Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Alivio 430 lepszy od SLX 662?


herosa

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :)

Wczoraj wymieniłem przerzutkę w swoim rowerze jak w temacie - na nowego SLX 662 Shadow. Zakupiłem narzędzie do pancerzy, by go skrócić i założyłem. Przerzutka nie ma luzu, jest nowa.

Stare Alivio po przejechaniu ok. 2500-3000km w MTB miało już styrane kółeczka, to pomyślałem, że kupię całość. Chodziła bardzo płynnie, nigdy mnie nie zawiodła, wskakiwała na każdy bieg w największym błocie.

 

Wczoraj po ostatnim treningu przed zawodami już z nową przerzutką (prawie 80km) są małe niedociągnięcia. Przerzutka działa o wiele gorzej niż stara! Hak prosty, pancerz ma 1000km (no ale stara chodziła idealnie). Idealnie ustawiony zakres przerzutki, kółeczko prowadzące starałem się umieścić jak najbliżej kasety 9rz. (11-34). Manetka EF65...

 

Uwagi:

z koronki 7 trudno zrzucić na 8 (opisuję, że 9 koronka jest najmniejsza, 1 największa)

z koronki 5 trudno wrzucić na 4

z koronki 4 trudno wrzucić na 3

z koronki 1 trudno zrzucić na 2

 

Reszta działa płynnie tj. wedle oczekiwań.

Na te koronki łańcuch nie chce wejść.... Jak już wejdzie to chodzi płynnie (napęd czysty). Wyjątkiem jest zębatka nr 4, gdzie na kilku podjazdach weszło mi na 3?

Próbowałem jeszcze w trasie pokręcić manetką o ćwierć obrotu - w jedną stronę zrzuca, ale nie wrzuca i na odwrót :)

 

Co może być przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta przerzutka jest cholernie wrażliwa na wszelki brud, złą regulację, stare linki, krzywe haki itp itd. Ten typ tak ma ;). Zmieniłem deorkę 591 na tego slx'a i na początku była tragedia. Trochę potrwało zanim ustawiłem ją odpowiednio ale teraz śmiga bardzo ładnie. Pobaw się śrubką "B". Nawet niewielka zmiana położenia tej śrubki ma duży wpływ na pracę przerzutki. No i dobre kable to podstawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po zawodach jeszcze bardziej się zawiodłem, 8 w ogóle nie wchodziła (trza było na 9 i z powrotem na 8)...

 

dawkon13, tak, dobrze rozumiesz, ale wymienię manetki jak będę wymieniał hamulce :)

 

Pobawię się nią jak będzie więcej czasu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu ja...

po kilku już jazdach i próbami doregulowania jej, chodzi o wiele lepiej - jedynym problemem pozostało zrzucanie z 1 na 2 i z 2 na 3. Jakby łańcuch chciał uciec na mniejszą zębatkę (spróbowałem to uchwycić na zdjęciach). Łańcuch nie jest na zębatce, tylko na ząbkach... no chyba się rozumiemy...  :sweat:

 

Nie zawsze tak się dzieje, tylko czasem, ale zdarzyło się, jak przyspieszałem na podjeździe zrzucając właśnie z 1 na 2, łańcuch drastycznie spadł na 3, miałem wrażenie, jakby się zerwał... :bye2:

 

http://tufotki.pl/pRraZ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli chodzi o SLXa, miałem taka sytuacje ze napęd nie działał ... albo działało do góry, albo w dół i tyle. Pomogło przełożenie linki na złą stronę ... Wtedy działało zadowalająco.

 

SLX jest magiczny, trzeba przyznać, po wyprostowaniu haka, wyminie linek i pancerzy, zmianie łańcucha na taki jaki ma być ( bo to pracowało w napędzie szosowym 10 rzędowym i łańcuch XT był nie dobry, ultegra pomogła) zaczęło działać poprawnie ...

 

Pamiętajcie że linki i pancerze w napędach 9+ to bardzo ważna sprawa. Bo w napędach 7 czy 8 nawet zardzewiałe linki, brudne i popękane pancerze potrafi pracować w miarę dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...