Skocz do zawartości

[XC30 Tk] - nie działa blokada amortyzatora.


juesej1964

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Posiadam w/w amor (nie wiem z którego roku, ale rower z 2014 Kellys thorx) olejowo-sprężynowy do kół 27.5 cala ( o ile ma to jakieś znaczenie)

 

Po dzisiejszym serwisie wykonywanym osobiście przestała mi działać blokada, a wcześniej działała.

Serwis wykonałem wg manualów z YT oraz manuala z linku na dole.

 

Przed rozbiórka odblokowałem skok i ustawiłem na dole królika (o ile to ma jakieś znaczenie ;) )

Wszystko tak jak wyciągnąłem tak samo wsadziłem z tą różnica, że wyciągnąłem usyfione, a włożyłem czyste (wyczyszczone alkoholem izopropylowym) i nasmarowane. Do uszczelek, trzpieni oraz sprężyny użyłem smaru SLICK KICK. Oleju użyłem Rock shox 5wt w il. 100ml do górnej lagi tam gdzie jest tłumik i odpowiednio po 5ml i 10ml oleju 15wt do dolnych wg rock shox oil chart (link na dole)

 

Wg manuala z pierwszego linka do tłumika powinienem wlać olej 15wt czy coś źle kminie? Bo wlałem wg 'Oil chart'

 

Problem polega na tym, że amor w poz zablokowanej działa tak samo jak w odblokowanej. Rozebrałem jeszcze tak i poskładałem tym razem ustawiając pokrętło blokady i pozycji zablokowanej. Niestety nic to nie zmieniło - dalej nie działa.

Pytanie w czym może być problem? Możliwe jest to, że za mało oleju lub nie to 'wt'?

Miał ktoś może podobny problem i sobie z nim poradził?

Na uszczelkach nie ma kompletnie śladów zużycia. Zresztą przed ''serwisem'' blokada działała.

BTW cały amor po serwisie chodzi bardzo dobrze tylko ta blokada .... Wszystko skręcone kluczem dynamometrycznym.

 

Miał ktoś może podobny problem i sobie z nim poradził? Dziwne jest to, że nic nie dotykałem tłumika tylko go wytarłem papierowym ręcznikiem.

Będę bardzo wdzięczny za pomoc ;)


Musze tu wkleić zdjęcia oraz linki bo w jednym poście coś nie chciało współpracować.

Manual 

https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/j0pF0y2OMI5jhcGpIoNrLN8qQ3r1Gth-7r2fZODHTPY/mtime:1429296607/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004936_rev_a_xc28_xc30.pdf

 

Oil chart

https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen0000000004392_rev_a_rockshox_oil_air_and_coil_chart_2014_0.pdf

 

 


post-186323-0-29593900-1430929840_thumb.jpgpost-186323-0-88923500-1430929840_thumb.jpgpost-186323-0-35598700-1430929841_thumb.jpgpost-186323-0-99217400-1430929841_thumb.jpg

Edytowane przez juesej1964
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Wg manuala z pierwszego linka do tłumika powinienem wlać olej 15wt czy coś źle kminie? Bo wlałem wg 'Oil chart'

i tu masz odpowiedź czemu ci nie działa blokada :P

 

Ja z tabelki wyczytałem ze masz wlać 123ml oleju 5w ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

No własnie się zastanawiałem nad tym ;) bo gdyby było napisane "27.5" to bym nie miał wątpliwości że chodzi o mój amortyzator, a tu taki kazus mi zafundował Sram pisząc "27". Dzięki za szybką opowiedź jutro podjade do sklepu i dokupie jedną buteleczke Rock shoxa bo miałem tylko 120ml minus to co się ulało podczas dwóch rozbiórek :D

 

 

Edytowane przez juesej1964
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz kapsel blokady i kluczem 24 Odkręcasz nakrętke. Kręcisz aż zauważysz ze juz więcej nie wychodzi i ciągniesz delikatnie ręką do góry ruszając na boki tak żeby nie na Hama wyciągać (ja długo krecilem tłumikiem w miejscu zanim się skumalem ze juz mogę go wyciągać ;)). Ja wlalem za mało o 23ml i dlatego nie miałem blokady. Po uzupełnieniu blokuje elegancko. Przed montażem tłumika posmaruj uszczelki smarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie, że Nie jest to konieczne ponieważ tłumik jest odzielnie i jego nie trzyma żadna śruba z dołu Ta śrubka z dołu trzyma "rebound damper" str. 11 pkt 5

 

https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/j0pF0y2OMI5jhcGpIoNrLN8qQ3r1Gth-7r2fZODHTPY/mtime:1429296607/sites/default/files/techdocs/gen.0000000004936_rev_a_xc28_xc30.pdf

 

 Jak wyciągniesz tłumik, nasmarujesz go to wlewasz olej wg ''oil chart' wkładasz tłumik i przykręcasz z wyczuciem. Posmaruj oringi! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mając oleju spróbowałem to zrobić :) tak jak u Ciebie nie blokował się tu u mnie raz na pięć się zablokuje. Poznawszy zasadę działania tłumika jest to moim zdaniem wina braku dosłownie odrobiny oleju :) cóż, niebawem powtórka :) dzięki! Zaoszczedzilem parę złoty :)

Zastanawiam się co się stanie jak wieje go za dużo hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi się że tylko w wersji powietrznej strona 16 pkt 16

https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/4Xf78mjFrEfFbddhgtYmMCCtIgQ05gKb5iAitb5OfRM/mtime:1404405152/sites/default/files/techdocs/2015_rockshox_spc_rev_a.pdf

 

Mogę się mylić i chciałbym się mylić bo mi by się też przydało trochę więcej skoku, ale jak rozebrałem ten amor nie widziałem żeby się dało to zrobić choć nie jestem znawcą tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...