Virus333 Napisano 30 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2006 Witam, od dłuższego czasu pragnę zasmakować jazdy szosowej. Ponieważ jednak operuję bardzo skromnym funduszem (a zwiedzenie wszystkiech giełd w moim mieście nie dąło rezultatu), postanowiłem kupić nowy rower kolarski w granicach do 1500zł. Po pewnym czsie poszukiwań znalazłem taki rowerek Merida ROAD 850 - 14 ( http://www.rowerymerida.com.pl/rowery.php?kol=5&gr=31 ). Co sądzicie na jego tamat? Czy znacie może jakąś alternatywę w podobnym przedziale cenowym? Dodam jeszcze, ze nie mam wygórowanych wymagań co do roweru wsześniej długo jeździłem na Ital Bike'u dzieki za pomoc Edit-> da sie tu jakoś edytować temat, bo nie napisałęm w temacie ze to rower meridy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 30 Lipca 2006 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2006 ja bym Ci proponowal model 880 na osprzecie Sora dual (klamkomanetki) i kaseta 8, bo 850 ma niestety wolnobieg 7-rzedowy i osobne maneki na kierownicy, ciezko bedzie cos tam w niej rozbudowac. po obnizce 880 kosztuje 1720 zl http://rowery-happy.pl/index.php?cPath=133...35ebe4848df789e Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 Ciezko bedzie ale mam nadzieje ze da sie zmienic ten wolnobieg 7 na kasete 8 ?? pewnie spore koszty ale napisz ze sie da bo sie zalamie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelitek Napisano 17 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2006 wiesz...nie specjalnie sie da...gdyż nie można zmienić biegów z niższych na wyższe bez zmiany przerzutki tylnej i manetek... co do przerzutki tylej to nie jestem pewien, ale jesli przerutki nie sa dostosowane do kasety 8 rzedowej to trzeba będzie je zmienic :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Virus333 Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 czyli przy najgorszych komponentach zamkniesz sięprzy 300zł, z tego wartość roweru na dzień dzisiejszy to 1000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Czyli nowy rower lepiej kupic ? Ja chyba jednak wole zainwestowac w tego wiem ze klamkomanetki sa drogie ale ta rama mi sie podoba i ogolnie , jak juz kupilem ta meride to bede w nia inwestowal (jak minie gwarancja) Ps. da sie moze w czasie trwania gwarancji sprzet wymieniac oczywiscie w servisie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelitek Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Nie jestem pewien czy kupić. Ja kupiłem dwa rowery mimo że wszysyc mnie przekonywali żeby skłądać, ale takie rozwiązanie ma dwa duze plusy. SKałdając rower wkłądasz od razu najfajniejsze części bo szkoda oszczędzać przez co cena roweru znacznie wzrasta i do tego nie możesz jeździć od razu. A z czasem i z dostępnością kasy wymieniasz to i tamto a na końcu zmieniasz ramę jak się zużyje :-) ja mam tak zamiar robić więc jeśli na razie rower Ci pasuje to co miesiąc zmieniaj w nim coś na lepsze mnie się takie wyjście podoba :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Od czego mam zaczac zmieniac jakmoim celem beda klamkomanetki ? cale kolo + piasta tylnie przezutki czy jak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelitek Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Aha...no właśnie bo chyba piastę masz na kasetę 7 rzędową :-( wiesz co nie jestem pewien czy bez zmiany piasty będziesz mógł zmienić na 8 rzędową kasetę :-( niestety w te klocki jestem jeszcze głupi, ale chyba łatwiej i taniej będzie Ci wymienić korbowód na 3 blaty (koła zębate) dzięki temu zyszkasz 21 przełożeń ale będziesz musiał też wymienić tylną przerztukę dostosowaną do trzyrzędowego mechanizmu korobowego. W związku z powyższym wydaje mi się że lepiej będzie na razie pozbierać kasę i wymienić już cały napęd na wyższy model tiagrę lub shimano 105 (koszt ok 1000zł). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 W meridzie 850 jest wolnobieg nie kasete tak mi sie wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Virus333 Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 po co z przodu ci 3 rzędy? mam ten rower i jakoś specjalnie nie odczówam potrzeby tych najniższych przełożeń (jeżdzie po dolnym śląsku). Ja na razie niczego u siebie nie zamierzam zmieniać (ew. dokupię lemondkę ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Gdzie Ty sa lemondke zaczepisz... ?? ja licznik ledwo zmiescilem bo manetki przeszkadzaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelitek Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 ja też się zastanawiam czy zmiana napędu ma sens 14 biegów powinno wystarczać...ja mam 18 a jeżdżę po górach i jestem w pełni zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Naped jest ok ale ja chce miec klamkomanetki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelitek Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Nie wiem czy to przejdzie ale proponuję założyć klamkomanetki Shimano Sora...z tym że nie będą obsługiwały jednego biegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
axi Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 To łatwo można sprawdzić... przed napisaniem tematu . Klamkomanetki Sora występują w wersji zarówno na siedem jak i na osiem przełożeń z tyłu. Pozostaje tylko pytanie, czy warto inewstować niemałe pieniądze (zwłaszcza w porównaniu do ceny roweru) - np. u Arnika komplet 2x7 kosztuje 332zł w takie trochę "antyczne" rozwiązanie. W szosie teraz wchodzi 10 biegów, ósmekę to można tylko w najniższych modelach znaleźć. Dziewiątka pewnie długo się jeszcze utrzyma i jeśli już, to chyba najbardziej w to by się opłacało inwestować. Przerzutka tylnia bez problemu sobie poradzi tak z ośmioma jak i dziewiącioma przełożeniami (a z 10 pewnie też ) - najwyżej troszkę będzie trzeba zmienić ustawienie śrubek ograniczających maksymalne wychylenie przerzutki, ale z odpowiednimi manetkami nie będzie żadnych problemów. Niezależnie, czy jest to wolnobieg, czy kaseta tak czy inaczej przy przejściu na 8/9 biegów konieczna będzie zmiana piasty (kasety ośmiorzędowe i dziewięciorzędowe mają tą samą szerokość, tylko dziewiątka ma ciaśniej upakowane biegi, natiomiast kaseta pod siedem rzędów ma odległości pomiędzy zębatkami prawie identyczne jak ósemka, ale jest węższa stąd wynika, że montując kasętę ośmiorzędową manetki siedmiorzędowe obsługują ją poprawnie bez jednego "biegu", natomiast ośmiorzędowa kaseta z dziewięciorzędowymi manetkami i na odwrót są niekompatybilne). Dwa przełożenia z przodu to w szosie standart. Jak komuś są zatwarde 39/52 to coraz popularniejsze stają się korby kompaktowe 34/50. No chyba że ktoś jest strasznie szybki w dół a strasznie słaby pod górę, to wtedy być może potrzebował będzie korby trójrzędowej. Ale lepiej żeby się wziął za siebie i potrenował trochę... a nie robił z szosówki turystyka z 3-ma blatami przy korbie :twisted: W tej cenie nic nowego się nie znajdzie. Bazowo jest to moim zdaniem świetna treningówka oraz w miarę niezła baza do rozbudowy (wymiana tylniej piasty (lub całego koła), kasety oraz manetek i klamek na klamkomanetki i mamy super rowerek) wymagająca jednak wyłożenia w momencie modernizacji niemałej sumki. Natomiast rama ma taką samą geomterię jak wyższe modele, a widelec jest aluminiowy, choc w droższych modelach innych firm, ale znajdujących się na dole kolekcji często są stalowe. PS. Trochę tego wyszło, ale chciałem przekazać swoje przemyślenia na temat tego modelu. Cały czas się zastanawiam, czy kupować aparat cyfrowy czy tą szosówkę, stąd tego tyle . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kontooo2 Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Dzieki <szok> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelitek Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Dzięki Axi za przemyślenia...sam sie troche dowiedziałem paru rzeczy :-) a co do PS. to pożycz cyfrówkę od siostry i kupuj szosę :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 ja tylko jeszcze dodam, ze ramka w tej 850 z 2006r. jest naprawde dobrze wykonana i mi jej geometria odpowiada. wlasciwie u siebie w szosie mam tylko rame z 850. jak kogos interesuje waga realna ramy w rozm. M - 1666 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Virus333 Napisano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 dzisiaj wreszcie pośmigałem na tym rowerku. Jak wrażenia? Otóż jeździ sięzupełnie inaczej niż na mtp (pewnie nic dla was nowego, ale dla mnie to był szok). Po pierwsze ten rower nie wybacza błędów. Nawet nadrobniejszą dziurę czuć co daje zupełnie nowe spojrzenie na kolarstwo . Przerzutki sprawoją sięnadzwyczaj dobrze - pracują cihco, zaś biegi wskakują bezproblemowo. Maszynka nie jest nawet taka ciężka. W/g moich subiektywnych odczuć jest to ok.10kg (proszę mnie poprawić jezeli się mylę). Wielu z was pisało, że 14 przełożeń to stosunkowo mało. Powiem szczerze, ze dla początkującego kolarza ( nieukrywam - jakim ja jestem) na sam początek jest to w sam raz. Niestety zauważyłem, że trzeba napęd stosunkowo często smarować, bo już po przejechaniu 60km zaczyna mi coś terkotać (polecam smar teflonowy). Ew. pedanci mogą sięprzyczepić, że z owijki się zciera logo meridy lol Niestety rower jest dostarczany bez pedałów -w nie trzeba się zaopatrzyć we własnym zakresie. W moim przypadku wybór padł na Shimano 105 SPD-SL PD540 oraz buty Vittoria vtr 01. Warto jescze wspomnieć, że do tego roweru jest montowany fabrycznie aluminiowy widelec, co w rowerach szosowych w tym przedziale cenowym jest rzadkim zjawiskiem W/g mnie rower , jak na swoją cenę - 1000zł dałem za nowy - sprawuje sięcałkiem nieźle, i powiem szczerze, ze jestem w pełni zadowolony z tego zakupu. teraz pozostaje się tylko nauczyć jeździć na tym rowerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Virus333, widac szoska Cie juz wciaga grunt, ze jestes zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jelitek Napisano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2006 Gratuluję zakupu...teraz to tylko hop na rower i cieszyć się z jazdy bo wbrew pozorom szosa nie jest nudniejsza od MTB :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Virus333 Napisano 21 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2006 rower mam 3 dni, jeszcze przed pierwszym gwarancyjnym przglądem, a już mam z nim problem - kaseta zaczęła niemrawo chodzić gdy koło jest w ruchu ona wygląda tak jakby była "zcentrowana" - tak się rusza. Budzi to niepokój w moim sercu. Sądze, że wynika to z mojeje eksploatacji (300km po dolnośląskich drogach gdzie jest łata na łacie i dziura na dziurze). Może spotkał się ktoś z was z podobnym przypadkiem? co zrobić w takiej sytuacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Myszek Napisano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2006 gratuluje zakupu a co do kasety moze cos z piasta sie stalo ? tak w ogóle to co myslicie o zakupie crossa i w przyszlosci dodania do niego kierownicy "baranka" ? nie wygladalo by to obciachowo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość BikerFG Napisano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2006 rower mam 3 dni, jeszcze przed pierwszym gwarancyjnym przglądem, a już mam z nim problem - kaseta zaczęła niemrawo chodzić gdy koło jest w ruchu ona wygląda tak jakby była "zcentrowana" - tak się rusza. Budzi to niepokój w moim sercu. Sądze, że wynika to z mojeje eksploatacji (300km po dolnośląskich drogach gdzie jest łata na łacie i dziura na dziurze). Może spotkał się ktoś z was z podobnym przypadkiem? co zrobić w takiej sytuacji? jak sie tylko minimalnie buja na boki to nic sie nie dzieje - wolnobiegi (bo kasety tam nie ma) tak maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.