Skocz do zawartości

[rower] hybryda do 6000zł


kinder1041

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jak w temacie ...

 

szukam czegoś szybkiego lekkiego co łatwo połyka KM 

 

mam jeden typ   Specialized sirrus expert carbon disc 

 

http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/multi-use/sirrus/sirrus-expert-carbon-disc#specs

 

 

co myślicie o tym rowerku czy może jest coś lepszego w podobnych pieniądzach ? ....

 

teraz mam Focus Crater Lake 1.0 cały na osprzęcie Deore XT ale chce coś szybszego i lżejszego ...

 

większość tras to asfalt rzadko szuter ...

 

Focus-em zdarzało mi się robić trasy ponad 200KM więc szukam czegoś co na długich trasach będzie odpowiednie ...  nie chce typowej szosówki wolę coś bardziej pomiędzy rowerem szosowym  a crossem ...

 

 

z góry dzięki ...

Napisano

Jest jeszcze carbonowy Trek FX:

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/road/fitness/fx/7_7_fx/#

 

Są modele od Cube'a:

http://cubebike.pl/rowery/tour/sl-road/cube-sl-road-sl-black-anthrazit-blue-2015/

http://cubebike.pl/rowery/tour/sl-road/cube-sl-road-race-black-white-red-2015/

 

Wysyłkowo może być Canyon:

https://www.canyon.com/pl/roadbikes/bike.html?b=3625#tab-reiter1

 

Przy takim budżecie to osobiście jednak bym już nie kupił aluminiowej ramy. Właśnie carbonowy Sirrus byłby moim numerem 1. Co do konkretnego modelu, który wskazałeś, to spotkałem się z dwiema opiniami, że te manetki microSHIFT są średnie.

 

Napisano

Ja bym jednak patrzył głównie pod kątem idealnego dopasowania geometrii do preferencji, i oczywiście przy rowerze bez amortyzacji karbonowa rama będzie lepszym wyborem.

"Nie typowa" szosówka to cyclocross, rowery tego typu mają tą przewagę, że oferują 3 chwyty na kierownicy, można sobie wybrać pozycję na długiej trasie ...

Napisano

Wskazany trek robi bardzo dobre wrażenie na żywo.

7.7 to szosowy Madone 3.1 z prostą kierownicą.

Słabą stroną są koła i... geometria, rower jest bardzo krótki, rozmiar 58 ma 567mm długości górnek rury. Lka speca ma 600. 

Napisano

Trek zwyczajnie poszedł na łatwiznę. Dlatego waśnie tak bardzo podoba mi się Sirrus, bo w jego przypadku ,,zgadza się'' nie tylko sam materiał ramy, ale i cyferki ją opisujące. 

Napisano
Taa, ale to nie wina ramy , koła są dużo cięższe niż nie jedne MTB : DT Swiss Axis 2.0 Wheelset 700c OEM New as used on Specialized Allez Elite bicycles. Front & Rear with Cassette and skewers Do tego stosunkowo ciężkie drutowe opony ... Tak to już jest ze Specem (i nie tylko) ...

 

 

a jak bym zmienił na takie DT Swiss Axis 4.0  takie koła są zamontowane w najwyższym modelu sirrus-a wersja pro ?

Napisano

Żeby zejść z wagi, to tylko wymiana kół i opon na lżejsze. Nie wiem ile faktycznie ważą  4.0 disc, trzeba by sprawdzić, i porównać z innymi kołami.

Napisano

Wszystkie te koła to modele OEM, więc nie są dostępne w wolnej sprzedaży. Ten rower oczywiście mógłby mieć lżejsze koła i do tego super lekką ramę z karbonu FACT 11r, ale wtedy kosztowałby pewnie x2. Trochę za bardzo przejąłeś się tą wagą. W porównaniu do roweru crossowego to i tak będzie bardzo duża różnica w jeździe. Ten Sirrus może być ociężały jedynie dla kogoś kto użytkuje na co dzień dobrą szosę lub dobry przełaj. Zmienisz sobie opony na zwijane i już.

Napisano

Według moich doświadczeń ze sklepami Speca nie ma opcji konfiguracji roweru podczas zamówienia.

Dobrą wolą sklepu jest odkupić seryjne koła i zamówić docelowe (jeżeli w ogóle dostępne i zwykle drogie).

Lepsza opcja pozostawienie (ew.sprzedaż póki nie jeżdżone) i poskładanie docelowych.

 

BTW.Dlaczego Sirrus ? Jeżeli ma być na długą i szybką jazdę to Diverge,nawet najniższy model.

Powinien kosztować z rabatem około 4500,za resztę dobre koła,porządne opony,sztycę z węgla.

Kliknij sobie oba w dwóch kartach i przełączaj,zobaczysz różnice w geometrii.

Sam materiał ramy nie powinien być jedynym kryterium wyboru.

Diverge to nowa konstrukcja,dobra geo,nie ma wciskanego wkładu,przewężone tylne pióra itd.

Napisano
BTW.Dlaczego Sirrus ? Jeżeli ma być na długą i szybką jazdę to Diverge,nawet najniższy model. Powinien kosztować z rabatem około 4500,za resztę dobre koła,porządne opony,sztycę z węgla. Kliknij sobie oba w dwóch kartach i przełączaj,zobaczysz różnice w geometrii. Sam materiał ramy nie powinien być jedynym kryterium wyboru. Diverge to nowa konstrukcja,dobra geo,nie ma wciskanego wkładu,przewężone tylne pióra itd.

 

 

Na samym początku wykluczyłem typowo szosówkę ... chciałbym coś dobrego kupić co by było połączeniem szosy i crossa ... dlatego padło na hybrydę ...

