Vesther Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Witam, próbuje sie zdecydowac czy wziac Lazaro Integral czy Elitary, czyli 290zl róznicy za tarcze Tourney 160mm + BR-M395 zamiast V-Brake Tektro, hamowac maja mase ~90kg nie licząc roweru. Pytanie moje brzmi: Jezeli nie mam w tej chwili budżetu zeby całość zmienić od razu na Deore, warto brac te M395 w ogóle? Czy tak tanie hydrauliki są warte swoich pieniedzy/zrobia roznice? Czy może lepiej wziąć teraz V-Brake i mieć póżniej te 290zł już na rzecz Deore M615 jakichs? Za wszelkie odpowiedzi dziekuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 13 Maja 2015 Udostępnij Napisano 13 Maja 2015 Weź wersję z m395 . Aby zmienić vbrake na tarcze musiałbyś później wymieniać piasty na takie z uchwytem do mocowania tarczy co podniosłoby koszta . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ovDarkness Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 Z całym majdanem (ja+rower+ szpej) ważę ze 115kg spokojnie i m395 dają radę. Klocki żywica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HoXen Napisano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2015 Polecam do 395 włożyć bardzo dobre metaliki. Ja tak zrobiłem i bez większej siły z 30km/h droga hamowania nie jest dłuższa niż 4m a można zejść jeszcze niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2015 Jeśli tak czy inaczej chcesz mieć hamulce tarczowe to weź rower w wersji z tarczami, z powodów podanych powyżej. Natomiast sama jakość a przede wszystkim trwałość tanich Shimano jest warta przemilczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Weekend_pl Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 WItam. Ja mam te m395. DO tej pory miałem v-braki. Byłem zachwycony. Ważę 80kg a czasami wożę przyczepkęz dzieckiem wiec całość około 130kg jak nic. Hamuje się idealnie. Jakże się zdziwiłem jak przeczytałem przed sekunda gdzieś na necie że to najtańsze hamulce na rynku :-)))) Sam jestem gadżeciarzem i pewnie jak bym miał je kupić to pewnie bym wolał droższe ale naprawde wydawanie choćby złotówki więcej na inne hamulce JEST BEZ SENSU. Te hamuja idealnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Te hample to jakościowe ścierwo, kolokwialnie się wyrażając. Dwa tygodnie temu wymieniłem na gwarancji zacisk, bo sikał. Dziś rower wrócił z reklamacją bo wszystko w tylnym hamplu było zalane olejem mineralnym. Wymieniony zacisk też się zlał, tym razem przez odpowietrznik. To nie pierwszy i nie ostatni taki hamulcowy "zonk" od S. Od kiedy Shimano oferuje tanie hydrauliki są to najbardziej awaryjne hamulce na rynku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walkingchair Napisano 16 Września 2015 Udostępnij Napisano 16 Września 2015 Jak hydro od shimano to tylko slx 675 lub wyższe (zee,Saint) xt to to samo co slx. M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 WItam. Ja mam te m395. DO tej pory miałem v-braki. Byłem zachwycony. Ważę 80kg a czasami wożę przyczepkęz dzieckiem wiec całość około 130kg jak nic. Hamuje się idealnie. Jakże się zdziwiłem jak przeczytałem przed sekunda gdzieś na necie że to najtańsze hamulce na rynku :-)))) Sam jestem gadżeciarzem i pewnie jak bym miał je kupić to pewnie bym wolał droższe ale naprawde wydawanie choćby złotówki więcej na inne hamulce JEST BEZ SENSU. Te hamuja idealnie. Ja moge tylko potwierdzic...mam M395 od 2013, zrobily jakies 6kkm, wymienilem jak do tej pory tylko klocki w tylnym zacisku, Absolutnie zero problemow. Z rowerem waze ok 110kg. Juz pare pazy pisalem o nich przewaznie w wątkach w których Tobo wieszał na nich psy. Wychodzi ze jestem szczesciarzem iż trafiły mi sie tak trwałe M395. ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Jeśli porównujecie hamulce Shimano Sam jestem gadżeciarzem i pewnie jak bym miał je kupić to pewnie bym wolał droższe ale naprawde wydawanie choćby złotówki więcej na inne hamulce JEST BEZ SENSU. Widać, że nie masz porównania co do hampli Shimano. Ergonomia , jakość wykonania, skuteczność tych najtańszych nie powala, łagodnie rzecz ujmując. Co do awaryjności się nie wypowiem, ale wypowiedź serwisanta nie pozostawia złudzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Kilka lat temu problemowymi hamplami nr 1 na rynku były wszelkiego rodzaju Avidy. Jednak problemy udawało się - przynajmniej w nowych sztukach - rozwiązać stosunkowo łatwo - nieprawidłowe odpowietrzenie fabryczne na przykład. Faktem jest że po kilku latach nadawały się praktycznie zawsze do śmietnika - spuchnięte uszczelki, zatarte tłoczki, korpusy zjedzone przez korozję. Shimano cierpi na problem jakości uszczelek w zaciskach - rekordziści ciekną już w stanie fabrycznie nowym, wiele sztuk puszcza płyn w ciągu kilku miesięcy od rozpoczęcia użytkowania. Tanie Shimano były i nadal są kiepskie jakościowo - jednak od pojawienia się modeli z 3 i 4 na początku oznaczenia modelu problemy są plagą, a ilość tych hamulców na rynku olbrzymia. Wg mnie nie ratuje ich nawet to że pochodzą z grup "rekreacyjnych" - pozostałe komponenty tych grup również, nie oznacza to jednak że problem jest wpisany w ich eksploatację, tak jak to jest z hamulcami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Jeśli porównujecie hamulce Shimano Widać, że nie masz porównania co do hampli Shimano. Ergonomia , jakość wykonania, skuteczność tych najtańszych nie powala, łagodnie rzecz ujmując. Co do awaryjności się nie wypowiem, ale wypowiedź serwisanta nie pozostawia złudzeń. Wszystko zależy od warunków użytkowania, nie sądze żeby każdy musiał posiadac koniecznie conajmniej SLXy żeby zatrzymać rower, szczególnie gdy jezdzi np w miescie. Ergonomia ? a co masz do zarzucenia klamce M395 wbija sie w palce ? czy co się dzieje ? ? Skutecznosc ? Bez problemu stajesz na przednim kole jesli masz taką potrzebe (przynajmniej ja na moich tak moge zrobic z waga 95kg), trwałość hmm używam od 3 lat w miescie codziennie i nie widze problemu najmniejszego, nawet klamki luzów nie złapały. Hamuje conajmniej 20razy w kazda strone jadac do/z pracy, srednia predkosc z ENDo (włączona autopauza ) 24km/h... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Powitoł Jak hydro od shimano to tylko slx 675 lub wyższe (zee,Saint) xt to to samo co slx.M Właśnie kupiłem używane M615. Ucieszony szukam kół do nich, adapterów, info jak odpowietrzyć... a tu taka informacja Zdruzgotanym.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
walkingchair Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 (edytowane) Jak masz używane to pewnie starsze a więc istnieje szansa na to że się nie zeszczaja. Nowe to porażka u kolegi m615 są i zeszczala się klamka jak wymienili to inna sztunia zaczęła się pocic. Zależy ile lat mają te twoje, załóż je, jak zeszczaja się to kupisz slx 675 Edytowane 17 Września 2015 przez walkingchair Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Września 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Właśnie kupiłem używane M615. Z radości bym nie skakał bo daleko im jakością do 596. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Wszystko zależy od warunków użytkowania, nie sądze żeby każdy musiał posiadac koniecznie conajmniej SLXy żeby zatrzymać rower, szczególnie gdy jezdzi np w miescie. Ergonomia ? a co masz do zarzucenia klamce M395 wbija sie w palce ? czy co się dzieje ? ? Skutecznosc ? Bez problemu stajesz na przednim kole jesli masz taką potrzebe (przynajmniej ja na moich tak moge zrobic z waga 95kg), trwałość hmm używam od 3 lat w miescie codziennie i nie widze problemu najmniejszego, nawet klamki luzów nie złapały. Hamuje conajmniej 20razy w kazda strone jadac do/z pracy, srednia predkosc z ENDo (włączona autopauza ) 24km/h... A nie pomyślałeś, że nie każdy jeździ do pracy na rowerze? Niektórzy jeżdżą np. po górach, w alpy... Do pracy to w ogóle nie wiem po co tarczówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 (edytowane) A nie pomyślałeś, że nie każdy jeździ do pracy na rowerze? Niektórzy jeżdżą np. po górach, w alpy... Do pracy to w ogóle nie wiem po co tarczówki. Wlasnie o tym pisałem w pierwszym zdaniu... sory ze nie wymienilem wszystkich mozliwosci uzytkowania roweru i nie przypisalem odpowiednich hamulców do kazdego rodzaju uzytkowania. ;-) Jak nie wiesz po co komu tarczówki w rowerze ktorym jezdzi do pracy to poszukaj w necie ;-) jakie sa za i przeciw .. moze komus pasuja do jego uzytkowania bardziej niz inne ;-) Tak czy siak nie kazdy potrzebuje SLXów Edytowane 17 Września 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siemalysy Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Powitoł Właśnie kupiłem używane M615. Ucieszony szukam kół do nich, adapterów, info jak odpowietrzyć... a tu taka informacja Zdruzgotanym.... Z radości bym nie skakał bo daleko im jakością do 596. Nie straszcie mnie Czytając opinie chyba zaczynam żałować, że nie dołożyłem do SLX - ów... Kupiłem nowe M615 na początku czerwca tego roku. Do dziś nic specjalnego z nimi się nie dzieje. Po skróceniu przewodów w tylnym zacisku nie cofał się jedez z tłoczków. Po odpowietrzaniu wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poochaty Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Cinol sam się prosisz o takie komentarze. Piszesz , że bez sensu kupowanie innych hamulców. A potem ktoś to przeczyta, kupi, spali na pierwszej dobrej gorce w górach i będzie miał pretensje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Ja też śmigam na 615 i zero problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 (edytowane) Wystarczy ze bedzie czytał ze zrozumieniem ;-) A nie wyłapywał tylko przez swoje klapki to co mu nie pasuje I kategorycznie negował to co według niego jest bleee. Generalnie moje wrazenie po czytaniu niektorych postów na tym forum jest takie, ze jest wiele tematów niemalże "Sakrum", o ktorych wiedze posida tylko wąskie grono "kapłanów" rowerowych, a cała reszta uzytkowników może tylko pobierać nauki, po tym, jak dokonali uprzednio profanum np wybierając heble nizsze niz SLX. Nie wiem po co dmuchać takie balony, ale może ktoś czuje sie lepiej jak komus dowali po grubosci na forum, zamiast odpisac w przyjazny sposób. Edytowane 17 Września 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Te hamulce są kiepskie, czy używasz ich w mieście, w górach, czy na trenażerze. Co z tego że rower jest mieszczuchem i jeździ po płaskim 10 km z punktu a do b jeśli jakość uszczelek jest kiepska i hamulce szczają, bynajmniej nie z powodu wielkich obciążeń. Bo jeśli poszczany jest zacisk w nowym hamulcu w rowerze wyciągniętym z kartonu to podlegał do tego momentu jakiemuś obciążeniu? Czy nie