Skocz do zawartości

[Oświetlenie] Lampa przednia pod dynamo - pytanie


Kolzwer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dzień dobry

 

W mojej (Luxos B) opcja OFF wyłącza wszystko, opcja ON/AUTO daje automat - za dnia mocniej świecą diody do jazdy dziennej, po zmierzchu więcej mocy idzie w diodę oświetlająca jezdnię. Innymi słowy poza pozycją off (wyłączenie wszystkiego) diody do jazdy dziennej świecą zawsze. 

 

Pozdrawiam. 

Napisano

Dziękuję za konkretną odpowiedź. Z racji tego, że używam też ładowarki zależało mi właśnie na możliwości całkowitego wyłączenia.

 

Mam na uwadze jeszcze wersję 80lux bez oświetlenia dziennego.

https://www.rowerystylowe.pl/p-7369/lampka-rowerowa-buschampmuller-lumotec-iq-cyo-premium-senso-plus-80lux

Dla tego modelu nie znalazłem informacji o przełączniku, czy ktoś z forumowiczów miał styczność z tą wersją?

Napisano

Sam się zastanawiam nad tymi dwoma modelami

 

https://www.rowerystylowe.pl/p-7369/lampka-rowerowa-buschampmuller-lumotec-iq-cyo-premium-senso-plus-80lux

 

https://www.rowerystylowe.pl/p-7279/lampka-rowerowa-buschampmuller-lumotec-iq-cyo-t-premium-senso-plus-80lux

 

zastanawia mnie czy warto tyle wydawać kasy na te lampki, czy faktycznie świecą tak mocno i rewelacyjnie czy tez trochę lepiej niz moja axa 30 ?

Kolejne pytanie chodzi mi o podtrzymanie na postoju i te denerwujące miganie przy rozpędzaniu czy w nich też występuje takie coś?


Chłopaki powiedzcie mi co to za model ile ma luxów bo cena chyba ok ? Warto? http://allegro.pl/lampa-przod-bm-q-cyo-6-42v-dc-do-elektrykow-i5330586384.html

Napisano

Zgadza się model z T ma światła dzienne.

 

zastanawia mnie czy warto tyle wydawać kasy na te lampki, czy faktycznie świecą tak mocno i rewelacyjnie czy tez trochę lepiej niz moja axa 30 ?

http://www.baslerbikes.de/index.php/baslerbikes-2-Scheinwerfervergleich-2013-november.html

 

Oczywiście na jasność trzeba brać poprawkę, bo bardzo łatwo zafałszować zmieniając parametry zdjęcia. Cyo Premium nie ma, ale optyka jest ta sama co w Edelux2. Jak widać Echo/Pico nie ma podejścia ;)

Napisano

Powinna świecić podobnie do modelu RX5.

Materiały producenta, więc jasność na 100% przekłamana:

Mam wrażenie, że świeci nieco węziej niż Cyo Premium.

Napisano

Dzień dobry

 

Nie ma co się sugerować zdjęciami producentów i innymi zdjęciami z netu. Myślę, że nigdy nie będą odzwierciedlać stanu faktycznego. Nawet te 80 lux nie będzie świecić tak mocno, jakby sobie tego można życzyć w danej sytuacji ;) 

 

Lampki zgodne z StVZO świecą dosyć szeroko i pierwsze wrażenie jest takie, że światła na asfalcie jest zdecydowanie mniej niż w innych lampkach, które świecą bardziej punktowo. Mówię o moich wrażeniach z obcowania/ testowania tego typu lampek - zaskoczenie i lekkie rozczarowanie, które po pewnym czasie jednak mija na korzyść bardzo dobrego rozkładu światła. Halogeny to nie są i nigdy nie będą, ale to dobre rozwiązanie. 

 

Subiektywna opinia. Jeśli nie masz za dużo kasy to dozbieraj i weź którąś z droższych/ mocniejszych lampek... Może nawet najdroższą ze stajni B&M - w dłuższym okresie to się zawsze opłaca - na korzyść technologii i jakości wykonania.

 

Poza tym będziesz mieć świadomość, że masz aktualnie najmocniejszy i najlepszy sprzęt, jaki występuje na rynku i nic mocniejszego na ten rodzaj zasilania nie kupisz i że zrobiłeś wszystko, aby zapewnić sobie i innym maksymalne bezpieczeństwo na drodze ;) To bardzo istotne.

 

Z czasem dokup np. jakiegoś Convoya do jazdy poza asfaltem i doświetlania w kryzysowych sytuacjach. 

 

Pozdrawiam 

Napisano

Ta lampa ma być używana 98% miasto, żaden teren w teren mam sc600w w razie czego :) mi się podoba rozkład światła w tych lampkach ponieważ bardzo dobrze oświetlają drogę, znaki itp a nie walą punktowo.....