Napisano

Diverge to tylko przykład z całego segmentu "cywilizowanych przełajów" z łagodniejszą geometrią i bardziej komfortową ramą.

Mozna tym jeżdzic po szosie,ścieżkach rowerowych,mieście,szutrówkach,lesie itd.o WIELE wygodniej niż szosówką i sporo szybciej niż typowym crossem.

Dwa lata temu zrezygnowałem z szosówki na rzecz takiego roweru i jego uniwersalność do dzisiaj zadziwia.

Ciągnę tym nawet przyczepę.

 

Edit nasunęło się prównanie : szosówka jak Duda,cross jak Bronek,Diverge i podobne jak Kukiz.......

 

Napisano

Tylko, że Diverge daleko do typowej szosy. Jeśli baranek nie jest dla Ciebie problemem to można Diverge rozważyć jako alternatywę. Ewentualnie jakiś przełaj. Rulez dobrze pisze, że 3 różne chwyty na długiej trasie to przydatna opcja. No, ale nic na siłę. Bierz to co Ci pasuje.

 

EDIT: Tomek 21001 mnie uprzedził...

Napisano

Wszystkie te koła to modele OEM, więc nie są dostępne w wolnej sprzedaży. Ten rower oczywiście mógłby mieć lżejsze koła i do tego super lekką ramę z karbonu FACT 11r, ale wtedy kosztowałby pewnie x2. Trochę za bardzo przejąłeś się tą wagą. W porównaniu do roweru crossowego to i tak będzie bardzo duża różnica w jeździe. Ten Sirrus może być ociężały jedynie dla kogoś kto użytkuje na co dzień dobrą szosę lub dobry przełaj. Zmienisz sobie opony na zwijane i już.

 

Tyle, że rama z innego karbonu nie ma wpływu na jazdę, a koła mają, i te ze Speca są stosunkowo ciężkie, niewątpliwie zmniejszenie wagi kół ma wielki wpływ na jazdę ...

 

Czy warto ramę z karbonu, oczywiście, że tak ...

Napisano

Oczywiście, że koła są istotne. Mi chodzi jedynie o to, że niestety jest to zjawisko powszechne, a nie jakaś szczególna wada tego konkretnego Speca. W tym przedziale cenowym, a nawet wyższym to pewnie wypadałoby wymienić koła w większości rowerów. Wymiana tych kół na jakieś zauważalnie lepsze będzie po prostu droga, a odzyskanie sensownych pieniędzy na sprzedaży seryjnych mocno niepewne.      

Napisano

Chyba zakupie jednak tego Specialized sirrus expert carbon disc ... ogólnie podoba mi się ten rower ... na pewno będzie dużo szybszy od mojego focus-a crater lake 1.0 i łatwiej będzie się kręciło ... 

 

teraz muszę sprzedać focus-a choć ciężko mi będzie się z nim rozstać  :whistling: 

Napisano

Niekoniecznie będzie szybszy - szosowe przełożenia to nie wszystko.

Dopóki nie zmienisz pozycji prędkość zmieni się niewiele bądż wcale.

Nie wiem,gdzie mieszkasz,ale potestuj przed zakupem jakiegoś przełaja,albo nawet szosówke na grubszym kapciu.

Z reguły po przyzwyczajeniu do "baranka" ( a jest mnóstwo różnych mutacji takich kierownic) do prostej w takim rowerze się nie wraca.

 

Napisano

super model, zazdroszczę i gratuluję wyboru. Ja mam skromniejszy model, ale co do szybkości, to jest coś takiego jak lemondka, bardzo pomaga, jedzie się szybciej i wygodniej. Długa górna rura powoduje, że na rowerze się leży. Kolega z którym jeżdżę zawsze mi dogryza, że ja na rowerze zamiast się zmęczyć to odpoczywam :)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f201d926d8781948.html

 

 

 

 

 

 

 

Napisano

 

 

Z reguły po przyzwyczajeniu do "baranka" ( a jest mnóstwo różnych mutacji takich kierownic) do prostej w takim rowerze się nie wraca.
 

 

 

nie ukrywam że chcę ominąć baranka  ... wolę bardziej proste kierownice .. 

Napisano

Chcesz jeżdzić szybko z prostą kierownicą - będziesz obniżał mostek, montował rogi,lemondki i inne pierdoły.

Z lemondką można zapomnieć o agresywnej jeżdzie,na szosę może sie nadaje,na ścieżkę nie.

Fizyki nie oszukasz,chyba,że masz końskie kopyto.

Jak wydawać na nowy rower,to z jakąś nadzieją na progres albo chociaż wygodę.Ten Focus to przecież jeden z najlepszych crossów tej marki.

Może poczujesz lepsze geo Speca i tyle.

 

Przetestuj coś zanim wydasz.

Napisano

Jutro będę miał okazję przejechać się specialized sirrus camp rocznik 2011  co prawda nie carbon ale zawsze coś podobnego ze stajni special... 

 

myślę żeby przejeździć jeszcze ten sezon focusem a w zimę kupić nową brykę ceny powinny być dużo lepsze niż teraz ...

 

co myślicie o zmianie widelca w focusie na sztywny ? teraz mam założony amortyzator  RST olejowy ponoć są bardzo ciężkie ... może wymiana na jakiś alu co by nie przepłacać za carbon ... tylko skąd trafić taki widelec sztywny alu  żeby był o wysokości 480mm ?

 

udało by się dzięki takiemu zabiegowi odchudzić focus-a pewnie o 1kg - 1,2kg 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...