Skocz do zawartości

[waga roweru] Northtec Caledon - nie za ciężki jak na crossa?


Pawk89

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

wczoraj dotarł do mnie rower crossowy Northtec Caledon VB i generalnie rower wydaje się w porządku, poza wagą któa przekraca 15kg (ok 15,2 kg rama 19) chociaż w specyfikacji jest 14kg (brak rozmiaru ramy) czy w podobnej lub niewiele wyższej cenie (ok 2000 zł) dało by radę kupić crossa jakieś 1,5 kilo lżejszego? Znalazłem takiego Authora  http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/reflex-2015 - producent deklaruje 13,5 kg - o ile to są prawdziwe dane czy te 1,5 kg w crossie będzie robić różnicę?

Napisano

Większość producentów delikatnie ujmując "mija się z prawdą" podając wagę, część nie podaje wcale. Często jest podawana bez pedałów nawet jeśli są sprzedawane wraz z nimi lub jest podawana waga pierwotnej specyfikacji która (co jest zazwyczaj zaznaczone na stronie producenta) później się zmienia.

 

Od swojego roweru możesz odjąć nóżkę i osłonę korby, zyskasz co najmniej 300gram.

Napisano

Waga ze strony pewnie bez pedałów, stopki, rozmiar najmniejszy możliwy... I tak wychodzi.

Author podaje 13,5kg dla ramy 20"

Większość producentów delikatnie ujmując "mija się z prawdą" podając wagę, część nie podaje wcale. Często jest podawana bez pedałów nawet jeśli są sprzedawane wraz z nimi lub jest podawana waga pierwotnej specyfikacji która (co jest zazwyczaj zaznaczone na stronie producenta) później się zmienia.

 

Od swojego roweru możesz odjąć nóżkę i osłonę korby, zyskasz co najmniej 300gram.

 

Bardzo możliwe, ale 15 kg to chyba wciąż za dużo jak na crossa za ok. 1700 plnów.

 

A czy te 1,5kg w crossie zrobi realną różnicę w jeździe?

 

 

 

 

Napisano

O różnicy w jeździe można się wypowiedzieć kiedy będzie się znało realną wagę porównywanych rowerów, a bardziej realną wagę ich kół ...

Napisano

Bardzo możliwe, ale 15 kg to chyba wciąż za dużo jak na crossa za ok. 1700 plnów.

 

Raczej jest to standardowa waga w tym segmencie cenowym niestety.

 

A czy te 1,5kg w crossie zrobi realną różnicę w jeździe?

 

Lepiej jest mieć rower lżejszy niż cięższy, lecz jak @@Rulez zauważył wiele można zyskać na masie rotującej czyli kołach. W Twoim przypadku opony ważą pewnie jakieś 700 - 800 gram. Zajeżdżasz je i wymiana na coś lżejszego, najlepiej zwijaną. Spokojnie możesz ugrać 150 - 200 gram na jednym kole a to bardzo dużo.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...