każdy potrzebuje slx'ów? Każdy kto chce kupić przewidywalne hamulce, szczególnie jeśli bierze je w detalu. Ty masz jedną parę eksploatowaną 3 lata, ja oglądam te podróby hamulców na co dzień, rocznie w setkach sztuk. Nie twierdzę że piszesz tu bajki, że są to heble wyśmienite a realnie to qupa o czym pisać nie chcesz. Nie wątpię że możesz być zadowolony, tak jak i inni użytkownicy. Ja jednak z perspektywy doświadczeń z tym sprzętem napiszę za każdym razem - to badziew który należy omijać możliwie szerokim łukiem, szczególnie jeśli chce się kupić nowe hamulce "w pudełku". Może co do możliwości slx'y są dla wielu na wyrost natomiast ich przewidywalność co do jakości jest o wiele lepsza. Jeśli ktoś nie potrzebuje jakości i ma pieniądze na ekstra wydatki - niech kupi niskie modele Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Tobo, a może Twoje doświadczenia to też efekt skali zalania rynku tymi hamulcami? Moje 395 odsłużyły już ok. 2700-2800km tylko po górach i Jurze. W tym kilka wypadów na mrozie (Jura). Wymieniłem tylko klocki z tyłu i z przodu (żywiczne schodzą szybko w górach). Ze dwa razy przegrzałem tarcze, ale nie zaszkodziło im. Siła hamowania wystarcza na mnie ze sprzętem i bagażem czyli ok. 105-110kg. Piszesz też o tym, że dawniej klękały Avidy. Moje Juicy 3 były w 2009 kupione z rowerem i od razu serwisowane - wymiana tłoczka w klamce wraz z uszczelnieniami. Potem w 2011 robił je Andrew głównie (long story) profilaktycznie i do dziś żyją bez żadnego już serwisu - tylko wymiana klocków. Koledze padły uszczelki w J3. Kupione z rowerem w 2010 r. i nigdy nie serwisowane. 395 działają lepiej niż wysłużone J3, więc je zastąpią w HT. Do fulla zamierzam kupić nowe XT, bo ładne i może będą jeszcze lepsze Jak się mają moje doświadczenia do opinii internetowych niech każdy sam oceni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Oczywiście że ma na to wpływ "zalanie rynku". Jednak żadne tarczówki do pojawienia się tych nie były tak problemowe i to w sposób nienaprawialny. Oczywiście - można dorobić uszczelki, jednak z punktu widzenia "normalnej" naprawy nie jest to rozwiązanie. Jak napisałem - wierzę że jest wielu zadowolonych posiadaczy. Jednak jeśli ktoś prosi o radę co wybrać - nie widzę żadnego powodu żeby je polecić. Do Avidów można było przynajmniej dostać praktycznie każdą część, bez względu na model, Shimano oferuje części zamienne w postaci całego zacisku. Moich "osobistych" Siemano budżetowych miałem 2szt 486, 2szt 446 i jedną nową deorkę. We wszystkich ciekły zaciski, z czego deore był z nowym fabrycznie. Z tańszych tarczówek miałem lub mam nadal Hayesa Ryde, Avida Elixir1 i dwa Juicy 3. J3 był po remoncie, padł po roku od remontu, Elixir 1 po 2 latach z czego użyty był zaledwie kilkanaście razy, Ryde robi za spowalniacz w mieszczuchu, też czas na niego. Jeśli ktoś zapyta o wybór jakiegokolwiek roweru z tanimi heblami to moja opinia będzie podobna. Shimano są jednak tak czy inaczej najczęściej w takich rowerach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Wszystko zależy od warunków użytkowania, nie sądze żeby każdy musiał posiadac koniecznie conajmniej SLXy żeby zatrzymać rower, szczególnie gdy jezdzi np w miescie. Wychodząc z takiego założenia, zahamować możesz nawet nogą i wtedy nie potrzebne są hamulce. Ergonomia ? a co masz do zarzucenia klamce M395 wbija sie w palce ? czy co się dzieje ? Potestuj wyższe modele , gdzie do hamowania używasz jednego palca , to szybko zmienisz zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.