Gość HydraulicznyCyborg Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 (edytowane) Witam, zakupilem niedawno ze szrotu rowerowego amortyzator rock shock reba rl dual air bodajze z 2012 roku za grosze. z początku nic się z nim nie działo ,jednak teraz wystąpiły pierwsze oznaki choroby. objawy: wyciek oleju z wentyla dolnego komory negatywnej . z poczatku gubil tlko jak odłaczalem pompkę , teraz to gubi i bez tego. w nakretce zawsze jest z 00.5 ml oleju i okres wycieku to gdzies z 2 3 godziny inna oznaka jest zasyfione olejem z blotem wnetrze goleni wideczne na zdjeciach. jak podłacze pompe to zawsze pokazuje w negatywnej jakies 12 15 psi mniej niz ostatnie pompowanie . czy to ilosc powietrza jakka ucieka do węża? jak mozna sprawdzic czy gaz nie spitala z negatywnej? dodatkowo jak usiade to manetka nie chce zwolnic blokady amora a koniec linki z grzybkiem wylazi z manetki. -ale nie zawsze tylko jak jade stromo w dół-wtedy musze podrzucic kolem i dopiero odskakuje. z tym jest zwiazany takze nienormalny SAG i w czasie nacisku na kiere skok prawie sie cały chowa. cisnienie dla mnie to 100 psi obie komory-tyle pompuje z racjii ze wyczytałem tutaj iz rock shock ma zawyzone tabele. waze okolo 86 kg amor ma 120 mm skoku. tarcza ma 180 mm srednicy. co moze byc przyczyną? załaczam foto mam nadzieje ze cos da sie zobaczyc pzdr. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e8a20e066f89590.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/298b9d3c8f269aa6.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a119dec0895c7a36.html Edytowane 9 Maja 2015 przez HydraulicznyCyborg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 http://www.forumrowerowe.org/topic/152791-serwis-rock-shox-reba-dualair-kompleksowy-serwis-od-a-do-z/ + zestaw uszczelek i wroci do życia. Dodatkowo wymień zaworki. Jak teflon pod uszczelkami jeszcze zyje i ślizgi sa ok to trafiłeś okazje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Jak teflon pod uszczelkami jeszcze zyje i ślizgi sa ok to trafiłeś okazje a sa jakies przedziały kiedy ten teflon jeszcze zyje a kiedy jest juz martwy? jak zuzyty do cna bedzie wygladał? pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 No np tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 a to ta anoda to jest cała... gdzie najlepiej kupic komplet uszczelek do reby + zaworek i ile to bedzie kosztowac? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 9 Maja 2015 Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Uszczelki najlepiej z allegro dużo jest tego a wentylek od nowej dętki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 Zamiast z nowej dętki, pójść i kupić zaworki za złotego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
California Napisano 14 Maja 2015 Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 W roczniku amora, który masz sprężynę powinno się smarować już nie olejem ale stałym smarem, według zaleceń RS. W starszych rocznikach był olej i po prostu z czasem spływał z nad tłoka komory pozytywnej do negatywnej i wypływał wentylem. Trzeba było kontrolować stan. W każdym instruktarzu serwisowym jest żeby przykładać szmatę, jak się wentyl odkręca, żeby nie zapryskać tarczy. Widać u Ciebie ktoś zalał olej po staremu. I już pewnie spłynął. Nie wiadomo kiedy serwis był. Możesz najwyżej dolać trochę znowu na górę komory pozytywnej, żeby na sucho nie chodził i na razie jeździć. Uszczelek nie zawadzi wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Maja 2015 Każda sprężyna powinna być smarowana smarem, ale dual air czy to RSowski czy innego producenta można stosować olej. W każdej w której komory nie sa w żaden sposób połączone wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
California Napisano 15 Maja 2015 Udostępnij Napisano 15 Maja 2015 (edytowane) Każda sprężyna powinna być smarowana smarem Nie róbmy zamieszania. Wątek jest o sprężynie powietrznej w Rebie, nie o stalowej bo POWINNO to się smarować tak jak producent zaleca a jak MOŻNA to inna sprawa. Edytowane 15 Maja 2015 przez California Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 16 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Tak, tak rob jak producent zaleca, pompuj wg tabelki lej oleju jak piszą a szybko wymienisz na nowy ... Dla ścisłości, do mojego widelca ani jeden parametry w manualu nie był napisany poprawnie. A więc: - solo air z zaworem na górze, można wlać 2-3ml oleju do obu komór - nowe soloair z dziura na dole - nie wolno używać oleju - dual air, można zalać 2-3ml oleju do obu komór - two step air można zalać oleju do sprężyny Modeli sprężyn RSa jest więcej ale ich jeszcze nie znam za dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 16 Maja 2015 Udostępnij Napisano 16 Maja 2015 Polać Puklusowi, bo mądzrze pisze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
California Napisano 17 Maja 2015 Udostępnij Napisano 17 Maja 2015 Tak, tak rob jak producent zaleca, pompuj wg tabelki lej oleju jak piszą a szybko wymienisz na nowy jak ja robię w moim SID dual 2011: - w dolne golenie po 10ml oleju - sprężynę smarem + 2 ml w pozytywną komorę - ciśnienie wedle uznania. Nie ma wpływu na zużycie amora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 Jeno 10 to nie przepisowe 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość HydraulicznyCyborg Napisano 18 Maja 2015 Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 A z manetka wiadomo co jej dolega? Da radę samemu naprawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 18 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Maja 2015 To jest akurat normalne, możesz zwiększyć napięcie sprężyny w tłumiku, to pomoże na pewno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
California Napisano 19 Maja 2015 Udostępnij Napisano 19 Maja 2015 Jeno 10 to nie przepisowe 5 Zaszalałem trochę a w mojej wersji 120mm można nawet 3-8ml. To się nazywa optymalizacja (wagi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.