest aktualny osprzęt oraz czy jest sens wymieniać korbę i blaty i przerzutki na coś klasy Shimano golden arrow 105 lub właśnie na golden arrow?Nie jestem w stanie określić jaka korba wisi konkretnie, ale przerzutki to simplex sx 410, manetki również simplexa.I jakich klamek powinienem szukać jeśli stawiałbym na oryginalny stan roweru? orientuje się ktoś? Podczas rozkładania roweru pojawił się problem z odkręceniem kasety, gdyż mój klucz okazał się za mały. Podpowie czym mogę ową kasetę odkręcić oraz gdzie taki klucz dostanę?Oto zdjęcie kasety: http://zapodaj.net/dc3d51cbd506e.jpg.html ostatnia sprawa to kwestia kosmetyki. Takie części jak hamulce, kierownica, mostek, wszystkie możliwe nakrętki, obejmy, śruby od sterów są mocno zaśniedziałe, porysowane, mają trochę ciemnych przebarwień od smaru i całego brudu świata z którym rower miał do czynienia. W jaki sposób mogę im przywrócić dawny wygląd zewnętrzny? Czy polecacie jakieś specjalne pasty polerskie czy inne magiczne specyfiki. Z rdzą sobie poradzę, ale co potem? Rozumiem, że to co jest poodkształcane i ma uszkodzenia mechaniczne to mogę tylko wymienić, ale np kierownica posiada pełno malutkich wżerów, da się coś z tym zrobić?kiera - http://zapodaj.net/5bf15b1950ffe.jpg.html mostek - http://zapodaj.net/62b773a32caa5.jpg.html Z góry dziękuje wszystkim, którzy zdecydują się mi pomóc;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Podczas rozkładania roweru pojawił się problem z odkręceniem kasety, gdyż mój klucz okazał się za mały. Podpowie czym mogę ową kasetę odkręcić oraz gdzie taki klucz dostanę? A nie jest tam gdzieś napisane, że to Mallard? Jeśli tak, to tu pisałem jak to odkręcić (witamy w świecie francuzów ) http://www.forumrowerowe.org/topic/179220-wolnobieg-jak-odkrecic-wolnobieg-z-roweru-klasse/ P.S. Może się mylę, ale to mi raczej przypomina wolnobieg. kierownica posiada pełno malutkich wżerów, da się coś z tym zrobić? Papiery ścierne (różnej gradacji) filc+pasta polerska. Tu masz tutorial: http://szosa.org/topic/3989-polerowanie-aluminium-poradnik/ A efekt może być jak u naszego forumowego kolegi Crisso (mam nadzieję, że nie obrazi się za wklejenie zdjęcia jego mostka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 czy jest sens wymieniać korbę i blaty i przerzutki na coś klasy Shimano golden arrow 105 lub właśnie na golden arrow? Jeśli zęby nie są poważnie powycierane to wg mnie nie ma sensu wymieniać korby. Masz ładną stylową francuską korbę. Co więcej od niej chcieć. Te plastikowe zaślepki śrub prawdopodobnie rozpadną Ci się pod śrubokrętem podczas odkręcania i odsłonią zardzewiałe śruby. jakich klamek powinienem szukać jeśli stawiałbym na oryginalny stan roweru? Klamki Weinmana np: http://tufotki.pl/H0GGD http://s1.tufotki.pl/2013/08/29/M04cS-mOeOvn.JPG?v=2 Jakiej klasy jest aktualny osprzęt Simplexy to standardowy sprzęt montowany we francuzach. Jakiej klasy są te konkretnie nie wiem . Złote strzały oczywiście pasowałyby stylistycznie i były produkowane w latach z których pochodzi Twój rower, wiec to fajne zamienniki (jeśli Ci nie zależy na 100% oryginalności) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darnok28 Napisano 16 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 @Garlock, Dziękuje ci, twoja pomoc kolejny raz jest nieoceniona. Co do roweru, to masz rację - To jednak wolnobieg Mallard. Zaniosę to znajomego serwisu, może w ramach przysługi mi to odkręcą.Co do polerki poczyniłem już zakupy, na dniach wezmę się do roboty i na bieżąco będę dawał znać jak prace się posuwają. c: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorbiBxl Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Gdybys chcial wymienic suport to przygotuj sie na to, ze beda schody - ja wlasnie zakonczylem zabawae z Peugeotem PX10 z 1973r i wymienilem suport na Velo Orange tu masz wiecej info na temat moich przejsc z przebudowa tego zabojada powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 O widzę, że jest następny wielbiciel francuskiej rowerowej myśli technicznej Cyt "Kupujac tego peugeota wogole nie mialem pojecia jak wiele typow ram, osprzetu i czesci jest na rynku i jakie konkretnie siedza w tym sprzecie jaki nabylem - przyznaje kupilem w ciemno bo bylo po taniosci." Skąd ja to znam... P.S. Ten łańcuch pod siodełkiem to zapasowy czy zabezpieczenie, żeby Ci ktoś Brooksa nie podiwanił? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NorbiBxl Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Tak sie sklada, ze tu gdzie mieszkam to co jest na rynku wtornym (gieldy, komisy, bazary, pchle targi) to w 95% ta wlasnie francuska mysl techniczna Czlowiek gupi i sie nie zna wiec wtapia kase w takie wlasnie wynalazki Medal ma dwie strony - mozna tanio kupic i wtopic, ale mozna tez sie czegos przy okazji nauczyc i wyciagnac wnioski co tu wiecej pisac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darnok28 Napisano 23 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2015 Rower już prawie złożony do kupy. Jeśli chodzi o suport to chodzi bez zarzutów, więc na razie o tym jego wymianie nie myślę, ale pojawiły się dwie inne kwestie. A mianowicie:Nie idzie odkręcić wolnobiegu. Moją głupotą straszną było wyplecenie koła z piasty i wyrzucenie szprych. Byłem z nim w serwisie rowerowym i serwisant stwierdził, że nie ma możliwości odkręcenia go bez zniszczenia piasty. na próbę wkręcił ją w imadło i już po chwili pojawiły się pierwsze rysy. I teraz czy macie jakieś pomysły co z tym fantem zrobić? w niedalekiej przyszłości zamierzam spróbować z podgrzaniem gwintu i może wtedy puści, ale to dopiero jak nabędę ten klucz od Sachsa.Druga sprawa - klamki. Znalezienie oryginalnych z tego modelu chyba będzie graniczyło z cudem. znalazłem takie ogłoszenie, ale najpewniej nieaktualnehttp://bestiaheniu.bikestats.pl/1188299,Oddam-dwa-cacka-w-dobre-rece-szosowe-klamki-Weinmann.htmlWiecie może gdzie mogę jeszcze poszukać? pozostaje ebay?Oraz co sądzicie o tych jako zamiennik:http://allegro.pl/klamki-hamulcowe-weinmann-z-dokladkami-i5360412421.htmlCzy może te będą lepsze?http://olx.pl/oferta/uzywane-retro-klamki-weinmann-23-8-szosa-baranek-CID767-ID92MG3.html#a0a052fda0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darnok28 Napisano 30 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2015 http://allegro.pl/piasta-tyl-maillard-36-szprych-i5403202230.htmlCzy ta piasta będzie się nadawała pod 6 rzędowy wolnobieg maillarda?Jeśli nie, to jakiej mam szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.