Skocz do zawartości

[Koła] bezdętkowe 29"


Nabzor

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Proszę o opinie.

 

Chciałbym zakupić kola bezdętkowe. Obecnie używam Bontrager at-850.

Co możecie polecić, chciałbym odchudzić i wage kół i uzyskać mozliość jazdy bez dętki. 

Szukam propozycji budżetowych.

 

 

Rower HT. Jazda Mazowsze + okazjonalne polskie góry.

 

 

Napisano

Kup koła ze zwyczajnymi obręczami lub same obręcze. Od siebie mogę polecić obręcze DT Swiss 533D - tanie i szerokie. Obręcze tej firmy mają same dobre opinie jeśli chodzi o konwersję na bezdętki i mogę potwierdzić - moje siadły bez problemu.

 

Do tego zwyczajne opony - nie muszą być dedykowane do bezdętek. Geax/Vittoria bardzo dobrze się uszczelniają, Conti, Schwalbe różnie, (ale u mnie Rocket Rony trzymają ciśnienie lepiej niż na dętkach).

 

Potrzebujesz tylko zestawu do konwersji (wentyle, taśma, mleko), ale najtańszy zestaw Rubena Supra też świetnie daje radę :thumbsup:

 

Różnica między zwyczajnymi kołami a tubeless tylko taka, że zamiast dętek kupujemy zestaw...

Napisano

Polecam jednak kupić obręcze typu Tubeless Ready - mają inne ranty i opona łatwiej się uszczelnia. Opony również lepsze będą Tubless Ready a na pewno te z trochę sztywniejszymi ściankami. Taśmy nie trzeba kupować oryginalnej, wystarczy np Gorilla Tape a wentyle najlepsze beda z odkrecanym rdzeniem zeby kompresorem mozna bylo dmuchnac ale taki wyciety ze starej detki tez bedzie OK. Wazna jest jakosc wykonania samego tublesa (naklejenie tasmy odpowiedniej szerokosci, umieszczenie wentyla).

Napisano

Podzielcie się doświadczeniem z podstawowymi modelami kół bezdętkowych.

 

  1. Jakie modele polecacie?  
  2. Jakie to da benefity wobec kół dętkowych  ( zakładam że użyję kołó + opona bezdętkowa)
  3. Czy waszym zdaniem waro posiadać dwa komplety , gdzie bezdetkowe uzwyane sa  na np,. maratonach, scieżkach itp.

 

Napisano

ad1. bez określenia budżetu ciezko będzie cokolwiek polecić, dla niektórych crank brothers iodine 2 może się kwalifikować do kół budżetowych

ad2. możliwość jazdy na nizszym ciśnieniu, eliminacja snejków, niższe opory toczenia, lepsza praca opony, samolatanie się opony przy mniejszy uszkodzeniach

ad3. to już musisz sobie sam odpowiedzieć, czy czujesz potrzebę posiadania dodatkowego kompletu, coby nie bawić się w zmianę opon, ktora potrafi byc upierdliwa w przypadku tlr

 

Jeśli na pytanie 3 odpowiadasz sobie stanowczo "nie" to budżetowe rozwiązanie masz w poście nr 2, ewentualnie zamiast dt możesz kupić wtb frequency i23

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...