Skocz do zawartości

[Rower na bagażniku dachowym] Kierunek ustawienia roweru na bagażniku dachowym


jacool

Rekomendowane odpowiedzi

Mam bagażnik thule proride 591. Czy montaż tego bagażnika przodem do tyłu i przewożenie w ten sposób roweru nie wpłynie ujemnie na bezpieczeństwo, komfort (głównie hałas), spalanie itp. ? Może ktoś z Szanownych Koleżanek i Kolegów ma z tym jakieś doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewożę trzy rowery na bagażniku dachowym Thule. W serwisie gdzie mi montowali bagażnik ustawili tak, że wewnętrzny rower jest montowany właśnie tyłem do kierunku jazdy (konieczność aby kierownice nie zahaczały o siebie), a skrajne rowery przodem do kierunku jazdy. Na pewno nie ma to wpływu na bezpieczeństwo jazdy i przewożonych rowerów (taki montaż zalecała zresztą instrukcja), natomiast nie ma pojęcia czy i w jakim stopniu ma to wpływ na hałas lub zużycie paliwa, bo innej opcji nie testowałem...

pzdr Alkir

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja woziłem i tak i tak i nie było żadnych kłopotów. Nie badałem jaki to ma wpływ na zużycie paliwa... wiadomo tylko, że jest większe niż bez bez bagażnika i roweru.

Teraz wożę tylko przodem do kierunku jazdy, ze względu na zamontowany błotnik pod siodełkiem.

Minusy przewożenia roweru na dachu:

- większe zużycie paliwa

- owady przyklejające się do roweru

- zwracanie uwagi na swoją prędkość (w instrukcji swojego Thule'a mam max 130km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@, O ile nie zamontujesz roweru bokiem, to opory powietrza są w przybliżeniu takie same, więc na zużycie paliwa bez znaczenia. Bezpieczeństwo także bez wpływu, pod warunkiem, że rower obsadzony zgodnie z instrukcją obsługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi. Do tej pory przewoziłem rower przodem do kierunku jazdy, zamontowany po stronie pasażera. Niestety kilka dni temu poruszając się po osiedlowej uliczce nie zauważyłem nisko zwisającej gałęzi i zahaczyłem o nią rowerem. Na szczęście prędkość była znikoma i dzięki temu szkody były niewielkie (troszkę wygiął się rowek w belce i belki przesunęły się po relingach). Po tej przygodzie pomyślałem sobie, że bezpieczniej będzie przewozić rower zamontowany po stronie kierowcy. Przełożyłem bagażnik zgodnie z instrukcją, niestety żeby całą powierzchnią uchwytu złapać za ramę muszę to zrobić prawie przy samym suporcie. Przeszkadza w tym korba i przerzutka przednia. Dlatego też chciałbym przełożyć bagażnik tyłem do kierunku jazdy i ten sposób przewozić rower. Ponieważ w instrukcji nie znalazłem takiej opcji skąd moje pytanie. Chodzi mi głównie o bezpieczeństwo, bo hałas i spalanie nie będzie pewnie specjalnie odbiegać od tradycyjnego montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wożenie kierownicą do przodu albo siodełkiem ma zasadnicze znaczenie!!!

Komary i wszelkiej maści latające owady upstrzą albo tył albo przód roweru. Ja osobiście wolę tył. Dlatego wożąc 4 rowery na dachu, mój jest zawsze tyłem do kierunku jazdy. ;)

No chyba że wracam dumnie z maratonu z przypiętym numerem startowym to odwracam przodem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@michuuu, generalnie też wolę mieć upstrzony tył niż przód, roweru oczywiście ;)  Argument ważki, ale mnie przede wszystkim do zmiany kierunku przewożenia roweru zmusiła sytuacja opisana w poście 5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Nie wiem czy do końca macie rację z tym przwożeniem, przodem i tyłem. Jak by nie patrzeć, to jeżeli wieziesz rower przodem do kierunku jazdy, to w razie wypadku, stłuczki itd, uchwyt, który zaczepiamy o ramę, powinien taki rower przytrzymać i zablokować.

 

W moim przypadku spalanie też jest większe ;). Jeden rower na dachu (w przypadku SUW'a) zwiększa spalanie o około 1-1.5l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bagażnik Thule 591, na którym wożę 3 rowery przodem do kierunku jazdy. Przy średniej prędkości 120 km,nie odczuwałem żadnych szczególnie uczążliwych oporów powietrza. Jeśli chodzi o spalanie to wyniosło ok. litr więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...