OrzelPiotr Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Witam mam dwa fox float 32 Jeden 100 mm FIT CTD REMOTE 2013 Drugi 120 mm o/C CTD REMOTE 2013 W 120 zaczęły się problemy z powłoką lewej goleni, nie jest to jedna rysa a cała seria, jakby odbicie ślizgu/ możliwe, że za mocno oberwał przy jakiejś glebie. i tak sobie myślę: Wariant pierwszy - zmienić skok w 100 na 120 mm Wg: http://service.foxracingshox.com/consumers/Content/Service/QuickTech/FFloatAirSpgTravelAdj.htm tylko gdzieś czytałem, że może sobie z tym tłumik FIT nie poradzić ??? albo może mi się coś przyśniło druga przełożyć całe bebechy ze 120 ale zastanawiam się czy będzie to pasować??? / No i jakby nie patrzeć O/C wypada słabiej jak FIT Wg specjalistów jakie rozwiązanie lepsze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 8 Maja 2015 Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Jesli w setce skok jest ustawiony podkładkami, to tłumik msi sobie poradzić. Producent używając takiego patentu, przewidział tłumik na skok 120 mm z mozliwościa obniżenia podłkami do 100. Inna opcj,a to sprzedac oba i kupić coś innego. Pytanie pomocnicze, jak czesto zmieniałeś olej smarujacy w tym zatartym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Maja 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Maja 2015 Jeśli dobrze pamiętam,to Fox przewiduje zmniejszenie skoku za pomocą podkładek,ale nie przewiduje zwiększenia skoku bez wymiany tłumika. Zresztą jest napisane: CAUTION: FOX FLOAT and F-Series forks have damper cartridges with specific travel length capacity (80 mm, 100 mm, 120 mm, 140 mm, and 150 mm). Inappropriately changing your fork to a longer travel length may irreparably damage or destroy its damper cartridge. Contact 1-800-FOX-SHOX or an authorized service center for verification. Be prepared to supply the product serial number that is located on the underside of the fork crown. WARNING: Under no circumstances can you ever increase an F-Series 80 mm or 100 mm fork to 120 mm of travel. Doing so will lead to suspension failure, resulting in property damage, SERIOUS INJURY, OR DEATH. To chyba wyjaśnia pytanie nr 1. Pytanie nr 2- IMO ,jeśli golenie górne są takie same to łaj not? Trza popróbować, aczkolwiek bym uważnie sprawdził kwestie mocowania tłumika w goleni. Musisz jednak tłumik FIT włożyć do goleni z amorka FIT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 9 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2015 (edytowane) No właśnie, coś mi się tak wydawało, że z tym tłumikiem może być problem. Kontrolnie oczywiście rozebrałem oba amory i podkładek dystansowych nie znalazłem. Co ciekawe, sprężyny powietrzne w obu wyglądają tak samo tylko w 120mm ogranicznik jest ustawiony o 2 cm wyżej, jest nawet drugi otwór do zainstalowania ogranicznika na 100mm. Co do tłumików to faktycznie jest różnica w długości, float 100 ma oczywiście krótszy o około 1,8 cm - ustawienie 120 mm by ogarnął, z minimalnym zapasem luzu, więc to chyba właśnie tu jest cały problem - powinno go być więcej - na sucho wszystko - działa ale jazdy bym nie zaryzykował. Tak poza tematem to niby oba amortyzatory są z tego samego roku, a anoda na lagach jest zupełnie inna Fit ma ciemniejszą i jakby bardziej gładką. Co do interwałów serwisowych to dość często zmieniałem olej, rzadziej uszczelki, serwisy robiłem sam, oleje oryginalne. Starałem się tego pilnować a po każdej cięższej przeprawie zaglądałem do środka. Problem pojawił się tylko w jednym amortyzatorze, obie lagi mają wytarcia od ślizgów po wewnętrznych stronach, lewa jest bardziej wyczuwalna. Wytarcia są między czerwonymi strzałkami Jeszcze na spokojnie przemyśle temat, zamówię nowe uszczelki kurzowe, jak nie pomogą w 120 to będą w sam raz do 100. W ostateczności poszukam nowej korony bo ta należy do tych strzelających i bardzo mnie irytuje... Edytowane 9 Maja 2015 przez OrzelPiotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abstinent Napisano 12 Maja 2015 Udostępnij Napisano 12 Maja 2015 (edytowane) ja bym przełożył całe bebechy do 120 i zobaczył jak to chodzi swoją droga to nie są przetarcia przez braki w serwisie u mnie w 100 tłumik nie ogarniał 120 zrobiłem na 115 i śmiga miło Edytowane 12 Maja 2015 przez abstinent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wieteska Napisano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2017 Chciałbym się podłączyć do wątku z trochę innym pytaniem, ale dotyczącym tych samych amortyzatorów. Mam Foxa Float Evolution 120mm, ale chciałbym zmienić dolne golenie, na takie z osią 15mm. Nie mogę znaleźć nigdzie samych dolnych goleni za sprzedaż, a nowe są zbyt drogie. Znalazłem za to cały amortyzator w dobrej cenie, ale ze skokiem 100m. Moje pytanie jest takie, czy dolne golenie są identyczne dla tego samego rozmiaru koła (oba 27,5), czy są między nimi jakieś różnice? Czy ślizgi są w tych samych miejscach? Czy "bottom out bumper" jest taki sam i w tym samym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2017 Dolne lagi są identyczne o ile obie są od modeli 32 i 27,5, możesz je bez problemu zamienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.