Skocz do zawartości

[opona] Opona a hamowanie


Hobson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od lata zeszłego roku miałem założone dwie opony Maxxis Ignitor 1,95" zwijane, zarówno na przód i na tył. niedawno, po jakiś 4-4,5 tys przejechanych kilometrów, tylna opona wyłysiała i zaczęła kiepsko zachowywać się na luźnym podłożu, więc wymieniłem obie opony na Michelin Wild Gripper 2,1". Jednocześnie wymieniłem szczęki hamulcowe - v-brake Tektro na Shimano XTR z równoległym prowadzeniem klocków. I nastąpiło takie zjawisko: hamulce są dużo silniejsze, mają lepszą modulację i działają o niebo lepiej od poprzednich. ALE rower jako całosć wydaje mi się hamować o wiele gorzej, bo opony zamiast zatrzymywać rower to ryją glebę i zostawiają w ściółce skid gorszy, niż traktor leśniczego, niezbyt dobrze przy tym wytracając prędkość. Może to być co prawda subiektywne wrażenie, bo moze np. na mocniejszych hamulcach jeżdżę szybciej i trudno mi wyhamować albo coś, ale na wcześniejszych Ignitorach jestem pewien, że zatrzymywanie się szło rowerowi o wiele lepiej (mimo tego, że hamulce, a przynajmnij szczęki, był o wiele gorsze). Czy to jest ogólnie możliwe, żeby opona miała aż tak negatwny wpływ na hamowanie? Myślicie, że warto by było założyć starego Ignitora, który wcześniej jeździł na przodzie i ma jeszcze jakieś 60% bieżnika, na tył i sprawdzić jak rower się zachowa? A moze to jednak z jakiegoś powodu wina nowych hamulców? Czy ciśnienie ma wpływ na to, jak rower hamuje? W oponach jest dętka, nie przeszedłem jeszcze na te fanaberyje typu mleko i w ogóle.

 

 

Pozdrawiam,

    Maciek

 

 

PS. Mam do oddania 'za piwo' oponę Maxxis Ignitor w wersji semi-slick, klocki boczne ~80%, bieżnik centralny ~20% Zwijana, 1,95", waga ~520g + błoto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę posprawdzałem, popróbowałem, potestowałem, i doszedłem do wniosku, że winne są jednak hamulce, a nie opona: były bardzo mocno naciągnięte i dużo łatwiej blokujowały koło i stąd się brało rycie, słabsza trakcja i wrażenie rzucania dupą na prawo i lewo. Po podregulowaniu jest o wiele lepiej, pozostaje jeszcze poćwiczyć technikę hamowania i niehamowania :) Poza tym jeżdżę ostatnio trochę szybciej, niż dotychczas, i z tego powodu też jest mi pewno trudniej zatrzymać rower.

 

A oponę Maxxis Ignitor bardzo polecam do XC, jakby ktoś się zastanawiał :)

 

Dzięki i pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...