Skocz do zawartości

[Przerzutka tył] Napęd 2x10 przerzutka tył 11s - zadziała ? + przerobienie klamkomanetki 3rz na 2rz


PrzemkoVonLezajsk

Rekomendowane odpowiedzi

Rower szosowy 

 

W tej chwili mam założony napęd 2x10

klamkomanetki 3x10 ( ale 3 przerobione na 2.... śrubą ograniczającą  :thumbsup:  )

korba dwurzędowa 52x39 - jakaś stara FC R565 ale pod 10rzedów

kaseta 105  10s  11-28 - nówka

łańcuch ULTEGRA CN-6701 ( 10s ) - nówka 

 

przerzutka przód - stara SORA 3x9 GS ( ale przy 2x10 jakoś daje radę )

przerzutka tył - stara SORA 3x9 ( działa dobrze na 2x10 )

 

Powoli chcę ulepszać napęd

kaseta + 2 łańcuchy załatwione 

teraz chcę przerzutkę na tył zakupić 

 

PYTANIE

Czy mogę kupić przerzutkę 105 SS pod napęd 2x11 i wsadzić do  2x10 - nie będzie problemu ze współpracą

 

nie ukrywam że 2x11 bardziej mi sie podobają (całe czarne... 2x10 mają wózki srebne) a cenowo to to samo.

 

oraz

czy jest jakiś sposób przerobienia klamko-manetki 3 rzędowej pod 2 rzędy ( oprócz przykręcenia śruby ograniczającej na przerzutce i nie zrzucania niżej) ??

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle o ile ja rozumiem działanie przerzutki, to indeksowanie zapewnia manetka, jesli dasz przerzutkę 11s i ustawisz górne i dolne wychylenie do swojej kasety + masz manetke 10s, która ma zgodne indeksowanie z tą kasetą to chyba powinno śmigać. Ale potrzebne będzie Ci potwierdzenie jeszcze od kogoś kto wie z doświadczenie ;)

+ na 2 pytanie chyba mało kto będzie w stanie odpowiedzieć, o ile nie podasz modelu tej klamkomanetki ! Mi się wydaję, że taki patent nie przejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No niestety 

posiedziałem trochę na necie i wygooglałem info o tym 

 

Wniosek jest taki

przesunięcie wózka tylnej przerzutki pomiędzy zębatkami kasety jest zdeterminowane przez dwa czynniki

1) indeksacja w manetce 

2) konstrukcja mechanizmu pantografu na tylnej przerzutce 

 

I tak 

W MTB problem ze zmianą konstrukcji mechanizmu pantografu był przy przejściu z 9 rzędów na 10 ( dyna sys )

W szosie mamy ten sam problem z przejściem z 10 na 11 rzędów

 

Oprócz indeksacji na manetce zmieniła się konstrukcja pantografu i ramienia go ciągnącego 

przerzutka będzie działać.... ale idealnie nigdy jej nie wyregulujecie

 

 

Źródło powyższego znajdziecie poniżej

 

http://velonews.competitor.com/2015/03/bikes-and-tech/technical-faq/technical-faq-10-11-speed-drivetrain-component-compatibility_362722

 

in English

 

Czytajcie ostatni akapit zaczynajacy się na 

 

 

Dear Sebastian,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...