upperhill3 Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 (edytowane) Czesc, Mam od kilku miesiecy hamulce deore XT br-m785 kupione nowki, okladziny metaliki. Po pewnym czasie poluzowala mi sie sruba od amora i olej troche zalal tarcze. Teraz tarcza odtluszczona. Klocki niby spoko. Pojechalem specjalnie na spora gorke i grzalem hamulec zeby troche go spalic w srodku, ale lipa. Moj kolega ma XTRy z 2010r. bodajze i biroa na kolo od razu. Moje albo po mocnym dogrzaniu albo zatrzymuja ale nie z taka sila jaka oczekiwalem. I tu mam pytanie do posiadaczy tych hamulcow czy wasze od razu po wcisnieniu biora na kolo i po prostu stajecie w miejscu praktycznie niezaleznie od predkosci? Dodam ze moim jedynym wyznacznikiem jest ten XTR kolegi bo od momentu pierwszego zalozenia swoich XT byly zle odpowietrzone i po prostu nie wiem jakiej sily mam oczekiwac od nich. Kupujac je mialem nadzieje ze przy stanowczym wcisnieniu klamki po prostu polece na twarz jak przesadze, a tu lipa Bardzo prosze o pomoc P.S. klocki z radiatorami, tarcza z przodu 180 i waze 62kg wiec dla tego hamulca chyba jestem jak piorko ^^ Edytowane 10 Maja 2015 przez upperhill3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 (edytowane) Najprawdopodobniej sam sobie odpowiedziałeś - zalałeś olejem, klocki niby ok z naciskiem na "niby"... A dwa - hamulec powinna cechować dobra modulacja, a nie ruszysz klamkę i blokada. Edytowane 10 Maja 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Klocki do wypalenia, tarcza do porządnego odtłuszczenia, przetrzyj wnętrze zacisku i poskładaj, wyreguluj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Mam te heble i siła hamowania nie jest imponująca.Jest nawet mniejsza niż deore 535+klamki slx+ okładziny unex.Zmieniłem okładziny na Unex i teraz mogę bez problemu hamować dwoma palcami.Konkluzja jest taka,że hamowanie na fabrycznych okładzinach raczej nie oderwie Ci twarzy Druga kwestia:ile ważysz ? Ja z rowerem i w pełnym rynsztunku ok.95 kg więc niemało. W kwestii zalanych olejem okładzin-istnieje spora szansa ,że załatwiłeś je na amen ale zrób tak jak radzi kolega-wypal je i przetrzyj drobnym papierem ściernym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Na 100% klocki zostawiłeś zatłuszczone moje slxy przy tarczy 180 i wadze 65kg stawiają na koło naciskając klamkę 1 palcem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
upperhill3 Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 mam male rece i nie jestem wymagajacy co do modulacji jedyne czego pragne to wypadania przez kierownice dzieki mojemu ostremu XT w takim razie zajrze do klockow dzieki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Klocki i tarcza na 100% nie są w pełni odtłuszczone. Musisz bardzo dokładnie odtłuścić tarcze, natomiast klocki spróbuj wypalić w piekarniku, ale nie wiem czy to pomoże. Być może zostały trwale uszkodzone przez zalanie olejem. Trudno będzie ustalić czy da się je przywrócić do odpowiedniego stanu. Jeśli chcesz mieć pewność, że wszystko będzie działać w pełni swoich możliwości to kup nowe klocki (mogą być fabryczne, oryginalne, takie jak masz) i podjedź do serwisu aby odpowietrzyli Ci hamulec. Zapewne jest lekko zapowietrzony, skoro od początku miałeś problemy z postawieniem na koło. Ja w o wiele słabszych hamulcach Shimano M445 nie mam żadnego problemu z postawieniem na koło nawet przy sporej prędkości (ważę 68kg), a XT to dużo lepsze hample, więc również bez problemu powinieneś stawać na kole. Jeśli chcesz aby hamulec działał w pełni swoich możliwości to odtłuść tarcze, wymień klocki i odpowietrz układ. Wtedy będziesz zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
upperhill3 Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 spieklem 2 razy klocki i dobrze dotarlem 2 razy no i po 2 razie w koncu ujrzalem zlota warstwe (teraz wiem co czuja goscie trafiajacy na zyle zlota xd) wciskam klamke do konca i w koncu mam sie na czym zabic ale musze przyznac ze przy malych predkosciach roznica pomiedzy br 395 (drugi rower) a moimi 785 nie jest kto wie jaka (znaczy xt troche mocniej drze ale nie na tyle by jakos 395 ktore sa znacznie tansze byly zauwazalnie gorsze) moze przy wiekszych predkosciach to inaczej wyglada dzieki wielkie wszystkim za posty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 To dobrze, że jesteś już zadowolony. Ale przykładowo ja nie mogę wcisnąć klamki "do końca" w opór bo wtedy natychmiast przeleciałbym przez kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
upperhill3 Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 w takim razie widze ze musze pomyslec nad odpowietrzaniem znow dzieki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filipog44 Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 Myślę, że tak, bo gdyby nie były zapowietrzone to nawet jednym-dwoma palcami mógłbyś bez problemu podnieść tylne koło przy prędkości 20-25 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 Ale przykładowo ja nie mogę wcisnąć klamki "do końca" w opór bo wtedy natychmiast przeleciałbym przez kierownicę. XT mają regulację klamki i gdy masz krótsze palce ustawiasz sobie klamkę pod siebie. Możesz ustawić ją tak, że bez problemu dotknie kierownicy przy maksymalnym naciśnięsciu. Jednak takie ustawienie to chyba kilkuletnie dziecko może mieć, bo klamka jest naprawdę blisko i łatwo dobić nią do końca. Ja mam SLX 675 maksymalnie odsunięte od kieraty i jednym palcem mogę przelecieć przez kierownicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.