Skocz do zawartości

[REBA] wyciek oleju z wentyla komory negatywnej


Gość HydraulicznyCyborg

Rekomendowane odpowiedzi

Gość HydraulicznyCyborg

Witam, zakupilem niedawno ze szrotu rowerowego amortyzator rock shock reba rl dual air bodajze z 2012 roku za grosze.

z początku nic się z nim nie działo ,jednak teraz wystąpiły pierwsze oznaki choroby.

 

objawy: wyciek oleju z wentyla dolnego komory negatywnej  . z poczatku gubil tlko jak odłaczalem pompkę , teraz to gubi i bez tego. 

w nakretce zawsze jest z 00.5 ml oleju i okres wycieku to gdzies z 2 3 godziny

inna oznaka jest zasyfione olejem z blotem wnetrze goleni wideczne na zdjeciach.

jak podłacze pompe to zawsze pokazuje w negatywnej jakies 12 15 psi mniej niz ostatnie pompowanie .

czy to ilosc powietrza jakka ucieka do węża? jak mozna sprawdzic czy gaz nie spitala z negatywnej?

 

dodatkowo jak usiade to manetka  nie chce zwolnic blokady amora a koniec linki z grzybkiem wylazi z manetki. -ale nie zawsze tylko jak jade stromo w dół-wtedy musze podrzucic kolem i dopiero odskakuje.

z tym jest zwiazany takze nienormalny SAG i w czasie nacisku na kiere skok prawie sie cały chowa. cisnienie dla mnie to 100 psi obie komory-tyle pompuje z racjii ze wyczytałem tutaj iz rock shock ma zawyzone tabele.

waze okolo 86 kg

amor ma 120 mm skoku. tarcza ma 180 mm srednicy.

 

co moze byc przyczyną?

 

 

załaczam foto mam nadzieje ze cos da sie zobaczyc

pzdr.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e8a20e066f89590.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/298b9d3c8f269aa6.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a119dec0895c7a36.html

 

Edytowane przez HydraulicznyCyborg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

 

 

Jak teflon pod uszczelkami jeszcze zyje i ślizgi sa ok to trafiłeś okazje

 

a sa jakies przedziały kiedy ten teflon jeszcze zyje a kiedy  jest juz martwy? jak zuzyty do cna bedzie wygladał?

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość HydraulicznyCyborg

a to ta anoda to jest cała...

 

gdzie najlepiej kupic komplet uszczelek do reby + zaworek i ile to bedzie kosztowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W roczniku amora, który masz sprężynę powinno się smarować już nie olejem ale stałym smarem, według zaleceń RS. W starszych rocznikach był olej i po prostu z czasem spływał z nad tłoka komory pozytywnej do negatywnej i wypływał wentylem. Trzeba było kontrolować stan. W każdym instruktarzu serwisowym jest żeby przykładać szmatę, jak się wentyl odkręca, żeby nie zapryskać tarczy.

 

Widać u Ciebie ktoś zalał olej po staremu. I już pewnie spłynął. Nie wiadomo kiedy serwis był. Możesz najwyżej dolać trochę znowu na górę komory pozytywnej, żeby na sucho nie chodził i na razie jeździć. Uszczelek nie zawadzi wymienić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda sprężyna powinna być smarowana smarem

Nie róbmy zamieszania. Wątek jest o sprężynie powietrznej w Rebie, nie o stalowej ;) bo POWINNO to się smarować tak jak producent zaleca a jak MOŻNA to inna sprawa.

Edytowane przez California
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Tak, tak rob jak producent zaleca, pompuj wg tabelki lej oleju jak piszą a szybko wymienisz na nowy ... :P Dla ścisłości, do mojego widelca ani jeden parametry w manualu nie był napisany poprawnie.

 

A więc:

- solo air z zaworem na górze, można wlać 2-3ml oleju do obu komór

- nowe soloair z dziura na dole - nie wolno używać oleju

- dual air, można zalać 2-3ml oleju do obu komór

- two step air można zalać oleju do sprężyny

 

Modeli sprężyn RSa jest więcej ale ich jeszcze nie znam za dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tak, tak rob jak producent zaleca, pompuj wg tabelki lej oleju jak piszą a szybko wymienisz na nowy

jak ja robię w moim SID dual 2011:

- w dolne golenie po 10ml oleju

- sprężynę smarem + 2 ml w pozytywną komorę

- ciśnienie wedle uznania. Nie ma wpływu na zużycie amora ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...