loc0 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 (edytowane) Witam. Na poczatek i zeby byla jasnosc - jestem w temacie rowerow swierzy. Nie jezdzilem z ~15 lat (w chinczyku pekla kolumna widelca podczas zjazdu ze Slezy), ale w zelszlym roku kumpel wyciagnal mnie na trase xc z freeride (amatorskie oko). Zajawka wrocila i sezon przejezdzilem na rowerach z wypozyczalni. W tym roku udalo mi sie nabyc Stumpjumpera w mocno okazyjnej cenie. Wiadomo ze jak cena okazyjna to trzeba bedzie okazyjnie dolozyc kasy tu i uwdzie (szersza kierownica, nowe pedaly, krotszy mostek). W tym momencie pojawia sie zagwozdka. Hamulce mam w kiepskim stanie. Spedzilem weekend na probach doprowadzenia ich do ladu. Zalanie nowym plynem, odpowietrzenie, nowe klocki, rozebranie zaciskow, katorga z wyciaganiem tlokow, czyszcznie etc. Wszystko zrobilem podrecznikowo 2x dla pewnosci . Efekt koncowy: - tloczki zaczely dzialac (wczesniej chodzily po 1 przod i tyl)ale nie cofaja sie do konca, - klocki tra o tarcze co da sie pewnie podregulowac - tarcze sa "zwichrowane" czyli klocki tra nie rownomiernie - uszczelki w zacisku sa w stanie do wymiany. Po wyczyszczeniu calosci i przesmarowaniu uszczelek jakos to dziala, ale na krawedziach uszczelek bylo widac slady zluszczania sie. - dzwignie hamulca maja ze 2cm luzu zanim zaczynaja lapac - nie umiem okreslic wieku roweru ani komponentow tym bardziej, ale tloki mialy w srodku stalowy bolec (podobno dajacy sie wyjac). Nowe na ebayu widzialem jedynie z jednolitego materialu. Da sie jezdzic ale przy drugim podejsciu do odpowietrzania wyciagalem bable dzien po zalaniu ukladu i to bez jezdzenia. Jesli stan zaciskow byl tak fatalny (chyba nigdy tego nie czyszczono) to wole nie myslec w jakim stanie sa uszczelki przy dzwigniach hamulca i w rezerwuarze plynu. Zagwozdka przybiera finalnie postac pytania. Oplaca sie to remontowac? Komplety uszczelek, tloczkow i tego calego galimatiasu sa dosc kosztowne. Obiegowa opinia jest niezbyt pochlebna, a najzabawniejsza wypowiedz na jaka trafilem przekopujac internety nie zacheca do prob reanimacji : i use the following technique to get my avid brakes working like a charm: 1) don't touch them until they're knackered (about 2 rides). 2) dump them in the bin. 3) replace with shimano deore/ lx/ slx. my 'avid' brakes now work very well thanks... (i arrived at this process after spending thousands of hours trying to force the pistons back in, so i could fit some new brake pads to a set of juicy 5's). anything that requires as much tlc as avid brakes is incompatible with having a life. Przy zalozeniu, ze zaciski doprowadzilem do stanu uzywalnosci i jeszcze na nich pojezdze na niemal 100% do wymiany poszly by komplety przy dzwigniach hamulca (tym bardziej ze chwile po nacisnieciu dzwigni slychac syk/ babelkowanie przypominajace powietrze uchodzace z dziurawej detki zanurzonej w wodzie). Jesli sadzicie, ze bez wymiany sie nie obedzie bo serwisowanie avidow to syzyfowa praca moje typy to: Shimano SLX M675Shimano ZeeSRAM Guide RSC Z gory dzieki za pomoc Edytowane 6 Maja 2015 przez loc0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 6 Maja 2015 Udostępnij Napisano 6 Maja 2015 Guide RSC - mocniejsze i przyjemniejsze od SLXów a przy tym lżejsze od zee. Mocy wystarczy w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 10 Maja 2015 Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 (edytowane) Jeśli to miała być porządna naprawa, to trzeba było rozebrać zaciski, wymienić uszczelki, przesmarować pastą , wymienić uszczelki w klamkach ( w zestawie są też tulejki do klamki)... inne działania to strata czasu ... Ponieważ generalnie praca Avidów mi odpowiada (klamki Juicy połączone z zaciskami Elixir), to obstawiał bym Guide ... Edytowane 10 Maja 2015 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
loc0 Napisano 10 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2015 (edytowane) Podziekowal za rady. Zaciski byly rozebrane i wyczyszczone, uszczelki przesmarowane smarem silikonowym - gory nie rozbieralem bo i tak nie mam czesci zamiennych. Przy 3 ... odpowietrzaniu w koncu zalapalem jak to ma byc zrobione i wsio chodzi. Udalo mi sie wyregulowac zacisk z przodu tak zeby mi klocki nie tarly. Trzeba bylo przesunac zacisk tak zeby mniej chowajacy sie tlok/klocek dotykal tarczy i przejechac troche (czyt. pouzywac intensywniej hamulca) aby dalo sie to ustawic jak nalezy. Wytrzaskalem z 60km przez weekend i nie bylo problemu. Wczoraj katujac (siebie) taka miejscowka przod chyba sie nieco zagotowal (klamka sie miekka zrobila po pewnym czasie) ale to pewnie wina nadmiernego uzywania czyt. braku skilla :/. Z innej beczki na miejscowce z filmiku tylny amortyzator (Fox Triad) dobija na hopkach do 1cm (ta gumka na tloku zostaje na 1cm przed koncem). Nie wiem jak to okreslic dokladnie ale kumaci wiedza o co kaman. 1cm to niewiele a ja nie skacze jak panowie z filmiku. Wot kolejna rzecz do drapania sie po glowie. Nastepne zakupy to krotszy seatpost bo moj schowany na maxa daje mi pozycje idealna do xc - kilka razy zakonczylem skok brzuchem na siodelku bo sie na ta cholerstwo nie zdazylem "wciagnac" - oraz pelna przylbica (tam bylem jedyny z otwartym kaskiem ...) W koncu wiem czym jezdze http://www.specialized.com/us/en/bikes/archive/2007/stumpjumperfsr/stumpjumperfsrcomp google <3 Edytowane 10 Maja 2015 przez loc0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.