Napisano

Nie ma co się sugerować zdjęciami producentów i innymi zdjęciami z netu. Myślę, że nigdy nie będą odzwierciedlać stanu faktycznego.

Na jasność przy zdjęciach nigdy się nie patrzy i nie porównujemy, chyba że znamy parametry naświetlania (przeważnie przy serii testów od jednej osoby/zespołu można porównać). Głównie chodzi o rozkład światła, to ciężej przekłamać.

ponieważ bardzo dobrze oświetlają drogę, znaki itp

Małe ale, jeżeli lampa dobrze oświetla znaki, to wali innym po oczach. Większość znaków jest nad głowami, więc się tego obejść nie da, chyba że zaczną robić asymetryczne wiązki światła w rowerach.

Oświetlenie drogi jest dobre dopóki jedziemy po prostej, jak się przechylamy w zakrętach, to snop robi się węższy. Pod tym względem Cyo Premium ma lekką przewagę nad Roxim-em, ale do Luxos-a pewnie i tak nie ma podejścia ;) (któremu i tak trochę jeszcze brakuje do ideału)

 

Lampki zgodne z StVZO świecą dosyć szeroko i pierwsze wrażenie jest takie, że światła na asfalcie jest zdecydowanie mniej niż w innych lampkach, które świecą bardziej punktowo. Mówię o moich wrażeniach z obcowania/ testowania tego typu lampek - zaskoczenie i lekkie rozczarowanie, które po pewnym czasie jednak mija na korzyść bardzo dobrego rozkładu światła. Halogeny to nie są i nigdy nie będą, ale to dobre rozwiązanie.

Kwestia ustawienia lampy, ja niezależnie od typu staram się ustawić tak, żeby mieć równomierne oświetlenie, więc z latarki nie mam jasnej plamy.

Wrażenie mniejszej ilości światła w lampkach drogowych wynika z odcięcia, po prostu nie oświetlają drzew, prawie wszystko idzie w drogę.

StVZO nie jest wyznacznikiem szerokości wiązki. Porównaj sobie Ixona, Lyt, Fly z Luxosem, wszystkie spełniają normę, a różnica w szerokości świecenia kolosalna.

 

Porównanie do halogenów jest nie na miejscu, bo nie typ źródła światła się liczy, a jak zostanie uformowany snop.

Napisano

Witam.

 

Byłem wczoraj na małej wycieczce i muszę przyznać, że zakup zaliczam jako udany. Światła jest bardzoooo dużo i centralnie pod kołem jak i oświetla całą drogę również z chodnikiem ! Porównywaliśmy z kolegą do PICO 30 i pierwsze moje wrażenie było takie, że Pico świeci dalej i jaśniej. Natomiast to tylko złudzenie ponieważ moja daje o wiele więcej światła inaczej rozłożonego. A cały fun zaczyna się na drodze. Nawet słyszałem wczoraj komentarz pewnego rowerzysty ,,chłopie co ty masz za latarkę'' z zasięgiem też jest dobrze to taki kompromis między szerokością świecenia a zasięgiem. Dziś jak pogoda dopisze to wybiorę się do lasu i zobaczymy co z tego wyjdzie, bo na miasto to aż  za dużo światła. Funkcja AUTO działa wyśmienicie gdy wjechałem do tunelu lampka automatycznie się zapaliła a po wyjechaniu świeciła jeszcze jakąś chwilę (podtrzymanie)

Funkcja podtrzymania bardzo fajna sprawa, lampka świeci około 5 minut słabszym światłem co umożliwia nam np, otworzenie garażu, w moim przypadku w całkowitej ciemności.

Na razie to tyle dziś jeszcze po testuje i zdam relację.

 

Co do kolegi Pro to myślę, że lepiej warto dopłacić i kupić coś mocniejszego. Jeżeli szukasz kompromisu (zasięg-szerokość) to może zastanów się nad tą, którą ja kupiłem ?

Napisano

Według mnie nie ma sensu dopłacać do Cyo 60Lux. Trochę jaśniej, ale znacznie mniejszy obszar oświetla. Jak już dopłacać do do tych Premium, które szerzej świecą.

Napisano

Dokładnie jak kolega wyżej pisze.

 

Tak sprawdzałem 4 bite minuty świeci na podtrzymaniu :)

 

P.S. Kolega chyba nie słucha co się do niego pisze i drąży nie potrzebnie.

Napisano

Tak lampka prezentuje się na rowerze:

56280316001945527352_thumb.jpg

 

61012853471986921647_thumb.jpg

 

17001249630154722482_thumb.jpg

 

73176570021527347931_thumb.jpg

 

Na początku zdziwiłem się jej rozmiarem (nie wyobrażam już sobie B&M Eyc). Objętościowo jest mniejsza o dobrych kilka cm od lampki AXA Spot. Diody do jazdy dziennej świecą mocno przez co rower wyróżnia się na drodze. Z braku czasu i złej pogody nocny test za kilka dni.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...