Pawk89 Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Witam, wczoraj dotarł do mnie rower crossowy Northtec Caledon VB i generalnie rower wydaje się w porządku, poza wagą któa przekraca 15kg (ok 15,2 kg rama 19) chociaż w specyfikacji jest 14kg (brak rozmiaru ramy) czy w podobnej lub niewiele wyższej cenie (ok 2000 zł) dało by radę kupić crossa jakieś 1,5 kilo lżejszego? Znalazłem takiego Authora http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/reflex-2015 - producent deklaruje 13,5 kg - o ile to są prawdziwe dane czy te 1,5 kg w crossie będzie robić różnicę?
BikerLight Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Większość producentów delikatnie ujmując "mija się z prawdą" podając wagę, część nie podaje wcale. Często jest podawana bez pedałów nawet jeśli są sprzedawane wraz z nimi lub jest podawana waga pierwotnej specyfikacji która (co jest zazwyczaj zaznaczone na stronie producenta) później się zmienia. Od swojego roweru możesz odjąć nóżkę i osłonę korby, zyskasz co najmniej 300gram.
Shiryu Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 Waga ze strony pewnie bez pedałów, stopki, rozmiar najmniejszy możliwy... I tak wychodzi.
Pawk89 Napisano 12 Maja 2015 Autor Napisano 12 Maja 2015 Waga ze strony pewnie bez pedałów, stopki, rozmiar najmniejszy możliwy... I tak wychodzi. Author podaje 13,5kg dla ramy 20" Większość producentów delikatnie ujmując "mija się z prawdą" podając wagę, część nie podaje wcale. Często jest podawana bez pedałów nawet jeśli są sprzedawane wraz z nimi lub jest podawana waga pierwotnej specyfikacji która (co jest zazwyczaj zaznaczone na stronie producenta) później się zmienia. Od swojego roweru możesz odjąć nóżkę i osłonę korby, zyskasz co najmniej 300gram. Bardzo możliwe, ale 15 kg to chyba wciąż za dużo jak na crossa za ok. 1700 plnów. A czy te 1,5kg w crossie zrobi realną różnicę w jeździe?
Rulez Napisano 12 Maja 2015 Napisano 12 Maja 2015 O różnicy w jeździe można się wypowiedzieć kiedy będzie się znało realną wagę porównywanych rowerów, a bardziej realną wagę ich kół ...
BikerLight Napisano 13 Maja 2015 Napisano 13 Maja 2015 Bardzo możliwe, ale 15 kg to chyba wciąż za dużo jak na crossa za ok. 1700 plnów. Raczej jest to standardowa waga w tym segmencie cenowym niestety. A czy te 1,5kg w crossie zrobi realną różnicę w jeździe? Lepiej jest mieć rower lżejszy niż cięższy, lecz jak @@Rulez zauważył wiele można zyskać na masie rotującej czyli kołach. W Twoim przypadku opony ważą pewnie jakieś 700 - 800 gram. Zajeżdżasz je i wymiana na coś lżejszego, najlepiej zwijaną. Spokojnie możesz ugrać 150 - 200 gram na jednym kole a to bardzo dużo.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.